ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ФІЗИЧНОЇ Й ТЕХНІЧНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ ЮНИХ ГАНДБОЛІСТІВ ІЗ ЗАСТОСУВАННЯМ РУХЛИВИХ ІГОР

І. Б. Гринченко, О. В. Різник, В. В. Лисенко, В. М. Ковєря, Т. В. Карпунець

Анотація


Статтю присвячено дослідженню ефективності фізичної та технічної підготовленості юних гандболістів 10-11 років засобами рухливих ігор, ігрових вправ та естафет на етапі початкової підготовки. У роботі стверджується, що для підвищення фізичної і технічної підготовленості юних гандболістів необхідно правильно підібрати комплекс ігор, вправ, прийомів. З’ясовано, що такі комплекси викликають у дітей ігровий азарт, захоплюють своєю напругою й пристрастю, викликають додаткові позитивні психологічні емоції, сприяють формуванню у юних спортсменів можливості творчих, імпровізаційних дій на спортивному майданчику. Рухливі ігри доцільно підбирати з метою організації розминки, для розвитку сили, швидкісних якостей та швидкості рухів, для тренування спритності, витривалості й гнучкості. Різноманітність комбінацій, застосовуваних на тренуваннях з рухливих ігор з фізичного навантаження і координаційної складності взаємодії учасників має бути доступною. Головна відмінність застосування рухливих ігор на заняттях з юними гандболістами полягає в тому, що заняття сприймаються з величезною радістю, проходять з більшою віддачею і на високому емоційному рівні. У роботі пропонується авторська методика, яка передбачала впровадження в навчально-тренувальний процес юних гандболістів 10-11 років, групи початкової підготовки (експериментальної групи), рухливих ігор, естафет та ігрових завдань. Методика впроваджувалася протягом 9 місяців (74 заняття), 3 рази на тиждень, тривалістю 20 хв. Особливістю авторської методики було те, що ігри поділялися на дві групи: перша група – рухливі ігри для розвитку основних фізичних якостей юних І.Б. Гринченко, О.В. Різник, В.В. Лисенко, В.М. Ковєря, Т.В. Карпунець 33 гандболістів; друга група – рухливі ігри для відпрацювання технічних і тактичних навичок гри. Після проведення експерименту з’ясувався статистично значимий приріст показників рівня фізичної підготовленості, що зафіксовано тільки у випробовуваних експериментальної групи, які займалися за авторською методикою. Крім визначення показників фізичної підготовленості гандболістів за результатами тестування здійснювався аналіз технічної підготовленості обстежуваних, що виявило також достовірний приріст.

Ключові слова


фізична підготовленість; технічна підготовленість; юні гандболісти; рухливі ігри; ігрових вправи; естафети

Повний текст:

PDF

Посилання


Bezverkhnia, H. V., Semenov, A. A., Kylymystyi, M. M., & Masliuk, R.V. (2014). Rukhlyvi ihry z metodykoiu vykladannia [Active Games with Teaching Methods]. Uman: VPTs «Vizavi». (in Ukrainian).

Handbol. Navchalna prohrama dlia dytiacho-yunatskykh sportyvnykh shkil,spetsializovanykh dytiacho-yunatskykh shkil olimpiiskoho rezervu, shkil vyshchoi sportyvnoi maisternosti iz zminamy [Handball. Curriculum for children and youth sports schools, specialized children and youth schools of the Olympic reserve, schools of higher sportsmanship with changes]. (2003). Kyiv. (in Ukrainian).

Doroshenko, E.Yu. (2013). Upravlenie tekhniko-takticheskoi deiatelnostiu v komandnykh sportivnykh igrakh [Management of technical and tactical activities in team sports games]. Zaporozhe: OOO «LYPS» LTD. (in Russian)

Yhnateva, V.Ya. (2008). Handbol [Handball]. M.: Fyzycheskaia kultura.(in Russian).

Karasievych, S.A., & Karasievych, M.P. (2019). Rukhlyvi ihry ta ihrovi vpravy [Active Games and Game Exercises]. Uman: Vydavets «Sochinskyi M.M.».(in Ukrainian).

Kozina, Zh.L. (Ed.). (2010). Sportyvni ihry: Zahalni osnovy teorii i

metodyky sportyvnykh ihor [Sports Games: General Fundamentals of Theory an Methods of Sports Games]. (Vol. 1). Kharkiv: Tochka. (in Ukrainian).

Kornosenko, O.K., Bondarenko, V.V., & Khomenko P.V. (2012). Teoriia i metodyka vykladannia rukhlyvykh ihor i zabav [Theory and Methods of Teaching Active Games]. Poltava. (in Ukrainian).

Koriahin, V. (2016). Do pytannia indyvidualizatsii navchannia yunykh sportsmeniv-ihrovykiv [On the Issue of Individualization of Training of Young Athletes-Players]. Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, 3(27), 129–135. Retrieved from https://sport.eenu.edu.ua/index.php/sport/article/view/311. (in Ukrainian). Збірник наукових праць «Педагогіка та психологія».

Kostiukevych, V.M. (2014). «Teoriia i metodyka sportyvnoi pidhotovky» (na prykladi komandnykh ihrovykh vydiv sportu) [“Theory and methods of sports training” (on the example of team games)]. Vinnytsia: Planer. (in Ukrainian).

Kruhliak, O. (2004). Rukhlyvi ihry ta estafety v shkoli. Posibnyk dlia

vchytelia [Active Games and Relays at School. Teacher’s Guide]. Ternopil: Pidruchnyky i posibnyky. (in Ukrainian)

Kubrachenko, A.H., & Tkachuk, V.H. (2010) Handbol [Handball]. Kiev.(in Ukrainian).

Levkin, V.I., Kudrina, N.V., & Zghoba, V.L. (2011). Teoriia i metodyka vykladannia handbolu [Theory and Methods of Teaching Handball]. Lviv: LDUFK. (in Ukrainian).

Liubovskyi, Yu.C. (2007). Handbol [Handball]. Retrieved from

http://www.masters.donntu.edu.ua/2007/fema/lubovskii/ind/ind.htm (in Ukrainian).

Popovich, A.P., Mekhovich, G.I., Kolomiichuk, T.A., Kunysheva, S.D., &Goncharova, E.A. (Eds.). (2016). Metodika podgotovki gandbolistov na osnove ikh anatomo-fiziologicheskikh i individualnykh osobennostei [Methodology for Training Handball Players Based on Their Anatomical, Physiological and Individual Characteristics].Yekaterinburg: Izd-vo Ural. un-ta. (in Russian).

Solovei, O.M., & Solovei, D.O. (2018). Osnovy navchannia taktyky hry v handbol [Basics of Learning Handball Tactics]. Dnipro. (in Ukrainian).

Guerrero, J. (2003). Handball at school. Handball. Peryodical, 1, 67–70.

Hjorth, S. (2004). Handball schools in Denmark. Handball. Peryodical, 2, 77–79.




DOI: https://doi.org/10.34142/2312-2471.2020.63.04

Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.