НЕВЕРБАЛЬНИЙ АСПЕКТ ПЕДАГОГІЧНОГО СПІЛКУВАННЯ У КОНТЕКСТІ МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМУНІКАЦІЇ

Н. С. Моргунова

Анотація


У статті проаналізовано особливості невербальної комунікації у процесі педагогічного  спілкування  з  представниками  іншої  культури.  Розкрито специфіку  педагогічного  спілкування  з  деякими  регіональними  групами студентів.  Підкреслюється,  що  невербальна  мова  є відмінною  рисою  кожної культури,  тому  відсутність  у  викладача  знань  про  особливості  національної культури  іноземних  студентів  потенційно  можуть  стати  бар'єром  у міжкультурному педагогічному спілкуванні. Стверджується,  що викладачеві необхідно  контролювати  використання  невербальних  засобів  спілкування  і враховувати  національну  специфіку  невербальної  культури  спілкування студентів,  щоб  уникнути  комунікативних  невдач  і  адекватно  зрозуміти студента.  Робиться  висновок,  що  опанування  викладачем  навичками невербальної  комунікації  сприяє  більш  ефективному  та  безконфліктному педагогічному спілкуванню між представниками різних країн.

Ключові  слова:  невербальна  комунікація,  міжкультурна  комунікація, педагогічне спілкування, іноземні студенти.

 

В  статье  анализируются  особенности  невербальной  коммуникации  в процессе  педагогического  общения  с  представителями  другой  культуры. Раскрывается  специфика  педагогического  общения  с  некоторыми региональными группами студентов. Подчеркивается, что невербальный язык является  отличительной  чертой  каждой  культуры,  поэтому  отсутствие  у преподавателя знаний об особенностях национальной культуры иностранных студентов  потенциально  может  стать  барьером  в  межкультурном педагогическом  общении.  Утверждается,  что  преподавателю  необходимо контролировать  использование  невербальных  средств  общения  и  учитывать национальные  специфику  невербальной  культуры  общения  студентов,  чтобы избежать  коммуникативных  неудач  и  адекватно  понимать  студента. Делается вывод о том, что овладение преподавателем навыками невербальной коммуникации  способствует  более  эффективному  и  бесконфликтному педагогическому общению между представителями разных стран.

Ключевые  слова:  невербальная  коммуникация,  межкультурная коммуникация, педагогическое общение, иностранные студенты.

 

Features  of  non-verbal  communication  in  the  process  of  pedagogical communication with  representatives  of  another  culture  are  analyzed  in  the article. Scientific  approaches  to  the  definition  of  such  concepts  as  "pedagogical communication",  "Intercultural  Communication"  and  the  personal  qualities  of  the teacher required for effective cross-cultural understanding are considered. A specific of pedagogical communication with certain regional groups of students is disclosing. It  is  emphasized,  that non-verbal  language  is  a  distinguishing  feature  of  every culture,  so  the  lack  of  knowledge  from teacher  about  the  peculiarities  of  national culture of foreign students potentially could be a barrier in intercultural pedagogical communication. It is alleged that the teacher need to control the use of non-verbal means  of  communication  and  to  take  into  account  national  specifics  of  nonverbal culture of students communication (gesture, distance in communication, touch, etc.) to  avoid  communication  failures  and  adequately  understand  the  student. The conclusion  is  that  mastering  by  a  teacher of  non-verbal  communicational  skills contributes to more effective and conflict free pedagogical communication between representatives of different countries.

 

Key  words:  non-verbal  communication,  intercultural  communication, pedagogical communication, foreign students.

Повний текст:

PDF

Посилання


Иванова М.И. Социально- психологическая адаптация иностранных студентов к высшей школе : Дис . ... д-ра психол. наук / М.И. Иванова. – СПб., 2001. – 353 с.

Красильникова Е.В. Жест и структура высказывания в разговорной речи / Е.В. Красильникова. – М., 1983. – 126 с.

Малахова С.М. Проблеми міжкультурної комунікації іноземних студентів: педагогічні аспекти / С. М. Малахова // Медична освіта. – 2016. – № 1. – С. 32-34.

Маркова Н. Г. Кросс-культурная грамотность как индикатор межнационального понимания / Н.Г. Маркова // Среднее профессиональное образование. –2009. –№ 3. С. 38-49.

Моргунова Н.С. Психологічний аспект тьюторської та кураторської діяльності у процесі роботи з іноземними студентами у ВНЗ України / Н.С. Моргунова // Педагогіка та психологія: збірник наукових праць / за загальною редакцією академіка І.Ф. Прокопенка, проф. Золотухіної. – Харків: видавець Рожко С.Г., 2016. – Вип. 53 – С. 330-339.

Козак А. В. Міжкультурна комунікація у контексті діалогу культур / А. В. Козак // Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Сер.: Філологічні науки: зб. наук. пр. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2013. – Вип. 118. – С. 106-110.

Леонтьев А.А. Педагогическое общение / А.А. Леонтьев. – М., 1996.– 96 с.

Poyatos F. The reality of multichannel communication / F. Poyatos // The reality of multichannel verbal-nonverbal communication in simultaneous and consecutive interpretation. – 1986. – P. 249-282.




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.575913

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.