НАУКОВО-ТЕОРЕТИЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОБЛЕМИ ГРОМАДСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ

О. М. Кін

Анотація


У статті представлено теоретичний аналіз поняття «громадська діяльність» та основної термінології, пов’язаної з даною категорією понятійно. Дана характеристика змісту даного поняття, представлені різні точки зору на сутність, значення громадської діяльності. Визначено види, форми громадської діяльності молоді на сучасному етапі. Виділено особливості організації громадської діяльності. Встановлено, що участь у громадській діяльності є перспективним напрямком роботи з підростаючим поколінням, сприяє формуванню комплексу соціально значущих якостей особистості, розвитку громадянської відповідальності, ініціативи, самостійності. Вивчено значення громадської діяльності для студентів вищих навчальних закладів. Представлена характеристика студентства як соціального феномена. Доведено, що особливості поведінки, світогляду притаманні студентському віку (прагнення до самоорганізації, до активної, творчої діяльності, побудови комунікативних зв’язків) обумовлюють результативність та ефективність реалізації виховних можливостей громадської діяльності.

 

Ключові слова: громадська діяльність, громадська активність, соціальна активність, студенти, розвиток.

 

В статье представлен теоретический анализ понятия «общественная деятельность» и основной терминологии, связанной с данной категорией понятийно. Дана характеристика содержанию данного понятия, представлены различные точки зрения на сущность, значение общественной деятельности. Определены виды, формы общественной деятельности молодежи на современном этапе. Выделены особенности организации общественной деятельности. Установлено, что участие в общественной деятельности является перспективным направлением работы с подрастающим поколением, способствует формированию комплекса социально значимых качеств личности,  развитию гражданской ответственности, инициативы, самостоятельности. Изучено значение общественной деятельности для студентов высших учебных заведений. Представлена характеристика студенчества как социального феномена. Доказано, что особенности поведения, мировоззрения присущие студенческому возрасту (стремление к самоорганизации, к активной, созидательной деятельности, построению коммуникативных связей) обуславливают результативность и эффективность реализации воспитывающих возможностей общественной деятельности.

 

Ключевые слова: общественная деятельность, общественная активность, социальная активность, студенты, развитие.

 

The article presents the theoretical analysis of the concept  "social activity" and basic terminology related to the conceptual category. There is a characteristic of the content of this concept, different perspectives on the essence, the value of social activities. The types, the forms of youth’s modern social activity are determined. The features of social activities’ organization are highlighted. It is established that participation in social activities is a promising direction of work with the younger generation, contributes to the formation of a complex of socially significant qualities of personality, the development of civil responsibility, initiative, self-reliance. The value of the social activity for students of higher educational institutions is studied. The characteristics of the student body as a social phenomenon is given. It is proven that behavior, a worldview, inherent in student age (the desire to self-organization, to active, creative activities, building communication links), determine the effectiveness and the efficiency of the implementation of educational possibilities of public activities.

 

Keywords: public activities, social activity, social activity, students, development

Повний текст:

PDF

Посилання


Абдулов Р. М. Організація позааудиторної виховної роботи зі студентами вищих навчальних закладів недержавної форми власності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Рінат Махмутович Абдулов. – Луганськ, 2004. – 24 с.

Бех І. Д. Педагогічна культура і розвиток соціальної зрілості особистості вчителя / І. Д. Бех, В. В. Радул // Наукові записки. – Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград : РВЦ КДПУ ім. В. Винниченка, 2001. – Вип. 32. – Ч. І. – С. 12–17 .

Большая советская энциклопедия: [В 30-ти т.] / Гл. ред. А. М. Прохоров. – М.: Советская энциклопедия, 1969-1978.

Брокгауз Ф. А. Русский биографический словарь: ил.изд.: совр. версия / Ф. А. Брокгауз, И. А. Ефрон. – М.:Эксмо, 2007. – 927.

Брушлинский А. В. Проблемы психологии субъекта / А. В. Брушлинский. – М. : Институт психологии РАН, 1994. – 109 с.

Вітвицька С. С. Основи педагогіки вищої школи: Методичний посібник [для студентів магістратури] / Світлана Сергіївна Вітвицька. – К.: Центр навчальної літератури, 2003. – 316 с.

Дьяченко М. И. Психология высшей школы: учеб. пособ. [для вузов] / М. И. Дьяченко, Л. А. Кандыбович. – Минск.: изд-во БГУ им. В. И. Ленина, 1978.-92 c,

Павленок П. Д. Краткий словарь по социологии/ П. Д. Павленок. — М.: Инфра-М, 2001. – 215 c.

Леонтьев, А. Н. Деятельность. Сознание. Личность / А. Н. Леонтьев. – М.: Политиздат, 1975. – 304 с.

Коджаспирова, Г. М. Педагогический словарь : для студентов высш. и сред. пед. учеб. заведений / Г. М. Коджаспирова, А. Ю. Коджаспиров. – М. : Академия, 2005. – 448 c.

Попова Е. В. Формирование познавательной активности школьников в их общественной деятельности: дис. …кандидата пед .наук: 13.00.01/ Попова Елена Владимировна. – Х., 1990. – 232с.

Примак І. Д. Введення до спеціальності: Навчальний посібник / І. Д. Примак, Л. А. Козак, О. І. Примак, Б. Л. Голуб, Г. І. Демидась. – К. : «Центр учбової літератури», 2009. –392 с.

Рубин, Б. Г. Студент глазами социолога / Б. Г. Рубин, Ю. С. Колесников. – Ростов-на-Дону, 1980. – 343c.

Словарь по этике / Под ред. И. Кона. – М.: Политиздат, 1981. – 480 c.

Фельдштейн Д. И. Психологические основы общественно полезной деятельности подростков / Д. И. Фельдштейн. – М. : Педагогика, 1982. – 224 с.

REFERENCES

Abdulov, R. M. (2004). Orhanizatsiia pozaaudytornoi vykhovnoi roboty zi studentamy vyshchykh navchalnykh zakladiv nederzhavnoi formy vlasnosti [Organization of non-auditing educational work with students of higher educational institutions of non-state form of ownership]. (Abstract of candidate’s thesis). Luhansk, 24 p. (in Ukrainian)

Bekh, I. D. (2001). Pedahohichna kultura i rozvytok sotsialnoi zrilosti osobystosti vchytelia [Pedagogical culture and development of social maturity of the teacher's personality]. Naukovi zapysky. Seriia: Pedahohichni nauky. Kirovohrad : RVTs KDPU im. V. Vynnychenka, 32, 1, pp. 12-17 (in Ukrainian)

Prohorov, A.M. (Ed.). (1978). Bolshaya sovetskaya entsiklopediya [Great Soviet Encyclopedia]. Moskva : Sovetskaya entsiklopediya (in Russian)

Brokgauz, F. A. (Ed.). (2007). Russkiy biograficheskiy slovar [Russian Biographical Dictionary]. Moskva : Eksmo, 927 p. (in Russian)

Brushlinskiy, A. V. (1994). Problemyi psihologii sub'ekta [Problems of the subject's psychology]. Moskva : Institut psihologii RAN, 109 p. (in Russian)

Vitvytska, S. S. (2003). Osnovy pedahohiky vyshchoi shkolyiu [Fundamentals of Pedagogy of Higher School]. Kyiv : Tsentr navchalnoi literatury, 316 p. (in Ukrainian)

Dyachenko, M. I. (1978). Psihologiya vyisshey shkolyi [Psychology of Higher School]. Minsk.: izd-vo BGU im. V. I. Lenina, 92 p. (in Russian)

Pavlenok, P. D. (Ed.). Kratkiy slovar po sotsiologii [Brief dictionary on sociology]. Moskva: Infra-M, 215 p. (in Russian)

Leontev, A. N. (1975) Deyatelnost. Soznanie. Lichnost [Activity. Consciousness. Personality]. Moskva : Politizdat, 304 p. (in Russian)

Kodzhaspirova, G. M. (2005). Pedagogicheskiy slovar [Pedagogical dictionary]. Moskva : Akademiya, 445 p. (in Russian)

Popova, E. V. (1990). Formirovanie poznavatelnoy aktivnosti shkolnikov v ih obschestvennoy deyatelnosti [Formation of cognitive activity of schoolchildren in their social activities]. (Candidate’s thesis). Kharkov, 232 p. (in Russian)

Prymak, I. D. (2009). Vvedennia do spetsialnosti [Introduction to the specialty]. Kyiv : «Tsentr uchbovoi literatury», 392 p. (in Ukrainian)

Rubin, B. G. (1980). Student glazami sotsiologa [Student in the eyes of a sociologist]. Rostov-na-Donu, 343 p. (in Russian)

Kon, I. (1981). Slovar po etike [The Dictionary of Ethics]. Moskva: Politizda, 480 p. (in Russian)

Feldshteyn, D. I. (1982). Psihologicheskie osnovyi obschestvenno poleznoy deyatelnosti podrostkov [Psychological bases of socially useful activity of adolescents]. Moskva: Pedagogika, 224 p. (in Russian)


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.