ТЕХНОЛОГІЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ВЗАЄМОДІЇ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ З БАТЬКАМИ: ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ
Анотація
У статті теоретично обґрунтовано технологію організації взаємодії педагогічного колективу загальноосвітнього навчального закладу з батьками. Автором акцентовано увагу на тому, що результатом організації взаємодії педагогічного колективу загальноосвітнього навчального закладу з батьками є сформована готовність до даного виду діяльності. Визначено етапи її реалізації: мотиваційний, змістовий і конструктивний, які спрямовані на ефективну організацію взаємодії педагогічного колективу загальноосвітнього навчального закладу з батьками, формування всіх структурних компонентів готовності (мотиваційного, когнітивно-операційного, креативного, оцінювально-рефлексивного). У процесі організації взаємодії педагогічного колективу загальноосвітнього навчального закладу з батьками уточнено критерії (мотиваційний, когнітивно-інформаційний, операціонально- діяльнісний, рефлексивно-результативний), визначено показники до обраних критеріїв і рівні сформованості готовності взаємодіяти педагогічного колективу загальноосвітнього навчального закладу з батьками (високий, середній, низький).
Ключові слова: технологія, організація, взаємодія, педагогічний колектив, загальноосвітній навчальний заклад, батьки, ефективність, готовність,компоненти, критерії.
В статье теоретически обоснована технология организации взаимодействия педагогического коллектива общеобразовательного учебного заведения с родителями. Автором акцентировано внимание на том, что результатом организации взаимодействия педагогического коллектива общеобразовательного учебного заведения с родителями является сформирована готовность к данному виду деятельности. При обосновании педагогической технологии в статье выделены следующие этапы ее реализации: мотивационный, содержательный и конструктивный. Все три этапа направлены на эффективную организацию взаимодействия педагогического коллектива общеобразовательного учебного заведения с родителями, формирование всех структурных компонентов готовности (мотивационного, когнитивно-операционного, креативного, оценочно-рефлексивного). В процессе организации взаимодействия педагогического коллектива общеобразовательного учебного заведения с родителями уточнены критерии (мотивационный, когнитивно-информационный, операционально-деятельностный, рефлексивно-результативный), определены показатели с выбранными критериями и уровни сформированности готовности взаимодействовать педагогического коллектива общеобразовательного учебного заведения с родителями (высокий, средний , низкий).
Ключевые слова: технология, организация, взаимодействие, педагогический коллектив, общеобразовательное учебное заведение, родители, эффективность, готовность, компоненты, критерии.
The article is theoretically grounded on the technology of organizing the interaction of the pedagogical staff of a comprehensive educational institution with parents. The author emphasizes the fact that the result of the organization of interaction of the teaching staff of a comprehensive educational institution with parents is formed preparedness for this type of activity. When substantiating pedagogical technology, the following stages of its implementation are identified in the article: motivational, substantive and constructive. All three stages are aimed at the efficient organization of the interaction of the educational staff of the general educational institution with parents, the formation of all structural components of readiness (motivational, cognitive-operational, creative, evaluative-reflexive). The motivation stage of the pedagogical technology of organizing the interaction of the pedagogical staff of the general educational institution with parents was determined through a set of needs, interests, desires, plans, programs, motivations. The semantic stage of the pedagogical technology of the organization of interaction of the pedagogical staff of the general educational institution with parents was to provide parents with reliable and conscious knowledge of the psychological and pedagogical minimum of knowledge regarding the upbringing of children. The constructive stage of the pedagogical technology of organizing the interaction of the pedagogical staff of a comprehensive educational institution with parents is a collection of all types, forms, abilities, personality traits, techniques, methods used in the parent's educational activities. In the process of organizing the interaction of the teaching staff of the general educational institution with the parents the criteria are specified (motivational, cognitive-information, operational-activity, reflexive-productive), indicators are determined for the selected criteria and the level of formation of readiness to interact with the pedagogical staff of the general educational institution with parents (high, medium, low).
Key words: technology, organization, interaction, pedagogical staff, general educational institution, parents, efficiency, readiness, components, criteria.
Повний текст:
PDFПосилання
Бабанский Ю.К. Оптимизация процесса обучения. Общедидактический аспект. М.: Педагогика, 1977. 256 с.
Вентцель К.Н. Идеальная школа будущего и способы ее осуществления. Хрестоматия по истории школы и педагогики в России. М., 1974. Вып.27. С. 27-34.
Кривошеев В.Т. Социальное партнерство и корпоратизм: российская специфика. Социс. М., 2004. №6. С. 134-142.
Лозова В.І. Цілісний підхід до формування пізнавальної активності школярів. Х, 2000. 164 с.
Перетяга Л. Є. Формування голосової культури майбутніх учителів: теоретико-технологічний аспект : монографія. Х., 2016. 310 с.
Селевко Г. К. Энциклопедия образовательных технологий : в 2 т. / Г. К. Селевко. М. : НИИ школьных технологий, 2006. Т. 1. 816 с.
Сухомлинский В.А. Родительская педагогика. М., 1978. 96 с.
Чорноус Н. А. Сутність педагогічної взаємодії. Науковий вісник : зб. наук. праць. Одеса, 2014. Вип. 3‒4. С. 13–18.
Шацкий С.Т. Избранные педагогические сочинения: В 2 т. М.: Педагогика,1980. 312 с.
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.1226823
Метрики статей
Metrics powered by PLOS ALM
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.