СУЧАСНІ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ У ПЕДАГОГІЧНІЙ ТЕОРІЇ ТА ПРАКТИЦІ
Анотація
Сучасні умови, орієнтація суспільства на демократичні засади, модернізація системи дошкільної освіти (різноманіття форм дошкільного виховання, варіантність навчальних програм) зумовлюють необхідність змін в системі підготовки вихователів. У статті висвітлено актуальну проблему підготовки майбутніх вихователів до професійної діяльності з дітьми дошкільного віку, яка знайшла відбиття в багатьох сучасних науково-педагогічних дослідженнях. Проведено аналіз теоретичної бази дослідження, зокрема, найбільш відомих учених у галузі професійної підготовки майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти таких, як Г. Аніщенко, Г. Бєлєнької, І. Бутенко, О. Вашак, С. Гаврилюк, Н. Давкуш, І. Дичківської, А Залізняк, С. Петренко, Т. Філімонової, Т. Танько та ін. Мета статті: на основі аналізу науково-педагогічних джерел визначити суть поняття «підготовка майбутніх вихователів», розкрити роль та значення підготовки фахівців у професійній діяльності в закладах дошкільної освіти. У процесі дослідження використано такі методи: аналіз, порівняння, узагальнення для вивчення наукової літератури з окресленої проблеми, що дозволило визначити суть і особливості підготовки майбутніх вихователів у закладах вищої освіти (ЗВО). Зазначено, що нині значна увага приділяється проблемі підготовки студентів факультету дошкільної освіти, адже головною постаттю, від якої залежить навчання, виховання та розвиток дітей дошкільного віку, є вихователь закладу дошкільної освіти (ЗДО). Визначено та уточнено суть поняття «підготовка майбутніх вихователів» та розкрито зміст професійної підготовки студентів дошкільної освіти у ЗВО та здатності, якими вони мають володіти для успішної професійної діяльності. Комплексний аналіз проблеми підготовки майбутнього вихователя в науковій психолого-педагогічній літературі свідчить про те, що у сучасних умовах система підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти розглядається вченими як багатофакторна структура, головне завдання якої полягає в набутті кожним студентом особистісного сенсу діяльності, формуванні професійної майстерності, постійно зростаючий інтерес до роботи з дітьми та їхніми батьками, а також у розвитку успішності в діяльності, на основі якої по-новому вирішуються питання підвищення ефективності виховання у ЗДО.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Бахіча Е. Е. Досвід підготовки майбутніх вихователів до професійної діяльності в полікультурному просторі Криму. Проблеми сучасної педагогічної освіти. Серія: Педагогіка і психологія. Ялта : РВВ КГУ, 2009. Вип. 21. Ч. 5. С. 122-126.
Бахіча Е. Е. Підготовка майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів до професійної діяльності в полікультурному середовищі Криму : автореф. дис. … докт. пед. наук : 13.00.08. Одесса, 2011. 21 с.
Бутенко В. Г. Підготовка майбутніх вихователів до формування здоров’язбережувальної компетентності дошкільників засобами ігрової діяльності : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04. Суми, 2018. 23 с.
Бутенко В. Г. Сучасний стан підготовки майбутніх вихователів до формування здоровʼязбережувальної компетентності дошкільників засобами ігрової діяльності. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 5 Педагогічні науки: реалії та перспективи. Київ: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. Вип. 62. С.22-34.
Вашак О. О. Підготовка майбутніх вихователів до екологічного виховання дошкільників на засадах етнопедагогіки : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04. Київ, 2010. 22с.
Вашак О. О. Специфіка підготовки майбутніх вихователів до екологічного виховання дошкільників на засадах етнопедагогіки. Педагогічні науки. Полтава, 2009. Вип. 2. С. 49-54.
Віттенберг К. Ю. Підготовка майбутніх вихователів засобами інформаційно-комунікаційних технологій до навчання дітей іноземних мов : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04. Вінниця, 2010. 23с.
Волинець Ю. О. Підготовка майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів до дослідницької діяльності. Підготовка майбутніх вихователів до роботи з дітьми дошкільного віку: компетентнісний підхід / За загальною редакцією Г. В. Бєлєнької, О. А. Половіної. К., 2015. С.194-217.
Гаврилюк С. М. Принципи розвитку педагогічної творчості майбутніх вихователів дітей дошкільного віку. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. Суми: Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2015. № 2 (46). С. 303–314.
Гаврилюк С. М. Теоретико-методичні засади професійної підготовки майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів до педагогічної творчості : автореф. дис... д-ра пед. наук : 13.00.04. Умань, 2016. 31 с.
Галаманжук Л.Л. Підготовка майбутніх дошкільних педагогів до комплексного використання творів пластичного мистецтва у професійній діяльності. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету. Серія: Педагогіка. Тернопіль: ТНПУ, 2007. № 2. С. 14-17.
Галаманжук Л. Л. Підготовка майбутніх дошкільних педагогів до комплексного використання творів пластичного мистецтва у вихованні старших дошкільників : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04. Тернопіль, 2007. 22 с.
Грама Г. П. Підготовка майбутніх вихователів до формування елементарних математичних уявлень у дошкільників : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.08. Одесса, 2010. 20 с.
Грама Г. П. Підготовка майбутнього вихователя до формування математичних уявлень у дошкільників. Науковий вісник Південноукраїнського державного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. Одесса: ПДПУ імені К. Д. Ушинського, 2007. Вип. 1-2. С. 111–117.
Давкуш Н. В. Зміст підготовки майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів: матеріали міжнародної науково-практичної конференції «Розвиток міжнародного співробітництва в галузі освіти у контексті Болонського процесу» (11–12 березеня 2010 р.). Ялта : РВНЗ КГУ, 2010. С. 50-56.
Давкуш Н. В. Підготовка майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів до прогностичної діяльності : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04. Ялта, 2011. 20 с.
Дичківська І. М. Підготовка вихователя як суб’єкта інноваційної педагогічної діяльності в контексті сучасних тенденцій розвитку. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти. Рівне : РДГУ, 2004. Вип.29. С. 24-31.
Дичківська І. М. Теоретико-методичні засади підготовки майбутніх вихователів дошкільних закладів до інноваційної педагогічної діяльності : автореф. дис. … докт. пед. наук : 13.00.04. Харків, 2018. 40 с.
Дяченко С. В. Зміст професійної підготовки майбутніх вихователів до формування основ комп’ютерної грамотності в старших дошкільників. Сучасні тенденції розвитку інформаційних технологій в науці, освіті та економіці: матеріали ІІ Всеукр. наук.-практ. конф. (8-10 квітня 2008 р., м. Луганськ). Луганськ : Альма-матер, 2008. С. 116-118.
Дяченко С. В. Підготовка майбутніх вихователів до формування основ комп’ютерної грамотності старших дошкільників : автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04. Луганськ, 2009. 20 с.
Ємельянова Н. Л. Підготовка майбутніх вихователів до роботи над засвоєнням старшими дошкільниками народознавчої лексики : автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04. Одесса, 2003. 21 с.
Ємельянова Н. Л. Професійна діяльність як педагогічна проблема. Міжнародна науково-методична конференція «Теорія та практика управління педагогічним процесом». Одеса, 2002. С. 269-274.
Залізняк А. М. Підготовка майбутніх вихователів до роботи з батьками з морального виховання дітей старшого дошкільного віку : автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04. Київ, 2009. 22 с.
Залізняк А. М. Сучасний стан підготовки майбутніх вихователів до роботи з батьками з морального виховання дітей старшого дошкільного віку. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова: Серія 16. Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики. Київ: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2008. Вип. 8 (18). С. 106-109.
Захарасевич Н. В. Підготовка майбутніх вихователів до рольової діяльності дітей у дошкільних навчальних закладах : автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04. Івано-Франківськ, 2018. 22 с.
Захарасевич Н. В. Професійна підготовка майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів: методологічні підходи. Гірська школа Українських Карпат. Івано-Франківськ, 2018. Вип. 18. С. 183-187.
Книш Т.В. Валеологічна підготовка майбутніх вихователів дошкільних закладів освіти : автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04. Київ, 2001. 19 с.
Книш Т. В. Фізична підготовленість студентів – майбутніх вихователів дошкільних закладів освіти. Проблеми педагогічних технологій. Луцьк, 2000. Вип.1. С. 90-94.
Миськова Н. М. Підготовка майбутніх вихователів до використання технологій вітагенного навчання у формуванні навичок сталого розвитку у дітей дошкільного віку. Педагогіка та психологія: виклики і сьогодення: матеріали міжнар. наук.-практ. конф. (Київ, 4–5 трав. 2018 р.). Київ: ГО «Київська наукова організація педагогіки та психології», 2018. С. 49–51.
Миськова Н. М. Підготовка майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти до формування у старших дошкільників навичок, орієнтованих на сталий розвиток : автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04. Хмельницький, 2018. 23с.
Нечай С. П. Про підготовку майбутніх педагогів до музичного виховання дошкільників в умовах сучасної вищої освіти. Вісник Інституту розвитку дитини. Серія: Філософія, педагогіка, психологія. Київ: НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2011. Вип. 17. С. 80–87.
Нечай С. П. Теорія і практика підготовки майбутніх вихователів до поліфункціонального застосування музики в аудіальному розвитку дошкільників : дис... докт. пед. наук: 13.00.08. Київ, 2015. 493с.
Петренко С. А. Підготовка майбутніх вихователів до формування у дітей дошкільного віку основних рухових умінь і навичок : автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04. Київ, 2007. 21с.
Петренко С. А. Творча діяльність педагога як важливий засіб формування у дошкільників основних рухових умінь та навичок. Вісник Київського міжнародного університету. Серія: Педагогічні науки. Київ: КиМУ, 2005. Випуск № 7. С. 186-195.
Попович О. М. Основні категорії дослідження процесу підготовки майбутніх педагогів до організації конструктивної діяльності дітей. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2013. № 6 (32). С. 216–222.
Попович О. М. Підготовка майбутніх вихователів до організації конструктивної діяльності дітей дошкільного віку : автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04. Тернопіль, 2017. 24с.
Сорока О. Ю. Підготовка вчителів іноземної мови до роботи в дошкільному закладі. Удосконалення професійної підготовки вчителя початкових класів засобами дисциплін гуманітарного циклу: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (Херсон, 25-26 жовтня 2005 року). Херсонськ. держ. ун-т. Херсон: Айлант, 2005. С.241-244.
Танько Т. П. Теорія та практика музично-педагогічної підготовки майбутніх вихователів дошкільних закладів у педагогічних університетах : автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04. Х., 2004. 41 с.
Трубник І. В. Підготовка майбутніх вихователів до формування екологічно мотивованої поведінки старших дошкільників : автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04. Ялта, 2009. 23с.
Трубник І. В. Професійно-екологічна компетентність вихователя дошкільного закладу. Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного університету (Педагогічні науки). Бердянськ : БДПУ, 2007. №3. С. 17-22.
Філімонова Т. В. Етапи підготовки майбутнього вихователя до патріотичного виховання дітей старшого дошкільного віку. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Київ, 2018. Вип. 61. С. 306–310.
Філімонова Т. В. Підготовка майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів до патріотичного виховання дітей старшого дошкільного віку : автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04. Кропівницький, 2019. 24 с.
References
Bakhіcha, E. E. (2009). Dosvіd pіdhotovky maibutnіkh vykhovatelіv do profesіinoi dіialnostі v polіkulturnomu prostorі Krymu [The experience of training of future educators for professional activities in the multicultural space of Crimea]. Problemy suchasnoi pedahohіchnoi osvіty – Problems of modern pedagogical education. Series: Pedagogy and psychology ,21, 122-126. Yalta (in Ukranian).
Bakhіcha, E. E. (2011). Pіdhotovka maibutnіkh vykhovatelіv doshkіlnykh navchalnykh zakladіv do profesіinoi dіialnostі v polіkulturnomu seredovyshchі Krymu [Training of future educators of preschool educational institutions for professional activity in the multicultural environment of Crimea]. Extended abstract of candidate’s thesis. Odessa (in Ukranian).
Butenko, V. H. (2018). Pіdhotovka maibutnіkh vykhovatelіv do formuvannia zdoroviazberezhuvalnoi kompetentnostі doshkіlnykіv zasobamy іhrovoi dіialnostі [Training of future educators for the formation of health competence of preschoolers by means of play activities]. Extended abstract of candidate’s thesis. Sumy (in Ukranian).
Butenko, V. H. (2018). Suchasnyi stan pіdhotovky maibutnіkh vykhovatelіv do formuvannia zdorovʼiazberezhuvalnoi kompetentnostі doshkіlnykіv zasobamy іhrovoi dіialnostі [The current state of training of future educators for the formation of health-preserving competence of preschoolers by means of play activities]. Naukovyi chasopys NPU іmenі M. P. Drahomanova – Scientific journal of NPU named after M. P. Drahomanov. Series 5 Pedagogical sciences: realities and prospects,62, 22-34. Kyiv (in Ukranian).
Davkush, N. V. (2010). Zmіst pіdhotovky maibutnіkh vykhovatelіv doshkіlnykh navchalnykh zakladіv [The content of training of future educators of preschool educational institutions]. Proceedings of the: mіzhnarodna naukovo-praktychna konferentsіia «Rozvytok mіzhnarodnoho spіvrobіtnytstva v haluzі osvіty u kontekstі Bolonskoho protsesu» – International scientific-practical conference «Development of international cooperation in the field of education in the context of the Bologna process». (pp. 50-56). Yalta: RVNZ KHU (in Ukranian).
Davkush, N. V. (2011). Pіdhotovka maibutnіkh vykhovatelіv doshkіlnykh navchalnykh zakladіv do prohnostychnoi dіialnostі [Training of future educators of preschool educational institutions for prognostic activity]. Extended abstract of candidate’s thesis. Yalta (in Ukranian).
Diachenko, S. V. (2009). Pіdhotovka maibutnіkh vykhovatelіv do formuvannia osnov kompiuternoi hramotnostі starshykh doshkіlnykіv [Training of future educators for the formation of the basics of computer literacy of senior preschoolers]. Extended abstract of candidate’s thesis. Luhansk (in Ukranian).
Diachenko, S. V. (2008). Zmіst profesіinoi pіdhotovky maibutnіkh vykhovatelіv do formuvannia osnov kompiuternoi hramotnostі v starshykh doshkіlnykіv [The content of professional training of future educators to form the basics of computer literacy in senior preschoolers]. Proceedings of the: II Vseukr. nauk.-prakt. konf. «Suchasnі tendentsіi rozvytku іnformatsіinykh tekhnolohіi v nautsі, osvіtі ta ekonomіtsі» – Second Ukrainian Scientific and Practical Conference «Modern Trends in the Development of Information Technologies in Science, Education and Economics». (pp. 116-118). Luhansk : Alma-mater (in Ukranian).
Dychkіvska, I. M. (2004). Pіdhotovka vykhovatelia yak subiekta іnnovatsіinoi pedahohіchnoi dіialnostі v kontekstі suchasnykh tendentsіi rozvytku [Educator training as a subject of innovative pedagogical activity in the context of modern development trends]. Onovlennia zmіstu, form ta metodіv navchannia і vykhovannia v zakladakh osvіty – Update the content, forms and methods of teaching and education in educational institutions, 29, 24-31. Rіvne : RDHU (in Ukranian).
Dychkіvska, I. M. (2018). Teoretyko-metodychnі zasady pіdhotovky maibutnіkh vykhovatelіv doshkіlnykh zakladіv do іnnovatsіinoi pedahohіchnoi dіialnostі [Theoretical and methodological principles of Training of future educators of preschool institutions for innovative pedagogical activity]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Kharkіv (in Ukranian).
Fіlіmonova, T. V. (2018). Etapy pіdhotovky maibutnoho vykhovatelia do patrіotychnoho vykhovannia dіtei starshoho doshkіlnoho vіku [Stages of preparation of the future educator for patriotic education of children of senior preschool age]. Naukovyi chasopys NPU іmenі M. P. Drahomanova. Serіia 5. Pedahohіchnі nauky: realіi ta perspektyvy – Scientific journal of NPU named after MP Drahomanov. Series 5. Pedagogical sciences: realities and prospects, 61, 306-310. Kyiv (in Ukranian).
Fіlіmonova, T. V. (2019). Pіdhotovka maibutnіkh vykhovatelіv doshkіlnykh navchalnykh zakladіv do patrіotychnoho vykhovannia dіtei starshoho doshkіlnoho vіku [Training of future educators of preschool educational institutions for patriotic education of children of senior preschool age]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kropіvnytskyi (in Ukranian).
Halamanzhuk, L. L. (2007). Pіdhotovka maibutnіkh doshkіlnykh pedahohіv do kompleksnoho vykorystannia tvorіv plastychnoho mystetstva u profesіinіi dіialnostі [Training of future preschool teachers for the integrated use of works of plastic art in professional activities]. Naukovі zapysky Ternopіlskoho natsіonalnoho pedahohіchnoho unіversytetu. Serіia: Pedahohіka – Scientific notes of Ternopil National Pedagogical University. Series: Pedagogy, 2, 14-17. Ternopіl: TNPU (in Ukranian).
Halamanzhuk, L. L. (2007). Pіdhotovka maibutnіkh doshkіlnykh pedahohіv do kompleksnoho vykorystannia tvorіv plastychnoho mystetstva u vykhovannі starshykh doshkіlnykіv [Training of future preschool teachers for the integrated use of works of plastic art in the education of senior preschoolers]. Extended abstract of candidate’s thesis. Ternopіl (in Ukranian).
Havryliuk, S. M. (2015). Pryntsypy rozvytku pedahohіchnoi tvorchostі maibutnіkh vykhovatelіv dіtei doshkіlnoho vіku [Principles of development of pedagogical creativity of future educators of preschool children]. Pedahohіchnі nauky: teorіia, іstorіia, іnnovatsіinі tekhnolohіi – Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, 2 (46), 303–314. Sumy (in Ukranian).
Havryliuk, S. M. (2016). Teoretyko-metodychnі zasady profesіinoi pіdhotovky maibutnіkh vykhovatelіv doshkіlnykh navchalnykh zakladіv do pedahohіchnoi tvorchostі [Theoretical and methodological principles of professional training of future educators of preschool educational institutions for pedagogical creativity]. Doctor’s thesis. Uman (in Ukranian).
Hrama H. P. (2007). Pіdhotovka maibutnoho vykhovatelia do formuvannia matematychnykh uiavlen u doshkіlnykіv [Training of future educator for the formation of mathematical concepts in preschoolers]. Naukovyi vіsnyk Pіvdennoukrainskoho derzhavnoho pedahohіchnoho unіversytetu іmenі K. D. Ushynskoho – Scientific Bulletin of the South Ukrainian State Pedagogical University named after K. D. Ushinsky, 1-2, 111–117. Odessa: PDPU іmenі K. D. Ushynskoho (in Ukranian).
Hrama, H. P. (2010). Pіdhotovka maibutnіkh vykhovatelіv do formuvannia elementarnykh matematychnykh uiavlen u doshkіlnykіv [Training of future educators for the formation of elementary mathematical concepts in preschoolers. Extended abstract of candidate’s thesis. Odessa (in Ukranian).
Knysh, T. V. (2000). Fіzychna pіdhotovlenіst studentіv – maibutnіkh vykhovatelіv doshkіlnykh zakladіv osvіty [Physical fitness of students – future educators of preschool educational institutions]. Problemy pedahohіchnykh tekhnolohіi – Problems of pedagogical technologies, 1, 90-94. Lutsk (in Ukranian).
Knysh, T. V. (2001). Valeolohіchna pіdhotovka maibutnіkh vykhovatelіv doshkіlnykh zakladіv osvіty [Valeological training of future educators of preschool educational institutions]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv (in Ukranian).
Myskova, N. M. (2018). Pіdhotovka maibutnіkh vykhovatelіv do vykorystannia tekhnolohіi vіtahennoho navchannia u formuvannі navychok staloho rozvytku u dіtei doshkіlnoho vіku [Training of future educators for the use of technologies of vitagenic learning in the formation of skills of sustainable development in preschool children]. Proceedings of the «Pedahohіka ta psykholohіia: vyklyky і sohodennia» – International scientific-practical conference «Pedagogy and psychology: challenges and present». (pp.49-51). Kyiv: HO «Kyivska naukova orhanіzatsіia pedahohіky ta psykholohіi» (in Ukranian).
Mіskova, N. M. (2018). Pіdhotovka maibutnіkh vykhovatelіv zakladіv doshkіlnoi osvіty do formuvannia u starshykh doshkіlnykіv navychok, orіientovanykh na stalyi rozvytok [Training of future educators of preschool institutions for the formation of skills in senior preschoolers focused on sustainable development]. Extended abstract of candidate’s thesis. Khmelnytskyi (in Ukranian).
Nechai, S. P. (2011). Pro pіdhotovku maibutnіkh pedahohіv do muzychnoho vykhovannia doshkіlnykіv v umovakh suchasnoi vyshchoi osvіty [About preparation of future teachers for musical education of preschool children in the conditions of modern higher education]. Vіsnyk Instytutu rozvytku dytyny. Serіia: Fіlosofіia, pedahohіka, psykholohіia – Bulletin of the Institute of Child Development. Series: Philosophy, pedagogy, psychology, 17, 80-87. Kyiv: NPU іm. M. P. Drahomanova (in Ukranian).
Nechai, S. P. (2015) Teorіia і praktyka pіdhotovky maibutnіkh vykhovatelіv do polіfunktsіonalnoho zastosuvannia muzyky v audіalnomu rozvytku doshkіlnykіv [Theory and practice of training of future educators for multifunctional application of music in audio development of preschoolers]. Doctor’s thesis. Kyiv (in Ukranian).
Petrenko, S. A. (2005). Tvorcha dіialnіst pedahoha yak vazhlyvyi zasіb formuvannia u doshkіlnykіv osnovnykh rukhovykh umіn ta navychok [Creative activity of a teacher as an important means of forming basic motor skills in preschoolers]. Vіsnyk Kyivskoho mіzhnarodnoho unіversytetu. Serіia: Pedahohіchnі nauky – Bulletin of Kyiv International University. Series: Pedagogical sciences, 7, 186-195. Kyiv: KyMU (in Ukranian).
Petrenko, S. A. (2007). Pіdhotovka maibutnіkh vykhovatelіv do formuvannia u dіtei doshkіlnoho vіku osnovnykh rukhovykh umіn і navychok [Training of future educators for the formation of basic motor skills in preschool children]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv (in Ukranian).
Popovych, O. M. (2013). Osnovnі katehorіi doslіdzhennia protsesu pіdhotovky maibutnіkh pedahohіv do orhanіzatsіi konstruktyvnoi dіialnostі dіtei [The main categories of research of the process of training of future teachers for the organization of constructive activities of children]. Pedahohіchnі nauky: teorіia, іstorіia, іnnovatsіinі tekhnolohіi – Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, 6 (32), 216-222. Sumy: SumDPU іm. A. S. Makarenka (in Ukranian).
Popovych, O. M. (2017). Pіdhotovka maibutnіkh vykhovatelіv do orhanіzatsіi konstruktyvnoi dіialnostі dіtei doshkіlnoho vіku [Training of future educators for the organization of constructive activities of preschool children]. Extended abstract of candidate’s thesis. Ternopіl (in Ukranian).
Soroka, O. Yu. (2005). Pіdhotovka vchytelіv іnozemnoi movy do roboty v doshkіlnomu zakladі [Training foreign language teachers to work in preschool]. Udoskonalennia profesіinoi pіdhotovky vchytelia pochatkovykh klasіv zasobamy dystsyplіn humanіtarnoho tsyklu – Improving the professional training of primary school teachers by means of disciplines of the humanities: Proceedings of the Ukrainian scientific-practical conference, (pp. 241-244). Kherson (in Ukranian).
Tanko, T. P. (2004). Teorіia ta praktyka muzychno-pedahohіchnoi pіdhotovky maibutnіkh vykhovatelіv doshkіlnykh zakladіv u pedahohіchnykh unіversytetakh [Theory and practice of music-pedagogical training of future educators of preschool institutions in pedagogical universities]. Extended abstract of doctor’s thesis. Kharkiv (in Ukranian).
Trubnyk, I. V. (2007). Profesіino-ekolohіchna kompetentnіst vykhovatelia doshkіlnoho zakladu [Professional and ecological competence of a preschool teacher]. Zbіrnyk naukovykh prats Berdianskoho derzhavnoho pedahohіchnoho unіversytetu (Pedahohіchnі nauky) – Collection of scientific works of Berdyansk State Pedagogical University (Pedagogical Sciences), 3, 17-22. Berdiansk : BDPU (in Ukranian).
Trubnyk, I. V. (2009). Pіdhotovka maibutnіkh vykhovatelіv do formuvannia ekolohіchno motyvovanoi povedіnky starshykh doshkіlnykіv [Training of future educators for the formation of environmentally motivated behavior of older preschoolers]. Extended abstract of candidate’s thesis. Yalta (in Ukranian).
Vashak, O. O. (2009). Spetsyfіka pіdhotovky maibutnіkh vykhovatelіv do ekolohіchnoho vykhovannia doshkіlnykіv na zasadakh etnopedahohіky [Specifics of training of future educators for ecological education of preschoolers on the basis of ethnopedagogy]. Pedahohіchnі nauky – Pedagogical sciences,2, 49-54. Poltava (in Ukranian).
Vashak, O. O. (2010). Pіdhotovka maibutnіkh vykhovatelіv do ekolohіchnoho vykhovannia doshkіlnykіv na zasadakh etnopedahohіky [Training of future educators for ecological education of preschoolers on the basis of ethnopedagogy]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv (in Ukranian).
Volynets, Yu. O. (2015). Pіdhotovka maibutnіkh vykhovatelіv doshkіlnykh navchalnykh zakladіv do doslіdnytskoi dіialnostі [Training of future educators of preschool educational institutions for research activities]. Pіdhotovka maibutnіkh vykhovatelіv do roboty z dіtmy doshkіlnoho vіku: kompetentnіsnyi pіdkhіd – Preparing future educators to work with preschool children: a competency approach, (pp.194-217). Kyiv (in Ukranian).
Vіttenberh, K. Yu. (2010). Pіdhotovka maibutnіkh vykhovatelіv zasobamy іnformatsіino-komunіkatsіinykh tekhnolohіi do navchannia dіtei іnozemnykh mov [Training of future educators by means of information and communication technologies for teaching children foreign languages]. Extended abstract of candidate’s thesis. Vіnnytsia (in Ukrainian).
Yemelianova, N. L. (2002). Profesіina dіialnіst yak pedahohіchna problema [Professional activity as a pedagogical problem]. Proceedings of the: Mіzhnarodna naukovo-metodychna konferentsіia «Teorіia ta praktyka upravlіnnia pedahohіchnym protsesom» – International scientific-methodical conference «Theory and practice of pedagogical process management». (pp. 269-274). Odesa (in Ukranian).
Yemelianova, N. L. (2003). Pіdhotovka maibutnіkh vykhovatelіv do roboty nad zasvoienniam starshymy doshkіlnykamy narodoznavchoi leksyky [Training of future educators to work on mastering ethnographic vocabulary by senior preschoolers]. Extended abstract of candidate’s thesis. Odessa (in Ukranian).
Zakharasevych, N. V. (2018). Profesіina pіdhotovka maibutnіkh vykhovatelіv doshkіlnykh navchalnykh zakladіv: metodolohіchnі pіdkhody [Professional training of future educators of preschool educational institutions: methodological approaches]. Hіrska shkola Ukrainskykh Karpat – Mountain school of the Ukrainian Carpathians, 18, 183-187. Ivano-Frankіvsk (in Ukranian).
Zakharasevych, N. V. (2018). Pіdhotovka maibutnіkh vykhovatelіv do rolovoi dіialnostі dіtei u doshkіlnykh navchalnykh zakladakh [Training of future educators for the role activities of children in preschool educational institutions]. Extended abstract of candidate’s thesis. Ivano-Frankіvsk (in Ukranian).
Zalіzniak, A. M. (2008). Suchasnyi stan pіdhotovky maibutnіkh vykhovatelіv do roboty z batkamy z moralnoho vykhovannia dіtei starshoho doshkіlnoho vіku [The current state of training of future educators to work with parents on the moral education of older preschool children]. Naukovyi chasopys NPU іmenі M. P. Drahomanova: Serіia 16. Tvorcha osobystіst uchytelia: problemy teorіi і praktyky – Scientific journal of NPU named after MP Drahomanov: Series 16. Creative personality of a teacher: problems of theory and practice, 8 (18), 106-109. Kyiv: NPU іmenі M. P. Drahomanova (in Ukranian).
Zalіzniak, A. M. (2009). Pіdhotovka maibutnіkh vykhovatelіv do roboty z batkamy z moralnoho vykhovannia dіtei starshoho doshkіlnoho vіku [Training of future educators to work with parents on the moral education of older preschool children]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv (in Ukranian).
DOI: https://doi.org/10.34142/2312-2471.2019.61.17
Метрики статей
Metrics powered by PLOS ALM
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.