РЕАЛІЗАЦІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ ФОРМУВАННЯ У ПІДЛІТКІВ УЯВЛЕНЬ ПРО ЩАСТЯ ЯК ОСОБИСТІСНОЇ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ
Анотація
У статті висвітлено етапи та зміст дослідно-експериментальної роботи з реалізації педагогічних умов формування у підлітків уявлень про щастя як особистісної самореалізації. Визначено суть поняття «педагогічні умови». Визначено та теоретично обґрунтовано педагогічні умови формування у підлітків уявлень про щастя як особистісної самореалізації Розглянуто процес збагачення змісту урочної діяльності учнів підліткового віку навчальним матеріалом, пов’язаним із висвітленням шляхів досягнення людиною щастя в житті. Наведено приклади організації заходів з позаурочної пізнавальної діяльності підлітків з метою формування у них уявлень про щастя як особистісної самореалізації. Описані форми залучення школярів до спілкування й соціально-корисної діяльності як засобу забезпечення їхньої персоналізації та стимулювання відчуття ними щастя від результатів своєї праці. Доведено, що реалізація визначених та теоретично обґрунтованих педагогічних умов прияє підвищенню ефективності процесу формування у підлітків уявлень про щастя як особистісної самореалізації.
Ключові слова: педагогічні умови, щастя, уявлення, особистісна самореалізація, персоналізація, соціально корисна діяльність, підліток.
Уварова Т. Ю. Реализация педагогических условий формирования у подростков представлений о счастье как личностной самореализации. В статье освещены этапы и содержание исследовательско-экспериментальной работы по реализации педагогических условий формирования у подростков представлений о счастье как личностной самореализации. Определена суть понятия «педагогические условия». Определены и теоретически обоснованы педагогические условия формирования у подростков представлений о счастье как личностной самореализации. Рассмотрен процесс обогащения содержания урочной деятельности учащихся подросткового возраста учебным материалом, связанным с освещением путей достижения человеком счастья в жизни. Приведены примеры организации мероприятий по внеурочной познавательной деятельности с целью формирования у подростков представлений о счастье как личностной самореализации. Описаны формы привлечения школьников к общению и социально-полезной деятельности как средства обеспечения их персонализации и стимулирования ощущение ними счастья от результатов своего труда. Доказано, что реализация определенных и теоретически обоснованных педагогических условий способствует повышению эффективности процесса формирования у подростков представлений о счастье как личностной самореализации.
Ключевые слова: педагогические условия, счастье, представление, личностная самореализация, подросток, социально-полезная деятельность, персонализация, педагогические условия.
The article highlights the stages and content of research and experimental work on the realization of pedagogical terms of formation teenagers’ ideas of happiness as a personality’s self-realization. The essence of the concept «pedagogical conditions» was specified. Determined and theoretically grounded pedagogical conditions of formation teenagers’ ideas of happiness as a personality’s self-realization. The process of enriching the content of educational activity of teenagers’ educational material related to the coverage of the ways to achieve human happiness in life was reviewed. The examples of the organization of events of extracurricular activities to cognitive formation of teenagers’ perceptions of happiness as personality’s self-realization were given. Forms of attracting teenagers’ to communicate and socially useful activity as a means to ensure their personalization and stimulate their sense of happiness on the results of their labor were described. It is proved that the realization of determined and theoretically grounded pedagogical conditions enhances the effectiveness of the process formation teenagers’ ideas of happiness as a personality’s self-realization.
Key words: pedagogical conditions, happiness, ideas, personality’s self- realization, teenager, socially useful activity, personalization.
Повний текст:
PDFПосилання
Беликов В. А. Педагогические условия как цель педагогических исследования / В. А. Беликов // Проблемы образования и развития личности учащихся. – Магнитогорск : МаГУ, 2001. – С. 69-73.
Борытко Н. М. В пространстве воспитательной деятельности [Текст] / Н. М. Борытко. – Волгоград : Перемена, 2001. - 181 с.
Каспина В. А. О методах воспитания и их классификации / В. А. Каспина // Советская педагогика, 1970. – № 1. – С. 84-94.
Лернер И. Я. Процесс обучения и его закономерности / И. Я. Лернер – М. : Знание, 1980.
Никитина Е. Ю. Теория и практика подготовки будущего учителя к управлению дифференциацией образования : дис. … д-ра. пед. наук : 13.00.08 / Е. Ю. Никитина. – Челябинск, 2001. – 427 с.
Уварова Т.Ю. Визначення та обґрунтування педагогічних умов формування у підлітків уявлень про щастя як особистісної самореалізації / Т.Ю. Уварова // Педагогіка та психологія : збірник наукових праць / за загальною редакцією : академіка І.Ф. Прокопенка, проф. Золотухіної. – Харків : Видавець Рожко С.Г., 2016. – Вип. 53 – С. 233–240.
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.194763
Метрики статей
Metrics powered by PLOS ALM
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.