РОЛЬ ТВОРЧОСТІ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ІНЖЕНЕРА-ПЕДАГОГА

В. В. Масич

Анотація


Одним з найважливіших чинників, котрий сприяє продуктивності й успішності професійної діяльності інженера-педагога, є творчість. Творчість є одним із видів діяльності майбутнього інженера-педагога, що спрямований на ефективне вирішення професійних проблем з урахуванням дуального характеру його професійної діяльності, процес якої вирізняється новизною, оригінальністю, унікальністю, а результат має суб’єктивну або об’єктивну значущість. Творчість характеризується через такі ознаки як: продуктивність, новизна, індивідуальна неповторність, оригінальність, особистісна і соціальна значущість, активність і самостійність, прогресивність, наявність суперечності, проблемної ситуації або творчого завдання, наявність об'єктивних (соціальних, матеріальних) і суб'єктивних (особистісних якостей) передумов для творчості. Творчість органічно пов'язана з пізнанням, відображенням дійсності, законів її розвитку і функціонування і включає: підготовку, дозрівання, осяяння і перевірку.

Ключові слова: творчість, творча діяльність, творчий потенціал, творчий процес, творча особистість, майбутній інженер-педагог.

 

 

Одним из важнейших факторов, который способствует производительности и успешности профессиональной деятельности инженера-педагога, является творчество. Творчество является одним из видов деятельности будущего инженера-педагога, направленным на эффективное решение профессиональных проблем с учетом дуального характера его профессиональной деятельности, процесс которой отличается новизной, оригинальностью, уникальностью, а результат имеет субъективную или объективную значимость. Творчество характеризуется через такие признаки: производительность, новизна, индивидуальная неповторимость, оригинальность, личностная и социальная значимость, активность и самостоятельность, прогрессивность, наличие противоречия, проблемной ситуации или творческой задачи, наличие объективных (социальных, материальных) и субъективных (личностных качеств) предпосылок для творчества. Творчество органично связано с познанием, отражением действительности, законов его развития и функционирования и включает: подготовку, созревание, озарение и проверку.

Ключевые слова: творчество, творческая деятельность, творческий потенциал, творческий процесс, творческая личность, будущий инженер-педагог.

 

 

One of the major factors that contributes to the productivity and success of professional activity of the engineer-teacher, is creativity. Creativity is one of the types of future engineers-teachers, which aims to effectively solve professional problems given the dual nature of its professional activities, a process which differs novelty, originality, uniqueness, and the result is a subjective or objective significance. Creativity is characterized by symptoms such as: performance, innovation, individual uniqueness, originality, personal and social significance, activity and independence, progressiveness, the presence of contradictions problematic situation or creative tasks, there is objective (social, material) and subjective (personal qualities) conditions for creativity. Creativity is organically linked with knowledge, a reflection of reality, the laws of its development and operation and includes: preparation, maturation, illumination and verification.

Key words: creation, creativity, creative potential, creative process, creative personality, the future engineer-teacher.


Повний текст:

PDF

Посилання


Девятьярова Т. А. Взаємозв’язок інженерної та методичної підготовки інженерів-педагогів швейного профілю на основі індивідуалізації навчання / Т. А. Девятьярова // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : Зб. наук. пр. – Х. : УІПА, 2001. – № 1. – С. 95-98.

Гунько Н. А. Інженерно-педагогічна творчість як основа педагогічної майстерності викладача технічних дисциплін [Електронний ресурс] / Н. А. Гунько. – Режим доступу : http://nauka.zinet.info/28/Gunko.php

Добряков А. А. Психолого-педагогические основы подготовки элитных специалистов как творческих личностей : Учеб. пособие / А. А. Добряков. – М. : Логос, 2001. – 358 с.

Кашпур Т. О. Професійна підготовка майбутнього інженера-педагога на основі компетентнісного підходу [Електронний ресурс] / Т. О. Кашпур. – Режим доступу : http://www.stattionline.org.ua/pedagog/104/17621-profesijna- pidgotovka-majbutnogo-inzhenera-pedagoga-na-osnovi-kompetentnistnogo-pidxodu.html

Выготский Л. С. Воображение и творчество / Л. С. Выготский. – М. : Просвещение, 1991. – 90 с.

Кашапов М. М. Психология педагогического мышления / М. М. Кашапов. – СПб. : Алетейя, 2000. – 460 с.

Андреев В. И. Диалектика воспитания и самовоспитания творческой личности : основы педагогического творчества / В. И. Андреев. – Казань, КГУ, 1988. – 238 с.

Милинис О. А. Субъектно-ориентированный подход к развитию культуры творческой самореализации студентов-педагогов в креативной образовательной деятельности : Дис. …д-ра пед. наук : 13.00.01 / О. А. Милинис. – Казань, 2012. – 467 с.

Науменко Ю. В. Дидактические условия развития творчества учащихся в учебной деятельности : Дис. ...канд. пед. наук / Ю. В. Науменко. – Волгоград, 1992. – 172 с.

Пономарев П. Я. Исследование проблем психологии творчества / П. Я. Пономарев. – М. : Наука, 1983. – 336 с.

Рубинштейн C. Л. Основы общей психологии : В 2-х т. / Сост., авторы ком. и предисл. К. А. Абульханова-Славская, А. В. Брушлинский. – М. : Педагогика, 1989. – Т. 2. – 328 с.

Пуанкаре Анри. О науке : Перевод с франц. / Под ред. Л. С. Понтрягина. – М. : Наука, 1990. – 736 с.

Перевалова А. А. Формирование творческого потенциала студентов : Дисс ...канд. пед. наук / А. А. Перевалова. – Кемерово, 2004. – 213 с.

Кравчук П. Ф. Формирование творческого потенциала личности в системе высшего образования : Дисс. ... д-ра фил. наук / П. Ф. Крачук. – Курск, 1992. – 290 с.

Сисоєва С. О. Основи педагогічної творчості : Підручник / С. О. Сисоєва. – К. : Міленіум, 2006. – 344 с.

Савчин М. В. Загальна психологія : навчальний посібник / М. В. Савчин. – К. : Академвидав, 2011. – 464 с. (Серія «Альма-матер»).

Куликов Л. В. Психология настроения / Л. В. Куликов. – СПб. : Изд-во С.-Петерб. ун-та, 1997. – 225 с.




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.578169

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.