ТЕСТОВА СИСТЕМА ОЦІНЮВАННЯ І КОНТРОЛЮ У МОВНІЙ ПІДГОТОВЦІ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ
Анотація
У статті розглядаються сучасні тенденції в системі оцінювання і контролю навчально-пізнавальної діяльності іноземних студентів у вивченні російської мови. Відзначається ефективність тестового контролю для формування інтересу до предмета, ставлення до навчання і формування таких якостей, як самостійність, ініціативність, працьовитість. Визначено вимоги до тестового контролю, описані його функції, форми та види, а також виявлені об'єкти і цілі тестування з російської мови як іноземної. Аналізується доцільність використання тестів у навчанні іноземної мови. Особлива увага звертається на комп'ютерне тестування, яке активно використовується у зв'язку з бурхливим розвитком техніки та інформаційно-комунікативних технологій, його переваги і недоліки. Об'єктивний тестовий контроль забезпечує зовнішній і внутрішній зворотний зв'язок, який служить підставою внесення необхідних коректив у процес навчання, удосконалення його змісту, методів і форм організації, керівництва та управління навчально-пізнавальною діяльністю студентів. Робиться висновок про перспективність автоматизованого тестового контролю і оцінки якості навчання.
Ключові слова: тестування, тестове завдання, педагогічний тест, зворотній зв'язок, проміжний тест, тест на перевірку комунікативних умінь, глобальний тест, самоконтроль, іноземні студенти.
В статье рассматриваются современные тенденции в системе оценки и контроля учебно-познавательной деятельности иностранных студентов в изучении русского языка. Отмечается эффективность тестового контроля для формирования интереса к предмету, отношения к учебе и формирования таких качеств, как самостоятельность, инициативность, трудолюбие. Определены требования к тестовому контролю, описаны его функции, формы и виды, а также выявлены объекты и цели тестирования по русскому языку как иностранному. Анализируется целесообразность использования тестов в обучении иностранному языку. Особое внимание обращается на компьютерное тестирование, активно используемое в связи с бурным развитием техники и информационно-коммуникативных технологий, его преимущества и недостатки. Объективный тестовый контроль обеспечивает внешнюю и внутреннюю обратную связь, которая служит основанием внесения необходимых корректив в процесс обучения, усовершенствования его содержания, методов и форм организации, руководства и управления учебно-познавательной деятельностью студентов. Делается вывод о перспективности автоматизированного тестового контроля и оценки качества обучения.
Ключевые слова: тестирование, тестовое задание, педагогический тест, обратная связь, промежуточный тест, тест на проверку коммуникативных умений, глобальный тест, самоконтроль, иностранные студенты.
Modern trends in evaluation and control system of foreign students study-educational activities are considered in the article. Efficiency of testing control in developing interest to the subject, relation to studying and formation of such qualities as self-sufficiency, leadership and working hard is noted. Requirements for testing control were defined, functions, forms and types were described and also objects and goals of testing in Russian language as foreign were found. Viability of using tests in studying foreign language is analyzed. Special attention was paid for computer testing that is actively used because of fast development of tech and informational-communicative technologies, its pros and cons. Objective testing control ensures external and internal feedback that may be a ground for implementing corrections needed into the educational process, improving its content, methods and organizational forms, guidance and management of study-educational activities of students. The conclusion is made about perspectives of automated testing control and evaluation of studying quality.
Key words: testing, test ask, teaching test, feedback, intermediate test, a test to check the communication skills, global test, self-control, foreign students.
Повний текст:
PDFПосилання
Аванесов В.С. Форма тестовых заданий. – М., 2005. – 156 с.
Акишина А.А. учимся учить: Для преподавателя русского язика как иностранного / А.А. Акишина, О.Е. Коган. – 2-е изд., испр. и доп. – М.: Рус. яз. курсы, 2002. – 256 с.
Амонашвили Ш.А. Воспитательная и образовательная функции оценки учения школьников. М., 1984.
Булах І.Є. Теорія і методика комп’ютерного тестування успішності навчання (на матеріалах медичних закладів): дис. … доктора пед. наук: 13.00.01 / І.Є. Булах; Київський національний університет імені Т.Г. Шевченка. – К., 1995. – 20 с.
Гуцало Е.У. Педагогічне тестування в системі контролю і оцінки якості навчання студентів (на базі дисциплін психолого-педагогічного циклу педагогічного університету) [Текст] / Е.У. Гуцало. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2011. – 68 с.
Моргунова Н.С. Мовне портфоліо як інструмент самооцінки досягнень студентів у процесі навчання української мови як іноземної / Н.С.Моргунова // Педагогіка та психологія : зб. наук. праць. – 2015. – Вип. 51.– С. 67-75.
Полат Е.С. Теория и практика дистанционного обучения :[учеб. Пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений] / Е.С. Полат, М.Ю. Бухаркина, М.В. Моисеева; под ред. Е.С. Полат. – М.: Издательский центр «Академия», 2004. – 416 с.
Типовые тесты по РКИ. Первый сертификационный уровень. Общее владение. – М.: МГУ, 1997
Типовые тесты по РКИ. Второй сертификационный уровень. Общее владение. – М. ‒ СПб, 1999.
Федорук П.І. Адаптивні тести; статистичні методи аналізу результатів тестового контролю знань // Математичні машини і системи. – 2007. – № 3, 4. – С. 122-138.
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.194740
Метрики статей
Metrics powered by PLOS ALM
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.