СУЧАСНІ ІНТЕГРАТИВНІ ЛІНГВІСТИЧНІ НАУКИ ТА ЇХНЯ ПРЕДСТАВЛЕНІСТЬ У ЛІНГВОДИДАКТИЦІ БІЛОРУСІ

С. В. Ніколаєнко

Анотація


Сучасна методика викладання російської мови (її методологія й прикладний характер) в установах загальної середньої освіти Республіки Білорусь все активніше враховує досягнення лінгвістичної науки у її «стикуванні» як всередині лінгвістичного знання, так й у зовнішній інтеграції з дисциплінами математичного, біологічного, соціального, культурного тощо спрямувань. Загальний розвиток школярів неможливий без долучення їх до когнітивістики, синергетики, культурології, соціолінгвістики, ономастики. При цьому формуються не тільки мовні здібності учнів, але й духовна та емоційна сфери, ментальні простори, компетенції майбутнього. Цим і визначається актуальність представлених матеріалів. Мета полягає у представленні досвіда використання у практичній методиці викладання російської мови у Республіці Білорусь досягнень інтегративніх підходів лінгвістики, що розробляються білоруськими вченими-лінгвістами та методистами. Матеріалом послужили теоретико-методологічні лінгвістичні й лінгвометодичні дослідження вчених Вітебського державного університету імені П.М. Машерова. Результати та висновки. Використання на уроках словесності у школі інтегрованого підходу у лінгвістичній науці дозволяє наполягати на необхідності, що назріла, створення нових підходів у методиці, які б були здібні інтегрувати досягнення низки спрямувань, об’єднати методи і положення лінгвістики, соціології, культурології, дидактики як таких, що зачіпають проблеми людини у мові й культурі, мови у людині та суспільстві тощо.

Повний текст:

PDF (Русский)

Посилання


Gazman O.S. Neklassicheskoe vospitanie : ot avtoritarnoi pedagogiki do pedagogiki svo bodi. M.: MIROS, 2002. 296 s.

Maslova V.A. Konceptualnie osnovi sovremennoi lingvistiki.M.: Flinta, 2019. 327 s.

Maslova V.A. Osnovnie tendencii i principi sovremennoi lingvistiki / Vestnik RUDN. Seri ya Russkii i inostrannie yaziki i metodika ih prepodavaniya. 2018. T.16. №2. S. 172-190.

Mezenko A.M. Onomastika Belarusi. Toponimiya: uchebnik. Vitebsk: UO “VGU imeni P.M. Masherova”, 2018. 260 s.

Mishanova O.G. Primenenie sistemi rechetvorcheskih i ritoricheskih zadach v processe obucheniya mladshih shkolnikov russkomu yaziku // Fundamentalnie issledovaniya. 2012. № 11-4. S. 878–882.

Muratova E.YU. YAzikovie sredstva virazheniya allotropichnosti russkogo poeticheskogo teksta. Avtoreferat dissertacii na soiskanie uchenoi stepeni doktora filologicheskih nauk. Arhangelsk, 2015. 44 s.

Nikolaenko S.V. Vitebsh'ina v sociokulturnom kontekste (didakticheskie materiali dlya urokov russkogo yazika) : posobie dlya uchitelei. Vitebsk: VGU imeni P.M. Masherova, 2015. 172 s.

Nikolaenko S.V. Onomastika v klassicheskoi i sovremennoi metodike prepodavaniya russ kogo yazika v shkole: vzglyad praktika // Regionalnaya onomastika: problemi i perspektivi issledo vaniya : sbornik nauchnih statei / sost. : A.M. Mezenko, M.L. Dorofeenko, YU.M. Dulova, O.V. SHeverinova ; pod nauch. red. A.M. Mezenko. Vitebsk: VGU imeni P.M. Masherova, 2016. S. 34-38.

Nikolaenko S.V.Teoriya i praktika sociokulturnogo razvitiya uchash'ihsya 5–11 klassov: nacionalno-kulturnii soderzhatelnii aspekt v kontekste obucheniya russkomu yaziku : monografiya. Vitebsk: VGU imeni P.M. Masherova, 2015. 252 s.




DOI: https://doi.org/10.34142/2312-1572.2021.01.73.12

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.