ВАРІАТИВНІ СТРАТЕГІЇ ВПРОВАДЖЕННЯ СИСТЕМИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ ДО СТАЛОГО РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНИХ ГРУП
Анотація
У статті обґрунтовано суть системи підготовки майбутніх соціальних педагогів до сталого розвитку соціальних груп, розкрито її інваріантні складові, зокрема, технологію відповідної підготовки майбутніх фахівців (з етапами: професійно-мотиваційним, розвивально-діяльнісним, рефлексивно-творчим) й педагогічні умови, що забезпечують її ефективність. З метою перевірки впливу різних засобів на сформованість мотиваційно-ціннісного, теоретичного, практично-творчого й особистісно-рефлексивного компонентів готовності майбутніх соціальних педагогів до діяльності зі стимулювання соціальних груп до сталого розвитку розроблено варіативні стратегії впровадження системи підготовки фахівців в досліджуваному напрямі. Відповідно до першої стратегії, формування готовності майбутніх соціальних педагогів до соціально-педагогічної діяльності зі сталого розвитку соціальних груп здійснювалося в процесі вивчення циклу професійно-орієнтованих дисциплін протягом всього періоду навчання за програмами, збагаченими досліджуваною проблематикою. Друга стратегія, окрім цього, передбачала реалізацію спецкурсу “Соціально-педагогічна діяльність зі сталого розвитку соціальних груп”. За третьою стратегією, поряд із цим, здійснювалася спеціальна організація позааудиторної виховної і волонтерської активності студентів шляхом їх залучення до діяльності гуртка «Волонтер» і Театру-студії соціально-педагогічної клоунади як інноваційної форми підготовки майбутніх фахівців.
Ключові слова: сталий розвиток, соціальна група, майбутні соціальні педагоги, система підготовки, варіативні стратегії.
В статье обоснована суть системы подготовки будущих социальных педагогов к устойчивому развитию социальных групп, раскрыты ее инвариантные составляющие, в частности, технология соответствующей подготовки будущих специалистов (с этапами: профессионально-мотивационным, развивающе-деятельностным, рефлексивно-творческим) и педагогические условия, обеспечивающие эффективность такой подготовки. С целью проверки влияния различных средств на сформированность мотивационно-ценностного, теоретического, практически-творческого и личностно-рефлексивного компонентов готовности будущих социальных педагогов к деятельности по стимулированию социальных групп к устойчивому развитию, разработаны вариативные стратегии реализации системы подготовки специалистов в исследуемом направлении. Согласно первой стратегии, формирование готовности будущих социальных педагогов к социально-педагогической деятельности по устойчивому развитию социальных групп осуществлялось в процессе изучения цикла профессионально-ориентированных дисциплин в течение всего периода обучения по программам, обогащенными исследуемой проблематикой. Вторая стратегия, помимо этого, предусматривала реализацию спецкурса “Социально-педагогическая деятельность по устойчивому развитию социальных групп”. В соответствии с третьей стратегией, наряду с вышеперечисленным, осуществлялась специальная организация внеаудиторной воспитательной и волонтерской активности студентов путем их вовлечения в деятельность кружка «Волонтер» и Театра-студии социально-педагогической клоунады как инновационной формы подготовки будущих специалистов.
Ключевые слова: устойчивое развитие, социальная группа, будущие социальные педагоги, система подготовки, вариативные стратегии.
The article substantiates the essence of the system of future social workers‟ training for sustainable development of social groups. The invariant components of this system have been revealed. They are the technology of the training of future specialists in this direction (with stages: professional and motivational, developmental and activity-oriented, reflexive and creative) and pedagogical conditions ensuring its efficiency. There have been developed variational strategies of the implementation of the system of future social workers‟ training in the direction under the study in order to test the influence of various means on forming motivational, theoretical, practical and creative, personal and reflective components of future social workers‟ willingness to stimulate social groups towards sustainable development. According to the first strategy, the formation of future social workers‟ readiness for social and pedagogical activities with the purpose to provide sustainable development of social groups was realized in the process of studying the cycle of professionally-oriented disciplines during all the period of the training on programs enriched by the problems of sustainable development. In addition, the second strategy foresaw the implementation of a special course „Social and pedagogical activities for sustainable development of social groups‟. The third strategy, along with mentioned above, included special organization of out-of-class educational activity and volunteering of students through their involvement in the activity of the group „Volunteer‟ and the studio theater of social and educational clowning which is an innovative form of future specialists‟ training.
Key words: sustainable development, social group, future social workers, system of training, variational strategies.
Повний текст:
PDFПосилання
Agenda 21: United Nations Conference on Environment and Development. Rio de Janeiro, Brazil, June 3-14, 1992, 351 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://sustainabledevelopment.un.org/content /documents/ Agenda21.pdf.
Кабусь Н. Д. Методологічні засади підготовки майбутніх соціальних педагогів до сталого розвитку соціальних груп // Основи сучасної педагогіки: монографія / за заг. ред. Т. О. Дмитренко. – Херсон: ПП Вишемирський, 2016. – С.353-428.
Kabus N. The Use of Activity-Based Approach as Methodological Basis of Prospective Social Workers’ Training to Sustainable Development of Social Groups in Ukraine / N. Kabus // International Letters of Social and Humanistic Sciences : [scientific journal]. – Bach, 2016. – Vol. 72. – P. 83-90.
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.575915
Метрики статей
Metrics powered by PLOS ALM
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.