ДОСЛІДЖЕННЯ ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ СТУДЕНТІВ ТЕХНІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ

О. Г. Олексієнко

Анотація


Вивчення ціннісних орієнтацій студентів сьогодення є актуальним, оскільки майбутній стан суспільства залежить від того, який фундамент цінностей буде закладений у молоді. У статті розглядаються ціннісні орієнтації студентів Донбаського державного технічного університету, які складають основу життєвої мотивації і світогляду особистості. Проаналізовано ряд різноманітних методик щодо ранжирування цінностей у студентів. На основі дослідження встановлено, що домінуючими цінностями у юнаків на даному віковому етапі розвитку особистості є: матеріальне становище, добробут та здоров'я сім’ї, політична та соціальна свідомість. В результаті проведеного опитування виявлено, що процес формування та розвиток ціннісних орієнтацій молоді безпосередньо зв′язаний з появою побоювань щодо перешкод у досягненні найважливіший життєвих цілей. Зʹясовано, що найсильніший страх - це залишитись без матеріальних засобів існування, без роботи, житла та сімʹї.

Ключові слова: Ціннісні орієнтації, студентство, особистість, прагнення, життєві мотивації, побоювання.

 

 

Изучение ценностных ориентаций современного студента является актуальным, поскольку будущие направления развития общества зависят от того, какой фундамент ценностей будет заложен у молодежи. В статье рассматриваются ценностные ориентации студентов Донбасского государственного технического университета, которые составляют основу жизненных мотиваций и мировоззрения личности. Проанализирован ряд различных методик ранжирования ценностей у студентов. На основе исследования определено, что доминирующими ценностями молодых людей на данном возрастном этапе развития личности являются: материальное состояние, благополучие и здоровье семьи, политическая и социальная активность. В результате проведенного опроса выявлено, что процесс формирования и развития ценностных ориентаций молодежи непосредственно связан с появлением опасений относительно препятствий в достижении важнейший жизненных целей. Выяснено, что самый сильный страх - это страх остаться без материальных средств к существованию, без работы, жилья и семьи.

Ключевые слова: Ценностные ориентации, студенчество, личность, стремление, жизненные мотивации, опасения.

 

 

Studying value orientations of today’s students’ is of great importance because the future state of the society depends on the values foundation established in young people. The value orientations forming the basis for life motivation and personal outlook of Donbass State Technical University students are investigated in the paper. A number of different methods for ranking the students’ values are analyzed. Based on the investigation it is determined that the dominant values for young people at this age stage are financial conditions, family health and welfare, political and social consciousness. As a result of the survey conducted it is discovered that the process of formation and development of young people value orientations is directly connected with appearing the apprehensions about obstacles in achieving the most important life goals. It is clarified that the strongest fear is to be without material means of subsistence, without work, housing and family. Such aspects of the problem as determining the value of the parents, teachers, government and local authorities in the process of formation and development of values and value orientation system in general among students need further scientific development and practical solution.

Key words: value orientations, students, personality, ambitions, life motivations, apprehensions

Повний текст:

PDF

Посилання


Олексієнко О.Г. Вплив ціннісних орієнтацій на формування особистості сучасної молоді / О.Г. Олексієнко // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т.Г. Шевченка (педагогічні науки); гол.ред. Носко М.О. – Чернігів: ЧНПУ, 2016. – № 140. – С. 316–318.

Желанова В.В., Пецанова А.В. Теоретико-методологічні аспекти проблеми цінностей особистості / В.В. Желанова, А.В. Пецанова // Вісник Луганського національного педагогічного університету імені Т.Г. Шевченка (педагогічні науки). – Луганськ: вид-во ЛНУ, 2008. – № 7. – С. 114–119.

Краткий психологический словарь / Сост. Л.А. Карпенко; Под общ. ред. А.В. Петровского, М.Г. Ярошевского. – М.: Политиздат, 1985. – 431 с.

Социологический словарь / Сост. А.Н. Елсухов, К.В. Шульга; Науч. ред. Г.Н. Соколова, И.Я. Писаренко; Редкол.: Г.П. Давидюк (отв.ред.) и др. – 2-е изд., перераб. и доп. – Мн.: Университетское, 1991. – 528 с.

Суходолова Е.П. Ценностные ориентации первокурсников: перспективы развития // Дискуссия. – 2013. – №2(32). – С.114–120.

Матросов В.Л. Модернизация высшей педагогической школы / В.Л. Матросов // Педагогика: научно-теоретический журнал / Ред. В.П. Борисенков, А.Я. Данилюк. – 2006. – № 10. – С. 56–58.

Словник української мови: в 11 тт. / АН УРСР. Інститут мовознавства; за ред. І. К. Білодіда. – К.: Наукова думка, 1970–1980. – Т. 9. – С. 799.

Карпова Н.П. Некоторые проблемы формирования ценностных ориентаций подростков в современном обществе / Н.П. Карпова // Наука и образование. – Якутск: изд-во Государственное учреждение Академия наук Республики Саха (Якутия), 2006. – № 4. – С.113–118.

Фельдштейн Д.И. Хрестоматия по возрастной психологии. Учебное пособие для студентов; Сост. Л.М. Семенюк. Под ред. Д.И. Фельдштейна. –Издание 2-е, дополненное. – М.: Институт практической психологии, 1996. –304с.

Фридман Л.М., Зубенко, Н.Ю. Личностно-ориентированный подход к формированию ценностных ориентаций личности [Текст] / Л.М. Фридман // Вопросы гуманитарных наук. – М.: ООО «Компания Спутник +», 2007. – № 4 (31) – С. 147–148.




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.577701

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.