ЗМІСТ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ У ЗАРУБІЖНИХ КРАЇНАХ

В. О. Кириліва

Анотація


У статті розглядаються структура, зміст, особливості професійної підготовки студентів у вищих навчальних закладах Німеччини, Ізраіля, Великої Британії, Франції та інших країн світу.  Установлено, що у більшості провідних країн світу впроваджується триступенева модель організації професійного навчання, яка складається з трьох самостійних взаємопов’язаних циклів. Кожен цикл розглядається як певний завершений рівень вищої освіти і завершується отриманням відповідного диплома або свідоцтва. Перший цикл (протягом двох років) консолідуює загальні знання і дає основу підготовки кваліфікованого фахівця. Другий цикл забезпечує отримання ступеня з конкретної спеціальності (інженер, психолог, юрист і т.д.). Після двох або трьох років навчання студент отримує диплом бакалавра. Для того, щоб отримати ступінь бакалавра, наприклад, в США, студенти повинні заповнити певну кількість лекційних годин і здати іспити. Маючи ступінь, можна претендувати на певну позицію в інженерної сфери, в управлінні середньої ланки приватних або державних підприємств, в промисловому виробництві або створити власну приватну практику (для лікарів, юристів).

 

Ключові слова: студент, професійна підготовка, зміст підготовки, університет.

 

В статье рассматриваются структура, содержание, особенности профессиональной подготовки студентов в высших учебных заведениях Германии, Израиля, Великой Британии, Франции и других стран мира. Установлено, что в большинстве ведущих стран мира используется трехступенчатая модель организации профессионального обучения, которая состоит из трех самостоятельных взаимосвязанных циклов. Каждый цикл рассматривается как определенный законченный уровень высшего образования и заканчивается получением определенного диплома или свидетельства. Первый цикл (в течение двух лет) консолидирует общие знания и дает основу подготовки квалифицированного специалиста. Второй цикл обеспечивает получение степени по конкретной специальности (инженер, психолог, юрист и т.д.). После двух или трех лет обучения студент получает диплом бакалавра. Для того, чтобы получить степень бакалавра, например, в США, студенты должны заполнить определенное количество лекционных часов и сдать экзамены. Имея степень, можно претендовать на определенную позицию в инженерной сфере, в управлении среднего звена частных или государственных предприятий в промышленном производстве или создать собственную частную практику (для врачей, юристов).

 

Ключевые слова: студент, профессиональная подготовка, содержание подготовки, университет.

 

The article deals with the structure, the content, the features of students’ professional training in higher educational institutions of Germany, Israel, Great Britain, France and other countries. It is found that most leading world countries use the three-stage model of the organization of professional education, which consists of three separate interconnected cycles. Each cycle is considered as a certain finished level of higher education and ends with the getting of a specific diploma or a certificate. The first cycle (typically two-years long) consolidates general knowledge and gives the basis of training a qualified specialist. The second cycle ensures getting a degree in a specific specialty (engineer, psychologist, lawyer, etc). After two or three years of studying a student gets the bachelor’s degree. To get the bachelor’s degree, for example, in the U.S. students must complete a specific number of lecture hours and pass exams. Having the degree, it is possible to qualify for a certain position in the engineering scope, in the management of the medium level private or state-owned firms, in the industrial production or to establish own private practice (for doctors, lawyers). The highest stage of training highly qualified specialists is the doctoral programs focused on exactly specialized education and a self-dependent scientific research.  The third cycle includes passing exams, internship on a specialty, the presence of publications in scientific journals, a dissertation, that allows to get the doctoral degree. During the first two years, most candidates for the doctoral degree study in classes and attend seminars. For at least one year, students conduct their research and write a dissertation.

 

Keywords: student, professional training, content of training, university.


Повний текст:

PDF

Посилання


Вітвицька С. С. Основи педагогіки вищої школи / С. С. Вітвицька // Методичний посібник для студентів магістратури. – Київ: Центр навчальної літератури, 2003. – С. 252-282.

Дреерман М. Г. Становление и развитие высшего педагогического образования в Израиле / М. Г. Дреерман // Дисс… канд. пед. наук – Ялта, 2007 – 307с.

Литовченко О. Соціалізація особистості в європейському контексті / О. Литовченко // Шлях освіти – №4. – 2001. – С.22-26.

Ткачова Н. О. Сучасний стан освіти в розвинених країнах світу / Н. О. Ткачова // Навчальний посібник. – Харків: Константа, 2004. – С. 9-96.

Штефан Л. А. Тенденції розвитку педагогіки вищої школи в зарубіжних країнах / Л. А. Штефан // Лекції з педагогіки вищої школи. – Харків : «ОВС», 2010. – С. 446 – 480.

REFERENCES

Vitvytska, S.S. (2003). Osnovy pedahohiky vyshchoi shkoly [Fundamentals of Pedagogy of Higher School]. Metodychnyi posibnyk dlia studentiv mahistratury. Kyiv: Tsentr navchalnoi literatury, pp. 252-282

Dreerman, M. G. (2007) Stanovlenie i razvitie vyisshego pedagogicheskogo obrazovaniya v Izraile [Formation and development of higher pedagogical education in Israel]. (Candidate’s thesis) Yalta, 307 p. (in Russian)

Lytovchenko, O. (2001). Sotsializatsiia osobystosti v yevropeiskomu konteksti [Socialization of personality in the European context]. Shliakh osvity, 4, pp. 22-26 (in Ukrainian)

Tkachova, N. O. (2004). Suchasnyi stan osvity v rozvynenykh krainakh svitu [Modern state of education in developed countries of the world]. Navchalnyi posibnyk. Kharkiv: Konstanta, pp. 9-96 (in Ukrainian)

Shtefan, L. A. (2010). Tendentsii rozvytku pedahohiky vyshchoi shkoly v zarubizhnykh krainakh [Trends in the development of higher education pedagogy in foreign countries]. Lektsii z pedahohiky vyshchoi shkoly. Kharkiv : «OVS», pp. 446-480 (in Ukrainian)


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.