КУЛЬТУРОЛОГІЧНА ЕМАНАЦІЯ ФІТНЕС-КУЛЬТУРИ ЯК ЗАСІБ ОЗДОРОВЛЕННЯ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ
Анотація
У статті проаналізовано культурологічну еманацію фітнес-культури як ефективний засіб оздоровлення студентської молоді. Розкрито явище фітнес-культури як необхідного компоненту процесу формування загальної та професійної культури особистості сучасного фахівця. Pеструктуризації дозвілля з використанням сучасних засобів фітнесу та здоров’язберігаючих фітнес-технологій у навчально-виховному процесі, а також виховання активної позиції студента у досягненні гармонійного розвитку особистості встановлено найважливішими завданнями сучасної професійної освіти на Україні. Розглянуто гуманізацію інтелектуальних, духовних та фізичних здібностей студентів в рамках виховного процесу як невід’ємного компоненту фітнес-культури особистості. Проаналізовано необхідність підвищення якості проведення академічних занять із використанням сучасних фітнес-технологій. Встановлено становлення сучасного феномену фітнесу як прояв естетичного неоконформізму фізичної культури. Доведено феномен фітнес-культуру як високоефективний засіб формування належного біологічного потенціалу здоров’я та адаптаційних можливостей студентської молоді завдяки покращенню фізичних кондицій, зміцнення стану здоров’я та гармонійного фізичного розвитку особистості.
Ключові слова: здоров’я, фітнес-культура, фітнес-технології, студентська молодь, еманація, мейнстрім.
В статье проанализирована культурологическая эманация фитнес-культуры как эффективный способ оздоровления студенческой молодежи. Раскрыто явление фитнес-культуры как необходимого компонента процесса формирования общей та профессиональной культуры личности современного специалиста. Реструктуризация досуга с использованием современных способов фитнеса и здоровьесохраняющих фитнес-технологий в учебно-воспитательном процессе, а также воспитание активной позиции студента в достижении гармоничного развития личности установлены как наиболее важные задания современного профессионального образования на Украине. Рассмотрено гуманизацию интеллектуальных, духовных и физических способностей студентов в рамках воспитательного процесса как необходимого компонента фитнес-культуры личности. Проанализирована необходимость повышения качества проведения академических занятий с использованием современных фитнес-технологий. Установлено становление современного феномена фитнеса как проявления эстетического неоконформизма физической культуры. Доказано феномен фитнес-культуры как высокоэффективный способ формирования соответствующего биологического потенциала здоровья и адаптационных возможностей студенческой молодежи посредством улучшение физических кондиций, укрепления состояния здоровья, гармоничного физического развития личности.
Ключеві слова: здоровье, фитнес-культура, фитнес-технологии, студенческая молодежь, эманация, мэйнстрим.
Culturological emanation of fitness-culture as effective means of students' wellness is analyzed. The phenomenon of fitness-culture at university as an essential component of the process of forming general and professional culture of modern specialist is proved. The reason of revision of opinions on the philosophy and the strategy of the development of physical culture in the system of higher professional education is found out. It is state that the content of traditional kinds of physical culture classes was ineffective that caused to the decline of health and adaptive capabilities of modern youth. Fitness phenomenon as culturological emanation of western lifestyle and strategy of successful wellness of modern youth is determined. The strategy of fitness integration as effective means of forming values of healthy lifestyle is proved. Restructuring of leisure with using modern means of fitness and health-maintain technologies in educational process as well as training an active student’s position in achievement harmonious development of personality is point out as most effective tasks of modern professional education. The necessity of improving the quality of academic classes using modern fitness-technologies as an integral component of fitness-culture at higher educational system is analyzed. Formation of fitness phenomenon as display of aesthetic neocoformizm of physical culture is proved. Fitness-culture as the most effective system of health classes focused on the formation the correct biological health potential and adaptive possibilities of students’ youth, improving physiological and physical conditions, strengthening their somatic health, harmonization of physical development are examined. Humanization of intellectual, spiritual and physical students’ skills are considered as the development of culture elements in educational process. Humanization of an educational process emphasizes the role of education of student’s personality and inherent worth. Value orientations and students’ potential are examined as the means of differentiation of fitness-culture. Valeological values with fitness-culture are the most effective means of forming the correct motivation, interest to the harmonious students and their personal health directing to the development of the holistic personality.
Keywords: health, fitness-culture, fitness-technologies, students’ youth, emanation, mainstream.
Повний текст:
PDFПосилання
Вайнер Э. Н. Валеология: учеб. для вузов / Э. Н. Вайнер. – М. : Флинта; Наука, 2001. – 416 с.
Григорьев В. И. Фитнес-культура студентов: теория и практик : учеб. пособие / В. И. Григорьев, Д. Н. Давиденко, С. В. Малинина. – СПб. : Изд-во СПб. ГУЭФ, 2010. – 228 с.
Зінченко В. Б. Фітнес-технології у фізичному вихованні: навч. посіб. / В. Б. Зінченко, Ю. О. Усачов. – К. : НАУ, 2011. – 152 с.
Кузнєцов С. О. Великий тлумачний словник. – СПб. : Норинг, 1998. – 1534 с.
Максимова К. В., Мулик К. В. Актуальні питання збереження та зміцнення здоров’я студенток 17–21 років вищих навчальних закладів за рахунок фізкультурно-оздоровчих фітнес-занять // Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. – 2017. – Випуск 10. – С. 301–311.
Національна стратегія розвитку освіти в Україні на 2012–2021 роки. – Київ, 2012. – 37 с.
Сайкина Е. Г. Семантические аспекты отдельных понятий в области фитнеса / Е. Г. Сайкина, Г. Н. Пономарев // Теория и практика физической культуры: науч. – теор. журнал. – 2011. – 08.– С. 6–10.
Скумин В. А. Культура здоровья - фундаментальная наука о человеке. – Новочеркасск : ТЕРОС, 1995. – 132 с.
Хоулі Є. Т., Френкс Б. Д. Оздоровчий фітнес // Олімпійська література. – 2000. – 368 с.
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.1117060
Метрики статей
Metrics powered by PLOS ALM
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.