МЕТОДИ НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОГО ДІАЛОГІЧНОГО ПРОФЕСІЙНОГО МОВЛЕННЯ СТУДЕНТІВ-ІНОЗЕМЦІВ ТРАНСПОРТНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

Л. М. Кісіль

Анотація


Статтю присвячено лінгводидактичним основам навчання української мови як мови фаху іноземних студентів транспортних спеціальностей вищих технічних навчальних закладів України. У статті розглянуто актуальну проблему добору методів навчання українського діалогічного професійного мовлення іноземних громадян, майбутніх фахівців у галузі транспортної інфраструктури. Зазначено, що в сучасній методиці немає однозначного визначення поняття « методу навчання» і єдиної точки зору щодо класифікації методів навчання. Дано визначення терміна «метод». Проаналізовано існуючі класифікації методів навчання. Доведено пряму пропорційну залежність між добором дидактичних методів і якістю навчального процесу. У статті підкреслено,що метод є одним з основних компонентів системи навчання і допомагає забезпечити досягнення запланованих цілей і завдань навчання. Сформульовано мету статті, яка полягає у виокремленні й аналізі методів навчання іноземних студентів основних факультетів інженерного профілю діалогічного професійного мовлення засобами української мови. Звернено увагу на особливості функціонування традиційних та інтерактивних методів навчання у процесі вивчення української мови як іноземної. Виокремлено домінуючі методи, що є найбільш дієвими під час навчання діалогічного професійного мовлення. Визначено шляхи стосовно необхідності подальших наукових досліджень окресленої проблеми.

 

Ключові слова: діалогічне професійне мовлення, іноземні студенти, українська мова як іноземна, транспортні спеціальності, галузь, діалогова комунікація, транспортна інфраструктура, традиційні й інтерактивні методи навчання

 

 

Статья посвящена лингводидактическим основам обучения украинскому языку как языку специальности иностранных студентов транспортных специальностей высших технических учебных заведений Украины. В статье рассмотрена актуальная проблема подбора методов обучения украинской диалогической профессиональной речи иностранных граждан, будущих специалистов в отрасли транспортной инфраструктуры. Отмечено, что в современной методике нет однозначного определения понятия «метод обучения» и единой точки зрения относительно классификации методов обучения. Дано определение термина «метод». Проанализированы существующие классификации методов обучения. Доказана прямая пропорциональная зависимость между подбором дидактических методов и качеством учебного процесса. В статье подчеркнуто, что метод является одним из основных компонентов системы обучения и помогает обеспечить достижение запланированных целей и задач обучения. Сформулирована цель статьи, которая заключается в выделении и анализе методов обучения иностранных студентов основных факультетов инженерного профиля диалогической профессиональной речи с помощью средств украинского языка. Обращено внимание на особенности функционирования традиционных и интерактивных методов обучения в процессе изучения украинского языка как иностранного. Выделены доминирующие методы, которые являются наиболее действенными при обучении диалогической профессиональной речи. Определены пути относительно необходимости дальнейших научных исследований очерченной проблемы.

 

Ключевые слова: диалогическая профессиональная речь, иностранные студенты, украинский язык как иностранный, транспортные специальности, отрасль, диалоговая коммуникация, транспортная инфраструктура, традиционные и интерактивные методы обучения

 

 

Article is devoted to linguistic and didactic bases of teaching Ukrainian language as a language of specialty of foreign students transport specialties of higher technical educational institutions of Ukraine. An actual problem of selection of methods of teaching of Ukrainian professional dialogical speech of foreign students, future specialists in the field of transport infrastructure is considered in the article. It is noted that in the modern method is no unequivocal definition of the concepts "method of teaching" and a unified point of view concerning the classification of methods of training. The definition of the term "method" is given. Existing classifications of methods of training is analyzed. A direct proportional relationship between transoms of didactic methods and the quality of the educational process is proved. Method is one of the main components of training systems and help to achieve planned goals and learning tasks is stressed in the article. Purpose of the article - isolation and analysis of methods of teaching of foreign students basic faculties of engineering profile of dialogical professional speech by means of Ukrainian language is formulated. An attention is paid to peculiarities of functioning of traditional and interactive methods of training in the process of studying Ukrainian language as a foreign one. Dominant methods, that are most effective during training of dialogical professional speech is obtained. Ways of the need of further scientific research of designated problem is identified.

 

Key words: professional dialogical speech, foreign students, Ukrainian language as a foreign, transport specialities , industry, interactive communication, transport infrastructure, traditional and interactive methods of teaching


Повний текст:

PDF

Посилання


Беляев Б.В. О применении принципов сознательности в обучении иностранному языку. – В кн.: Психология в обучении иностранному языку / Под ред. Зеленина Р.И., 1967. – С.12

Вятютнев М.Н. Теория ученика руського язика как иностранного (методические основы) – М.:Рус. яз., 1984. – 144 с.

Дроздова І.П. Наукові основи формування українського професійного мовлення студентів нефілологічних факультетів ВНЗ : [монографія] / І.П. Дроздова. – Х. : МНАМГ, 2010. – 320 с.

Капитонова Т.И., Щукин А.Н. Современные методы обучения руському язику иностранцев. М., 1979. – С. 23

Кратасюк Л. Інтерактивні методи навчання: розвиток комунікативних і мовних умінь / Л. Кратасюк // Дивослово. – 2004. – №10. – С. 2 – 3.

Паламар Л. М. Інтегровані заняття з української мови як іноземної / Л. М. Паламар // Теорія і практика викладання української мови як іноземної. – Львів, 2006. – Вип.1. – С. 53–55

Пентилюк М.І. Актуальні проблеми сучасної лінгводидактики: збірник статей. – К.: Ленвіт, 2011. – 256с.

Плиско К.М. Принципи, методи і форми навчання української мови / К.М. Плиско. – Х. : Основа, 1995. – 240 с.

Словник-довідник із української лінгводидактики: навчальний посібник / кол. авторів за ред. М. Пентилюк. – К.: Ленвіт, 2003. – 149 с.

Словник української мови: в 11 т. – Т.4: І –М [ред. А.А.Бурячок., Г.М. Гнатюк., П.П. Доценко]. – К.: Наукова думка, 1973.– 840 с.




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.575927

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.