ОКРЕМІ ПРОБЛЕМИ ФУНКЦІОНУВАННЯ ОРГАНІВ СТУДЕНТСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ УКРАЇНИ

О. А. Андрюшкова

Анотація


У статті автор розглядає важливі аспекти функціонування органів студентського самоврядування. Досліджує та теоретично обґрунтовує сутність та зміст поняття «студентське самоврядування», визначає основні функції та напрями його роботи. Охарактеризовано основні ознаки та принципи студентського самоврядування. Обґрунтовано особливе значення студентського самоврядування у вихованні лідерських якостей студентів, у реалізації їх професійного та творчого потенціалу, у формуванні демократичних відносин, реформуванні системи вищої освіти та модернізації суспільства. Встановлено, що студентське самоврядування розглядається як результат цілеспрямованих педагогічних зусиль для розвитку колективу, який сприяє формуванню громадянської позиції своїх членів шляхом залучення їх до управління справами навчального закладу та створення працездатних органів самоорганізації; а також, як особливу педагогічну технологію формування громадянських якостей молодої людини в системі демократичних відносин колективу. І особливість цієї педагогічної технології полягає в тому, що вона має реалізуватися на засадах самовизначення, самодіяльності, самоорганізації, самоствердження та самореалізації особистості. 

 

Ключові слова: самоврядування, громадське самоврядування, органи студентського самоврядування, професійні спілки.

 

В статье автор рассматривает важные аспекты функционирования органов студенческого самоуправления. Исследует и теоретически обосновывает сущность и содержание понятия «студенческое самоуправление», определяет основные функции и направления его работы. Охарактеризованы основные признаки и принципы студенческого самоуправления. Обоснованно особое значение студенческого самоуправления в воспитании лидерских качеств студентов в реализации их профессионального и творческого потенциала, в формировании демократических отношений, реформировании системы высшего образования и модернизации общества. Установлено, что студенческое самоуправление рассматривается как результат целенаправленных педагогических усилий для развития коллектива, способствует формированию гражданской позиции своих членов путем привлечения их к управлению делами учебного заведения и создание работоспособных органов самоорганизации а также, как особую педагогическую технологию формирования гражданских качеств молодого человека в системе демократических отношений коллектива. И особенность этой педагогической технологии заключается в том, что она должна реализоваться на основе самоопределения, самодеятельности, самоорганизации, самоутверждения и самореализации личности.

 

Ключевые слова: самоуправления, общественное самоуправление, органы студенческого самоуправления, профессиональные союзы.

 

Explores and theoretically justify the nature and the concept of «student government», defines the basic functions and areas of work. The characteristic features and basic principles of student government. Proved particularly important in the education of student government leadership qualities of students to realize their professional and creative potential in the formation of democratic relations, reform of higher education and the modernization of society. Established that the student government is seen as the result of targeted educational efforts for the development team, which promotes citizenship of its members through their involvement in the administration of the school and the creation of self-bodied; as well as special pedagogical technology of civil qualities of the young man in the system of democratic relations team. And this feature of educational technology is that it has to be realized on the basis of selfinitiative, self-affirmation and self-identity.

 

Keywords: government, public authorities, student government, trade unions.


Повний текст:

PDF

Посилання


Кін О.М. Передумови розвитку ідей студентського самоврядування в історії вітчизняної освіти.// Вісник Севастопольського НТУ: зб. наук. праць. Випуск 124/2011. Серія: педагогіка. – Севастополь, 2011. – С. 192-197.

Троцко Г.В. Студентське самоврядування як засіб розвитку особистості / Г.В. Троцко // Педагогічна і психологічна науки в Україні. Том 1. – К.: «Педагогічна думка». – 2007. – С. 296-307.

Коваленко І.П., Коваленко А.С. Студентське самоврядування як вадливий чинник формування правової культури студентів. – Електронний ресурс: http://www.visnik.org/pdf/v2011-01-41kovalenko.pdf

Закон України «Про вищу освіту» – Електронний ресурс: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1556-18/page3

Добридень А.В. Стратегічні напрямки діяльності органів студентського самоврядування у вищій школі. Електронний ресурс: http://dspace.udpu.org.ua:8080/jspui/bitstream/

Галаджун З. Розвиток студентського самоврядування у вищих навчальних закладах в контексті вступу України до Європейського співтовариства / З. Галаджун, Х. Гаврилюк // http://ipp.lp.edu.ua/WebRC/issues/Galadzhun_Gavryliuk.htm

Єгорова О.В. З історії студентського самоврядування. – Електронний ресурс: http://gj.nmu.org.ua/pdf/2009/3-4/Egorova.pdf

Закон України «про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» – Електронний ресурс: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1045-14

REFERENCES

Kin, O.M. (2011). Peredumovy rozvytku idei studentskoho samovriaduvannia v istorii vitchyznianoi osvity [Prerequisites for the development of student self-government ideas in the history of native education]. Visnyk Sevastopolskoho NTU: zb. nauk. prats. Seriia: pedahohika. Sevastopol, 124, pp. 192-197 (in Ukrainian)

Trotsko, H.V. (2007). Studentske samovriaduvannia yak zasib rozvytku osobystosti [Student self-government as a means of personal development]. Pedahohichna i psykholohichna nauky v Ukraini. Kyiv: «Pedahohichna dumka», V.1, pp. 296-307 (in Ukrainian)

Kovalenko, I.P., Kovalenko, A.S. Studentske samovriaduvannia yak vadlyvyi chynnyk formuvannia pravovoi kultury studentiv [Student self-government as a barrier to the formation of the legal culture of students]. Retrieved from http://www.visnik.org/pdf/v2011-01-41kovalenko.pdf (in Ukrainian)

Zakon Ukrainy «Pro vyshchu osvitu» [Law of Ukraine "On Higher Education"]. Retrieved from http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1556-18/page3 (in Ukrainian)

Dobryden, A.V. Stratehichni napriamky diialnosti orhaniv studentskoho samovriaduvannia u vyshchii shkoli [Strategic directions of activity of students' self-government bodies in higher education]. Retrieved from http://dspace.udpu.org.ua:8080/jspui/bitstream/ (in Ukrainian)

Haladzhun, Z., Havryliuk, Kh. Rozvytok studentskoho samovriaduvannia u vyshchykh navchalnykh zakladakh v konteksti vstupu Ukrainy do Yevropeiskoho spivtovarystva [Development of Student Self-Government in Higher Educational Institutions in the Context of Ukraine's Accession to the European Community]. Retrieved from http://ipp.lp.edu.ua/WebRC/issues/Galadzhun_Gavryliuk.htm (in Ukrainian)

Yehorova, O.V. Z istorii studentskoho samovriaduvannia [From the history of student self-government] http://gj.nmu.org.ua/pdf/2009/3-4/Egorova.pdf (in Ukrainian)

Zakon Ukrainy «Pro profesiini spilky, yikh prava ta harantii diialnosti» [Law of Ukraine "On Trade Unions, Their Rights and Guarantees of Activities"]. Retrieved from http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1045-14 (in Ukrainian)


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.