АНАЛІЗ ДОСВІДУ ФОРМУВАННЯ ПОЛІКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ В УНІВЕРСИТЕТАХ КНР

Чжан Ювень

Анотація


У статті доведено актуальність проблеми формування полікультурної компетентності студентів у сучасних університетах. Визначено, що в китайських університетах накопичений цінний досвід з даного питання, проте вченими цей досвід цілеспрямовано не вивчався й не узагальнювався. Під час проведення наукових розвідок встановлено, що в КНР процес формування полікультурної компетентності студентів відбувається різними способами. Як з’ясовано, насамперед забезпечується полікультурне наповнення всіх навчальних планів та програм, що дозволяє відобразити в них наукові й культурні досягнення різних народів. Виявлено, що реалізація таких планів і програм підготовки майбутніх фахівців різних спеціальностей сприяє формуванню у них мультикультурної обізнаності, поваги до різних культур, а також появи взаєморозуміння між різними етнічними групами. Уточнено, що процес навчання студентів багатьох спеціальностей передбачає вивчення ними різних фахових дисциплін («Арабська мова та література», «Азіатські та африканські мови та література», «Французька мова та література», «Німецька мова та література», «Іноземна філософія», «Японська мова та література», «Дипломатія», «Теорія історії та історія», «Література та мистецтво», «Журналістика» тощо), які забезпечують цілеспрямоване формування полікультурної компетентності особистості. Установлено, що в усіх університетах КНР полікультурна освіта студентів на аудиторних заняттях доповнюється їхньою позааудиторною навчально-пізнавальною діяльністю та виховною роботою з ними в окресленому напрямі. Конкретизовано, що для студентів проводяться лекції, зустрічі з вітчизняними та зарубіжними фахівцями у визначеній галузі, диспути та «круглі столи», фестивалі міжнародної культури, конкурси для іноземних студентів «Китай у моїх очах», міжнародні молодіжні форуми, студентські дні привітань та інші заходи.

Ключові слова: КНР, університет, студент, полікультурна компетентність.

 

В статье доказана актуальность проблемы формирования поликультурной компетентности студентов в современных университетах. Определено, что в китайских университетах накоплен ценный опыт по данному вопросу, однако учеными этот опыт целенаправленно не изучался и не обобщался. При проведении научного исследования установлено, что в КНР процесс формирования поликультурной компетентности студентов происходит различными способами. Как определено, в первую очередь обеспечивается поликультурное наполнение всех учебных планов и программ, что позволяет отразить в них научные и культурные достижения разных народов. Выявлено, что реализация таких планов и программ подготовки будущих специалистов различных специальностей способствует формированию у них мультикультурной осведомленности, уважения к различным культурам, а также появления взаимопонимания между различными этническими группами. Уточнено, что обучение студентов многих специальностей предусматривает изучение ими разных профильных дисциплин («Арабский язык и литература», «Азиатские и африканские языки и литература», «Французский язык и литература», «Немецкий язык и литература», «Иностранная философия», «Японский язык и литература», «Дипломатия», «Теория истории и история», «Литература и искусство», «Журналистика» и др.), обеспечивающих целенаправленное формирование поликультурной компетентности личности. Установлено, что во всех университетах КНР поликультурное образование студентов на аудиторных занятиях дополняется их неаудиторной учебно-познавательной деятельностью и воспитательной работой с ними в очерченном направлении. Конкретизировано, что для студентов проводятся лекции, встречи с отечественными и зарубежными специалистами в определенной области, диспуты и «круглые столы», фестивали международной культуры, конкурсы для иностранных студентов «Китай в моих глазах», международные молодежные форумы, студенческие дни поздравлений и другие мероприятия.

Ключевые слова: КНР, университет, студент, поликультурное компетентность.

 

The article proves the urgency of the problem of the formation of students’ multicultural competence in universities. The study determines Chinese universities have accumulated the valuable experience on this issue, however scientists have not purposefully studied this experience and have not summarized it yet. Conducting the scientific research it has been proved that the process of students’ forming multicultural competence occurs in various ways in the PRC. So, first of all, the multicultural content of all curricula and programs is provided accordingly in order to reflect scientific and cultural achievements of different nations. The implementation of these plans and the training programs for future specialists of various specialties contributes to the formation of multicultural awareness, respect to diverse cultures, as well as the sense of mutual understanding between different ethnic groups which in their turn are the most important components of the multicultural competence of the individual. Also the process of students’ gaining the variety of specialties requires the deep study of number of professional academic disciplines («The Arabic Language and Literature», «The Asian and African Language and Literature», «The French Language and Literature», «The German Language and Literature», «The Indian language and Literature», «Foreign Philosophy», «The Japanese Language and Literature», «Diplomacy», «The Theory of History and History», «Literature and Art», «Journalism» and etc.), which ensure the personal purposeful formation of multicultural competence. In addition, in all universities of the PRC, students’ multicultural education, implemented in the classroom, is complemented by extracurricular educational- cognitive and socially educational work with students in the specified direction. Thus, such events as following are conducted: lectures, meetings with famous local and foreign scientists, dialogues with worldwide famous masters of innovations, disputes and round-table talks, international culture festivals, speech competitions for foreign students as «China in my eyes», international youth forums, student greeting days, writers’ weeks for foreign authors and other events.

Key words: PRC, university, student, multicultural competence.


Повний текст:

PDF

Посилання


郑金洲,教育文化学[M]北京,人民教育出版社,2000.

郑金洲,多元文化教育[M]天津,天津教育出版社, 2004.

张燕萍, 多元文化教育在中国. URL: https://www.xzbu.com/8/view-6641128.htm.

張艷萍, 多元文化教育文献综述. URL: https://wenku.baidu. com/view/ 9da3b8024b7302768e9951e79b89680203d86b32.html.

References

Chzhеn Czzynchzhou. Osvita i klultura : monografіya. Pekyn, 2000.

Chzhеn Czzynchzhou. Multykulturna osvita : monografiya. Tyanzyn, 2004.

Chzhan Yanpin. Вagatokulturna osvita v Kytayi. URL: https://www.xzbu.com/8/view-6641128.htm.

Yan-Pin Chzhan. Multykulturna osvita v Kytayi. URL: https://wenku.baidu.com/view/9da3b8024b7302768e9951e79b89680203d86b32.html




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.2540202

Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.