ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА У ЗВО КНР: КОНТРОЛЬНИЙ ЕТАП

Лю Чан

Анотація


У статті розглянуто підходи сучасних науковців до визначення суті поняття «професійно-педагогічна культура майбутніх учителів музичного мистецтва». Згідно з дослідницьким задумом, формування професійно-педагогічної культури майбутніх учителів музичного мистецтва, сприятиме їхній готовності до професійної діяльності в освітньому процесі ЗВО Китаю. Проаналізовано наукові позиції щодо визначення критеріїв формування професійно-педагогічної культури майбутніх учителів музичного мистецтва: мотиваційний (наявність у студентів мотивації до формування у них професійно-педагогічної культури), змістовий (обізнаність їх зі знаннями, необхідними для формування професійно-педагогічної культури та набуття комплексу умінь і навичок, що забезпечують їхню готовність до професійної діяльності) та конструктивний (здійснення контролю й оцінки рівня сформованості готовності до професійної діяльності). На початковому етапі педагогічного експерименту було проведено анкетування та бесіди зі студентами, результати яких зафіксували низький рівень сформованості готовності за всіма показниками. Після чого кожну групу було розподілено на експериментальну та контрольну групи. В експериментальній групі було реалізовано технологію формування професійно-педагогічної культури майбутніх учителів музичного мистецтва на мотиваційно-організаційному, когнітивному та рефлексійному етапах. Результати проведеного педагогічного експерименту засвідчують, що в цілому в обох групах покращилися показники, що сприяли сформованості готовності майбутніх учителів музичного мистецтва, але найвищі були зафіксовані в експериментальній групі.

Ключові слова: майбутні учителі, музичне мистецтво, професійно-педагогічна культура, формування, критерії,педагогічний експеримент.

 

В статье рассмотрено подходы современных ученых к определению сущности понятия «профессионально-педагогическая культура будущих учителей музыкального искусства». Согласно с исследовательским замыслом, формирование профессионально-педагогической культуры будущих учителей музыкального искусства способствует их готовности к профессиональной деятельности в образовательном процессе ЗВО Китая. Проанализированы научные позиции по определению критериев формирования профессионально-педагогической культуры будущих учителей музыкального искусства: мотивационный (наличие у студентов мотивации к формированию у них профессионально-педагогической культуры), содержательный (знания, необходимые для формирования профессионально-педагогической культуры и приобретения комплекса умений и навыков, обеспечивающих их готовность к профессиональной деятельности) и конструктивный (осуществление контроля и оценки уровня сформированности готовности). На начальном этапе педагогического эксперимента было проведено анкетирование и беседы со студентами, результаты которых зафиксировали низкий уровень сформированности готовности по всем показателям. После чего каждую группу было разделено на экспериментальную и контрольную. В экспериментальной группе было реализовано технологию формирования профессионально-педагогической культуры будущих учителей музыкального искусства. Результаты проведенного педагогического эксперимента свидетельствуют, что в целом в обеих группах улучшились показатели, способствующие сформированности готовности будущих учителей музыкального искусства, но высокие уровни были зафиксированы в экспериментальной группе.

Ключевые слова: будущие учителя, музыкальное искусство, профессионально-педагогическая культура, формирование, критерии, педагогический эксперимент.

 

The article deals with the approaches of modern scholars to the definition of the essence of the concept of «professional and pedagogical culture of future teachers of musical art». According to the research plan, the formation of the vocational and pedagogical culture of future teachers of musical art will contribute to their readiness for professional activity in the educational process of HEI of China. The purpose of the paper is to reveal the content, components of the formation of the vocational and pedagogical culture of future teachers of musical art, which facilitate their readiness for professional activity and test their effectiveness. The scientific positions on determining the criteria for forming the vocational and pedagogical culture of future teachers of musical art are analyzed: motivational (the presence of motivation for students to form their professional and pedagogical culture), content (their awareness with the knowledge necessary for the formation of vocational and pedagogical culture and the acquisition of a set of skills) and skills that ensure their readiness for professional activity) and constructive (monitoring and evaluation of the level of formation). At the initial stage of the pedagogical experiment, questionnaires and interviews with students were conducted, the results of which showed a low level of readiness for all indicators. Subsequently, each group was subdivided into experimental and control subgroups. In the experimental subgroup the technology of formation of the professional pedagogical culture of future teachers of musical art was realized through the implementation of the corresponding organizational measures. The results of the conducted pedagogical experiment indicate that in both groups the indicators that contributed to the formation of the readiness of future teachers of musical art have improved, but the highest were recorded in the experimental group.

Key words: future teachers, musical art, professional-pedagogical culture, components, criteria, pedagogical experiment.


Повний текст:

PDF

Посилання


Бодалев А. А., Столин В. В. Семья в психологической консультации, М., 1989. 234 С.

Євдокимов В. І., Пономарьова Г. Ф., Покроєва Л. Д., Луценко В. В. Підготовка вчителя в умовах євроінтеграції : навч. посіб. Харків, 2006. 204 с.

Пальшкова І. О. Формування професійно-педагогічної культури вчителя початкових класів. Наука і освіта. О., 2011. Вип. 4. С. 299-304. URL: http://scienceandeducation.pdpu.edu.ua/doc/2011/4_2011/8.pdf.

Педагогический энциклопедический словарь / гл. ред. Б. М. Бим-Бад. М., 2003. 528 л.

Слюняева И. Культура, культурология и образование. Вопросы философии. М., 1997. № 2. С. 3-56.

Zhernovnykova О., Osova О., Mishchenko О. The use of innovative forms in educational activity in training modern teachers in Ukraine and Germany: comparative analysis. JournalofAdvocacy, ResearchandEducation. Ghana, 2016.Vol. 6.P. 79-87.

慧霞.对新课程中教师培训方式的思考 // 教育科学研究. 20013. № 2. 12-18. / Ліу Х. Щодо нових принципів та методів підготовки майбутніх педагогів. Педагогічні дослідження. 2013. № 2. Р. 12-18.

简明中国教育史 / 王炳照,郭齐家,刘德化等编.北京:北京师范大 学出版社,2001. 386 р. / Історія китайської педагогіки / ред. Ван Бінчжао, Го Ціцзя, Лю Дехуа. Пекін: Видавництво Пекінського педагогічного університету, 2001. 386 с.

黄诗结.中华传统礼仪. – 吉林:吉林文史出版社, 2013. 233 р. / Хуан Ш. Китайський традиційний етикет. Цзілінь, вид-во історичної літ-ри пров. Цзілінь, 2013. 233 с.

References

Bodalev A. A., Stolin V. V. Sem'ya vpsihologicheskojkonsul'tacii, M., 1989. 234 S.

Yevdokymov V. I., Ponomarova H. F., Pokroieva L. D., Lutsenko V. V. Pidhotovka vchytelia v umovakh yevrointhretsii : navch. posib. Kharkiv, 2006. 204 s.

Palshkova I. O. Formuvannia profesiino-pelahohichnoi kultury vchytelia pochatkovykh klasiv. Nauka i osvita. O., 2011. Vyp. 4. S. 299-304. URL: http://scienceandeducation.pdpu.edu.ua/doc/2011/4_2011/8.pdf.

Pedagogicheskij ehnciklopedicheskij slovar' / gl. red. B. M. Bim-Bad. M., 2003. 528 l.

Slyunyaeva I. Kul'tura, kul'turologiya i obrazovanie. Voprosy filosofii. M., 1997. № 2. S. 3-56.

ZhernovnykovaО., Osova О., Mishchenko О. The use of innovative forms in educational activity in training modern teachers in Ukraine and Germany: comparative analysis. Journal of Advocacy, Research and Education. Ghana, 2016.Vol. 6.P. 79-87.

慧霞.对新课程中教师培训方式的思考 // 教育科学研究. 20013. № 2. 12-18. / Liu Kh. Shchodo novykh pryntsypiv ta metodiv pidhotovky maibutnikh pedahohiv. Pedahohichni doslidzhennia. 2013. № 2. R. 12-18.

简明中国教育史 / 王炳照,郭齐家,刘德化等编.北京:北京师范大学出版社,2001. 386 р. / Istoriia kytaiskoi pedahohiky / red. Van Binchzhao, Ho Tsitszia, Liu Dekhua. Pekin: Vydavnytstvo Pekinskoho pedahohichnoho universytetu, 2001. 386 s.

黄诗结.中华传统礼仪. – 吉林:吉林文史出版社, 2013. 233 р. / Khuan Sh. Kytaiskyi tradytsiinyi etyket. Tszilin, vyd-vo istorychnoi lit-ry prov. Tszilin, 2013. 233 s.




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.2540174

Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.