ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСИ ЯК ІНСТРУМЕНТ ПОПУЛЯРИЗАЦІЇ ФІЛОСОФСЬКОГО ЗНАННЯ

М. О. Дроботенко

Анотація


Формування культури філософської комунікації та популяризації філософського знання у сучасних соціокультурних контекстах неможливі без використання численних Інтернет-ресурсів.

Сьогодні численні інформаційні філософські портали та сайти стають впливовими, як ніколи, тому їм необхідно приділити належну увагу як інструменту популяризації філософського знання та виховання культури філософської комунікації та філософської освіти у широкому сенсі.

Для філософського спілкування та популяризації філософського знання використовуються такі інструменти, як:  форуми,  блоги, сайти, е-пошта, поштові розсилки,  системи миттєвих повідомлень (аська), технологія колективної роботи над документом (вікі), система публікації книг, захищених від копіювання, а також, спеціальні філософські сайти та програми.

У цій статті розглядаються три важливих джерела для популяризації філософії – Стенфордська філософська енциклопедія (the Stanford Encyclopedia of Philosophy), он-лайн філософська енциклопедія (an online encyclopedia of philosophy), пошукова система академічної літератури Google Scholar та проект для відстежування нових філософських публікацій (the PhilPapers project). Обрані ресурси також сприяють функціонуванню філософського знання, та слугують в якості платформи для нових дослідників.

Ключові слова: філософія, популяризація філософії, інтернет-ресурси, соціальні мережі.

Формирование культуры философской коммуникации и популяризации философского знания в современных социокультурных контекстах невозможны без использования многочисленных Интернет-ресурсов.

Сегодня многочисленные информационные философские порталы и сайты становятся влиятельными, как никогда, поэтому им необходимо уделить должное внимание как инструмента популяризации философского знания и воспитание культуры философской коммуникации и философского образования в широком смысле.

Для философского общения и популяризации философского знания используются такие инструменты, как: форумы, блоги, сайты, е-почта, почтовые рассылки, системы мгновенных сообщений (аська), технология коллективной работы над документом (вики), система публикации книг, защищенных от копирования, а также специальные философские сайты и приложения.

В этой статье рассматриваются три важных источника для популяризации философии - Стэнфордская философская энциклопедия (the Stanford Encyclopedia of Philosophy), онлайн философская энциклопедия (an online encyclopedia of philosophy), поисковая система академической литературы Google Scholar и проект для отслеживания новых философских публикаций (the PhilPapers project). Избранные ресурсы также способствуют функционированию философского знания, и служат в качестве платформы для новых исследователей.

Ключевые слова: философия, популяризация философии, интернет-ресурсы, социальные сети.

 

Formation of the culture of philosophical communication and the popularization of philosophical knowledge in contemporary socio-cultural contexts is impossible without the use of numerous Internet resources.

Today, many information philosophical portals and websites become more influential than ever, so they need to be paid sufficient attention as an instrument for popularizing philosophical knowledge and cultivating a culture of philosophical communication and philosophical education in a broad sense.

For philosophic communication and the popularization of philosophical knowledge, tools such as forums, blogs, sites, e-mail, mailing, instant messaging (ICQ), collaborative work on the document (wiki), book publishing system protected from copying, as well as special philosophical sites and programs. This article discusses three important sources for popularizing philosophy. They are the Stanford Encyclopedia of Philosophy, an online encyclopedia of philosophy, the Google Scholar search engine for academic literature, and a project for tracking new philosophical publications (the PhilPapers project). Selected resources also contribute to the functioning of philosophical knowledge, and serve as a platform for new researchers.

Key words: philosophy, popularization of philosophy, Internet resources, social networks.

 


Повний текст:

PDF

Посилання


Google Scholar Library Links. URL: http: / / scholar . google . com / intl / en/scholar/librarylinks.html.

Google Scholar. URL: http://scholar. google.com/.

Online Papers in Philosophy. URL: http:// opp.weatherson.org/.

PhilPapers: Online Research in Philosophy. URL: http://philpapers.org/.

Roinila М. The Social Media for a Philosopher New APPS: Art, Politics, Philosophy, Sciencе 05 August 2011 URL: http://www.newappsblog.com/2011/08/the-social-media-for-a-philosopher.html Online Papers in Philosophy. URL: http:// opp.weatherson.org/.

Stanford Encyclopedia of Philosophy. URL: http://plato.stanford.edu/.

Wiersma W. Three Essential Resources for Philosophy: Stanford Encyclopedia, Google Scholar and PhilPapers. URL: http://wybowiersma.net/pub/essays/Wiersma,Wybo,Three_essential_resources_for_philosophy.pdf

Ученые в соцсетях. В:Национальный исследовательский университет «Высшая школа экономики». Окна роста. 26 ноября 2015. URL: https://okna.hse.ru/news/166774503.html




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.1300230

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.