РОЗВИТОК ПЕДАГОГІЧНОГО ПОТЕНЦІАЛУ МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Анотація
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Боднар А. Педагогический потенциал учителя: личноcтногуманистический аспект: дис. … канд. пед. наук : 13.00.01. Екатеринбург, 1993. 194 с.
Бужина І. Розвиток педагогічного творчого потенціалу студентів у процесі розв’язання ними комунікативних завдань. Людинознавчі студії. 2014. Вип. 9. 22-30.
Головей Л. Интеллектуальный потенциал субъекта деятельности
[Текст] / Под. ред. Л. Головей, А. Крылова // Интеллектуальный потенциал человека: проблемы развития. СПб. : Издательство СПбГУ, 2003. 198 с.
Добротворская С. Организационно-методические условия ориентации
студентов на здоровый образ жизни. Теория и практика физической культуры. 2016. № 9. 28-30.
Мороз В. Проблеми та перспективи вищої медичної освіти у реалізації
Національної стратегії реформування системи охорони здоров’я України / В.Мороз, Ю. Гумінський, Л. Фоміна, Т. Полеся // Проблеми та перспективи вищої медичної школи у розробці та реалізації національної стратегії побудови нової системи охорони здоров’я в Україні на період 2015–2025 рр. : тези доп. навч.-метод. конф. Вінниця, 2015. 3-6.
Наливайко О., Наливайко Н. Роль індивідуальних освітніх траєкторій у сучасному «цифровому суспільстві». Актуальні питання лінгвістики,
професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи : збірник статей ІV Міжнародної науково-практичної конференції, Полтава, 7-8 листопада 2019 р. / Українська медична стоматологічна академія. Полтава, 2019. 278-280.
Наход С. Педагогічний потенціал інтерактивних технологій навчання.
Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. Серія «Педагогіка». 2014. № 2 (13). 360-365.
Неволина В. Педагогическое сопровождение профессионального
саморазвития студента медицинского вуза. Автореферат диссертации на соискание ученой степени доктора педагогических наук. 13.00.08 теория и методика профессионального образования. Оренбургский государственный университет. Оренбург, 2018. 42 с.
Офіційний сайт Харківського національного медичного університету.
URL: http://knmu.edu.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=6143%
A2019-10-29-09-36-37&catid=63%3A2017-03-29-07-39-46&Itemid=86〈=uk
Рассказов Ф., Катербарг Т. Профессиональный потенциал педагога
как педагогическая категория. Вестник Челябинского государственного университета. 2013. № 1. 132-140.
Розпорядження Кабінету Міністрів України від 27 лютого 2019 р. №95-р «Про схвалення Стратегії розвитку медичної освіти в Україні». URL https://ips.ligazakon.net/document/view/KR190095?an=1
Указ Президента України №722/2019 «Про Цілі сталого розвитку
України на період до 2030 року». URL: https://www.president.gov.ua/documents/7222019-29825
Ушаков А. Вариативность личностно-профессионального
саморазвития педагога в интегративной образовательной среде [Электронный ресурс]. Интернет-журнал «Мир науки». 2016. 4(2). URL : http://mirnauki.com/PDF/21PDMN216.pdf
Frenk J. et al. Health professionals for a new century: Transforming
education to strengthen health systems in an interdependent world. The Lancet. 2010;376(9756):1923-1958.
Gibbon W. Medical schools for the health-care needs of the 21st century.
The Lancet. 2007, 369(9580): 2211-2213.
Hammick M. Interprofessional education: Evidence from the past to guide
the future. Medical Teacher. 2000, 22(5): 461-467.
McLaughlin J. et al. The flipped classroom: A course redesign to Foster learning and engagement in a health professions school. Academic Medicine. 2014, 89(2):236-243.
Molloy E. The feedforward mechanism: A way forward in clinical
learning? Medical Education. 2010;44(12):1157-1159.
Nilsson M., Pennbrant S., Pilhammar, E., & Wenestam, C. (2010).
Pedagogical strategies used in clinical medical education: an observational
study. BMC medical education, 10, 9. doi:10.1186/1472-6920-10-9
Smolinska Olesia Machynska Nataliya Development trends in pedagogical
and psychological sciences: the experience of countries of Eastern Europe and prospects of Ukraine: monograph / edited by authors. 2nd ed. –Riga, Latvia : “Baltija Publishing”, 2018. 644 p. DOI: http://dx.doi.org/10.30525/978-9934-571-27-5_49
Tredinnick-Rowe, John. The Role of Pedagogy in Clinical Education.
DOI: 10.5772/intechopen.74960
University of Birmingham. Widening Access to Medicine. 2017. URL:https://www.birmingham.ac.uk/university/colleges/mds/outreach-wideningparticipation/medicine.aspx
References
Bodnar, A. (1993). Pedagogical potential of the teacher: personal and humanistic aspect: dissertation of the candidate of pedagogical sciences: 13.00.01. Ekaterinburg. 194 p. Л.В. Фоміна, Н.А. Наливайко
Buzhina, I. (2014). Development of pedagogical creative potential of students in the process of solving communicative tasks. Anthropological studies. Issue. 9. 22-30.
Golovey, L. (2003). Intellectual potential of the subject of activity [Text] /
Ed. L. Golovey, A. Krylova // Human intellectual potential: development problems. SPb. : Publishing house of St. Petersburg State University. 198 p.
Dobrotvorskaya, S. (2016). Organizational and methodological conditions
for students' orientation towards a healthy lifestyle. Theory and practice of physical culture. No. 9. 28-30.
Moroz, V. (2015). Problems and prospects of higher medical education in
the implementation of the National strategy of reforming the health care system of Ukraine / V. Moroz, Yu. Huminsky, L. Fomina, T. Polesya // Problems and prospects of higher medical school in the development and implementation national strategy for building a new health care system in Ukraine for the period 2015–2025: abstracts of the report of the educational and methodical conference Vinnytsia. 3-6.
Nalyvaiko, O., Nalyvaiko N. (2019). The role of individual educational
trajectories in the modern "digital society". Current issues of linguistics, professional language didactics, psychology and pedagogy of higher education: a collection of articles of the IV International scientific-practical conference, Poltava, November 7-8, 2019 / Ukrainian Medical Dental Academy. Poltava. 278-280.
Nakhod S. Pedagogical potential of interactive learning technologies.
Scientific Bulletin of Melitopol State Pedagogical University. Series "Pedagogy". 2014. № 2 (13). 360-365.
Nevolina V. (2018). Pedagogical support of professional self-development
of a student of a medical university. Abstract of dissertation for the degree of Doctor of Pedagogical Sciences. 13.00.08. Orenburg State University. Orenburg. 42 p.
Official site of Kharkiv National Medical University (2019). URL:
http://knmu.edu.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=6143%3A201
-10-29-09-36-37&catid=63%3A2017-03-29-07-39-46&Itemid= 86 & lang = uk
Rasskazov F., Katerbarg T. (2013). Professional potential of a teacher as a
pedagogical category. Bulletin of the Chelyabinsk State University. 1. 132-140.
Order of the Cabinet of Ministers of Ukraine of February 27, 2019 № 95-r
(2019). "On approval of the Strategy for the development of medical education in Ukraine". URL : https://ips.ligazakon.net/document/view/KR190095?an=1
Decree of the President of Ukraine №722 / 2019 (2019) "On the
Sustainable Development Goals of Ukraine until 2030". URL:
https://www.president.gov.ua/documents/7222019-29825
Ushakov, A. (2016). Variation of personal and professional selfdevelopment of a teacher in an integrative educational environment [Digital resource]. Internet magazine "World of Science". 4 (2). URL: http://mirnauki.com/PDF/21PDMN216.pdf
Frenk, J. et al. Health professionals for a new century: Transforming
education to strengthen health systems in an interdependent world. The Lancet. 2010;376(9756):1923-1958.
Gibbon W. Medical schools for the health-care needs of the 21st century.
The Lancet. 2007, 369(9580): 2211-2213
Hammick M. Interprofessional education: Evidence from the past to guide
the future. Medical Teacher. 2000, 22(5): 461-467.
McLaughlin J. et al. The flipped classroom: A course redesign to Foster
learning and engagement in a health professions school. Academic Medicine. 2014, 89(2):236-243
Molloy E. The feedforward mechanism: A way forward in clinical
learning? Medical Education. 2010;44(12):1157-1159
Nilsson M., Pennbrant S., Pilhammar, E., & Wenestam, C. (2010).
Pedagogical strategies used in clinical medical education: an observational
study. BMC medical education, 10, 9. doi:10.1186/1472-6920-10-9
Smolinska Olesia Machynska Nataliya Development trends in pedagogical
and psychological sciences: the experience of countries of Eastern Europe and prospects of Ukraine: monograph / edited by authors. 2nd ed. –Riga, Latvia : “Baltija Publishing”, 2018. 644 p. DOI: http://dx.doi.org/10.30525/978-9934-571-27-5_49
Tredinnick-Rowe, John. (2018). The Role of Pedagogy in Clinical
Education. DOI: 10.5772/intechopen.74960
University of Birmingham. Widening Access to Medicine. (2017). URL:https://www.birmingham.ac.uk/university/colleges/mds/outreach-wideningparticipation/medicine.aspx
DOI: https://doi.org/10.34142/2312-2471.2019.62.20
Метрики статей
Metrics powered by PLOS ALM
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.