ОСОБЛИВОСТІ ДІЯЛЬНОСТІ ХАРКІВСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО УЧИТЕЛЬСЬКОГО ІНСТИТУТУ У ПІСЛЯВОЄННИЙ ПЕРІОД

А. С. Бондаренко

Анотація


У  статті    досліджується  післявоєнний  період  діяльності  Харківського державного учительського інституту як самостійного вищого педагогічного навчального  закладу;  визначено  особливості  організаційно-педагогічної діяльності  учительського  інституту  за  такими  напрямами:  навчальний, науково-дослідний,  організаційний,  ідейно-виховний,  кадровий;  виявлено позитиви і недоліки в роботі учительського інституту  у зазначений період. У 1935 р. згідно з Постановою Раднаркому УРСР «Про підготовку педагогічних кадрів,  систему  педагогічної  освіти  та  мережу  педагогічних  установ»  при ХДПІ створюється дворічний учительський інститут, який у травні 1946 р. був  виокремлений  у  самостійний  ВНПЗ.  У  повоєнний  період  перед  органами радянської  влади  досить  гостро  постала  проблема  нестачі  кваліфікованих кадрів  у  закладах  освіти,  особливо  у  школах.  Тому  Харківський  державний учительський  інститут  був  покликаний  виконати  завдання  якісної  і короткотермінової  (2  роки)  підготовки  вчителів  для  5-7  класів,  вихованих  у дусі комуністичної ідейності.

Ключові  слова:  організаційно-педагогічна  діяльність,  Харківський державний учительський інститут, післявоєнний період, напрями, зміст.

 

В    статье    исследуется  послевоенный  период  деятельности Харьковского  государственного  учительского  института  как самостоятельного  высшего  педагогического  учебного  заведения;  определены особенности  организационно-педагогической  деятельности  учительского института  за  такими  направлениями:  учебный,  научно-исследовательский, организационный,  идейно-воспитательный,  кадровый;  обнаружены  позитивы и недостатки в работе учительского института  в обозначенный  период. В 1935  г.  согласно  Постановлению  Совета  Министров  СССР  «О  подготовке педагогических  кадров,  систему  педагогического  образования  и  сети педагогических  учреждений»  при  ХГПИ  создается  двухлетний  учительский институт,  который  в  мае  1946  был  выделен  в  самостоятельный  ВУПЗ.  В послевоенный  период  перед  органами  советской  власти  достаточно  остро стоит  проблема  нехватки  квалифицированных  кадров  в  учебных  заведениях, особенно в школах. Поэтому государственный учительский институт должен был   выполнить  задание качественной и краткосрочной  (2  года) подготовки учителей для 5-7 классов, воспитанных в духе коммунистической идейности.

Ключевые  слова:  организационно-педагогическая  деятельность, Харьковский государственнный учительський институт, послевоенный период, направления, содержание.

 

The article examines the postwar period of the Kharkiv State Teachers Institute as an independent higher educational institution; The features of the organizational and  educational  activities  Teachers  Institute  in  the  following  areas:  training, research,  organizational,  ideological  education,  personnel;  found  positives  and shortcomings in the Teachers' Institute in the period. In the postwar period before the Soviet  authorities  rather  acute  problem  of  shortage  of  qualified  personnel  in educational  institutions,  especially  in  schools.  In  1935  according  to  the  Decree  of People's Commissars of USSR "On the training of teachers, teacher education system and a network of educational institutions" at the Kharkiv State Pedagogical Institute created a two-year Teacher's Institute. One of the priority tasks standing before the Soviet  Ukraine  in  the  postwar  period  was  the  restoration  of  secondary  education, including completion of the transition to universal seven-year education. So Kharkov state  pedagogical  institute  was  designed  to  do  the  job  quality  and  short-term  (2 years) teacher training for 5-7 classes, educated in the spirit of communist ideology.

Key words: organizational and educational activities, Kharkiv State Teachers' Institute, the post-war period, directions, content.


Повний текст:

PDF

Посилання


Акусок А.М. Теоретичні засади формування змісту загальнопедагогічної підготовки майбутнього вчителя: автореф. дис… на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.01/ Алла Миколаївна Акусок.- К., 2006.- 22 с.

Повоєнна Україна: нариси соціальної історії (друга половина 1940-х – середина 1950-х рр.) : [колективна монографія] / відп. ред. В. М. Даниленко : у 3 ч. – Ч. 3. – К.: Інститут історії України НАН України, 2010. – 336 с.

ХОДА. Ф. Р-5707 «Харьковский государственный учительський институт (1946-1952)», спр.4

ХОДА. Ф. Р-5707 «Харьковский государственный учительський институт (1946-1952)», спр.6

ХОДА. Ф. Р-5707 «Харьковский государственный учительський институт (1946-1952)», спр. 9

ХОДА. Ф. Р-5707 «Харьковский государственный учительський институт (1946-1952)», спр. 16




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.578641

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.