ІНСТРУМЕНТИ ЕФЕКТИВНОЇ КОМУНІКАЦІЇ ДЛЯ ВИКЛАДАЧІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ ПЕДАГОГІЧНОГО ЗВО
Анотація
Ефективність традиційного авторитарного стилю в спілкуванні зі студентами різко знижується з приходом покоління Z до університетів, що призводить до цілої низки негативних наслідків, від зниження якості навчання до зміни напрямку та навчального закладу студентами. Разом із тим, викладацька спільнота не завжди володіє навичками конструктивного спілкування, що постають ефективною альтернативою застарілим інструментам, таким як загрози, шантаж, приниження. Мета статті – проаналізувати та продемонструвати викладачам іноземних мов педагогічних вищих навчальних закладів ефективні засоби конструктивної комунікації, що дозволять покращити якість їх професійної діяльності та підвисити конкурентоспроможність вітчизняної системи педагогічної освіти. У статті розглянуто 5 інструментів конструктивної комунікації та наведено конкретні приклади їх застосування на заняттях з іноземної мови у вищому навчальному закладі педагогічного спрямування. Ненасильницьке спілкування (формулювання висловлення від першої особи, експліцитне вираження емоцій, потреб та вимог), Я-повідомлення (формулювання висловлення від першої особи) являють собою конструктивну альтернативу оціночним судженням та є інструментами, що дозволяють надавати ефективний та неконфліктний зворотній зв’язок студентам, віддавати вказівки у максимально прийнятній для адресатів формі. Постановка цілей за SMART запропонована як модель, що легко інтегрується до ненасильницького спілкування, і дозволяє якісно формулювати навчальні цілі. Позитивне обрамлення та точна похвала містять конкретні рекомендації щодо типових проблемних зон у наданні зворотного зв’язку та націлені на встановлення та утримання сильної позиції викладача, стимулювання бажаних типів поведінки студентів, мінімізації конфліктів у ході навчальної діяльності. З метою максимального підвищення практичної цінності дослідження, усі комунікативні інструменти розглянуто на прикладах 6 типових робочих ситуацій, що виникають у процесі вивчення іноземних мов.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Doran, G.T. (1981). Theres a S.M.A.R.T. way to write managements goals and objectives. Management Rewiew, 70(11), 35–36.
Gordon, Th. Message-je: exemple de mise en pratique. Retrivered from http://www.ateliergordon.com/message-je-exemple-de-mise-en-pratique
Gueguen, C. (2015). Pour une enfance heureuse: repenser leducation a la lumiere des dernieres decouvertes scientifiques. P.: Robert Laffont.
La Grande InvaZion : une étude sur la génération Z. Une grande enquête signée BNP Paribas et The Boson Project sur la Génération Z et sa vision de lentreprise. Retrivered from: https://cdn-actus.bnpparibas.com/files/upload/2015/01/20/docs/lagrandeinvazionbnpptbp.pdf
Myers, W. (2007). Rosenberg M. Pratique de la communication non violente. P.: Jouvence.
Seligman Martin E. P., Ernst Randal M., Gillham Jane, Reivich Karen, & Mark Linkins (2009). Positive education: positive psychology and classroom interventions. Oxford Review of Education, 35(3), 293–311. Retrivered from: http://www.ppc.sas.upenn.edu/positiveeducationarticle2009.pdf
The Gen Z effect. Research realized by Dell Technologies (n.d.). Retrivered from: https://www.delltechnologies.com/en-us/perspectives/gen-z.htm
Bernett, D. (2019) Nash dyvakuvatyi mozok. Kh.: Vivat.
Medina, Dzh. (2015). Pravyla rozvytku mozku dytyny. K.: Nash format.
Lemov, D. (2014). Masterstvo uchytelia. Provieriennyie mietodiky vydaiushchykhsia uchytelei. M.: Mann, Yvanov y Ferber.
Okli, B. (2019). Navchytysia vchytysia. Yak zapustyty svii mozok na povnu. K.: Nash format.
Lemov D., Vulvei Э., & Etstsy K. (2013) Ot znanyi k navykam. Universalnyie pravyla effektyvnoi trenirovky liubykh umenyi. M.: Mann, Yvanov y Ferber.
Sihel D., & Braison, T. (2017). Sekrety mozku. 12 stratehii rozvytku dytyny. K.: Nash Format.
DOI: https://doi.org/10.34142/2312-2471.2019.62.01
Метрики статей
Metrics powered by PLOS ALM
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.