ГОЛОВНІ ЧИННИКИ ПОЛІТИЧНОГО ВИБОРУ

І. М. Гіоане

Анотація


Політичний вибір опосередкований низкою внутрішніх і зовнішніх чинників. Нерідко він здійснюється під впливом маніпулятивних технологій чи соціологічних детермінант. Людина при цьому піддається своєрідному навіюванню, яке застує внутрішню позицію, відторгає сумління, каналізує мислення та дію. Такий вибір навряд чи можна назвати свідомим. Між тим, саме свідомий вибір робить людину суб’єктом (а не пасивним об’єктом) політики. Саме він обумовлює успіх політичної діяльності, її перспективу. Аналізується потужний вплив на політичний вибір громадян, суспільних груп й соціуму в цілому здійснюють засоби масової інформації, які ретранслюють та інтерпретують певні події та створюють картинку політичного буття для широкого загалу, також виконують позитивні функції − аксіологічну, контролюючу, інформуючу, просвітительську і є засобом маніпуляції суспільною думкою, що відповідно негативно впливає на здійснення політичного вибору особистістю. Розглядається ЗМІ, які використовуючи засоби та форми інформаційно-психологічного впливу здатні ефективно впливати на політичний вибір громадян. Також  впливовим інформаційним джерелом для здійснення політичного вибору стала мережа Інтернет. Традиційні ЗМІ у інформаційному суспільстві поступово відходять на другий план. Окрім детермінант політичного вибору, автор аналізує зовнішні чинники політичного вибору. Окрім загальної соціально-політичної ситуації у країні політичний вибір суб᾽єкта визначається конфігурацію політичних сил, яка склалася у даний період часу. На здійснення політичного вибору громадянина з різним ступенем інтенсивності впливає діяльність політичних партій та рухів, громадських організацій, окремих політичних лідерів тощо. Українське сучасне суспільство вчиться робити раціональний вибір. Автор  стверджує, що стійкі, демократичні традиції у царині політичного вибору в Україні знаходяться на стадії формування.

Ключові поняття: людина, політика, політичний вибір, політична воля, самостійність.

Политический выбор опосредованный рядом внутренних и внешних факторов. Нередко он осуществляется под влиянием манипулятивных технологий или социологических детерминант. Человек при этом подвергается своеобразному внушению, которое заслоняет внутреннюю позицию, отторгает совести, канализирует мышления и действие. Такой выбор вряд ли можно назвать сознательным. Между тем, именно сознательный выбор делает человека субъектом (а не пассивным объектом) политики. Именно он обусловливает успех политической деятельности, ее перспективу. Анализируется мощное воздействие на политический выбор граждан, общественных групп и социума в целом осуществляют средства массовой информации, которые ретранслируют и интерпретируют определенные события и создают картинку политического бытия для широкой общественности, также выполняют положительные функции - аксиологическая, контролирующую, информирующую, просветительскую и является средством манипуляции общественным мнением, что соответственно отрицательно влияет на осуществление политического выбора личностью. Рассматривается СМИ, используя средства и формы информационно-психологического воздействия способны эффективно влиять на политический выбор граждан. Также влиятельным информационным источником для осуществления политического выбора стала сеть Интернет. Традиционные СМИ в информационном обществе постепенно отходят на второй план. Кроме детерминант политического выбора, автор анализирует внешние факторы политического выбора. Кроме общей социально-политической ситуации в стране политический выбор субъекта определяется конфигурацию политических сил, которая сложилась в данный период времени. На осуществление политического выбора гражданина с разной степенью интенсивности влияет деятельность политических партий и движений, общественных организаций, отдельных политических лидеров и тому подобное. Украинский современное общество учится делать рациональный выбор. Автор утверждает, что устойчивые демократические традиции в области политического выбора в Украине находятся на стадии формирования.

Ключевые понятия: человек, политика, политический выбор, политическая воля, самостоятельность.

 

Political choice is mediated by a number of internal and external factors. Often, it is carried out under the influence of manipulative technologies or sociological determinants. In this case, the person has the tendency of being hypnotized, rejects the decency, channeling thinking and action. Such a choice is unlikely to be called conscious. Meanwhile, the conscious choice makes a person a subject (and not a passive object) of politics. It determines the success of political activity, its prospect. It analyzes the powerful influence on the political choice of citizens, social groups and society as a whole by mass media, which retransmit and interpret certain events and create a picture of political existence for the general public, and also perform positive functions such as: axiological, controlling, informing, educational and that is a means of manipulation of public opinion, which accordingly negatively affects the implementation of the political choice of the individual. Media is considered, which using means and forms of information psychological influence can effectively influence the political choice of the citizens. The Internet also became an influential information source of the political choice. Traditional media in the information society simply gradually vanish. In addition to the determinants of political choice, the author analyzes the external factors of the political choice. In addition to the general socio-political situation in the country, the political choice of the subject is determined by the configuration of the political forces that has developed in this period of time. The political choice of a citizen with varying degrees of intensity is influenced by the activities of political parties and movements, public organizations, individual political leaders, etc. Ukrainian contemporary society learns to make a rational choice. The author claims that stable, democratic traditions in the field of political choice in Ukraine are at the stage of formation.

Key notions: person, politics, political choice, political willpower, independence.

 


Повний текст:

PDF

Посилання


Макаренко Б. Духовні детермінанти активізації політичної участі особистості / Б. Макаренко // Гілея: науковий вісник. ― 2015. ― Вип. 98. ― С. 345-349.

Шусть В. В. Становлення політичних цінностей у структурі ціннісної сфери особистості / В. В. Шусть // Наукові студії із соціальної та політичної психології. ― 2015. ― Вип. 35. ― С. 147-161.

Caprara G. V., Schwartz Sh., Capanna C., Vecchione M., Barbaranelli C. Personality and Politics: Values, Traits, and Political Choice [Elektronij resurs] / G. V. Caprara, Sh. Schwartz, C. Capanna, M. Vecchione, C. Barbaranelli // PoliticalPsychology. ― 2006. ― Vol. 27. ― №. 1. ― pp. 1-28.

Пуертас Савіна Д. К. Співвідношення базових людських цінностей та електорального вибору / Савіна Д. К. Пуертас // Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія : Психологія. ― 2014. ― № 1110, вип. 55. ― С. 85-90.

Константинова Т. В. Політичний вибір як об’єкт міждисциплінарних досліджень: історія та сучасність / Т. В. Константинова. // Політологічні записки. ― 2013. ― № 7. ― Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Polzap_2013_7_30

Лопушняк Г. Теоретико-методологічні аспекти державної соціальної політики / Г. С. Лопушняк // Ефективність державного управління. ― 2013. ― Вип. 35. ― С. 118-128.

Климкова І. І. Підходи до вивчення впливу засобів масової інформації на розвиток політичних процесів та соціальний устрій / І. І. Климкова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 22 : Політичні науки та методика викладання соціально-політичних дисциплін : збірник / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. ― К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2012. ― Вип. 7. ― С. 29-35.

Васильчук Є. Трансформація політики США як результат еволюції засобів масової інформації / Є. Васильчук, М. С. Гринчук // Гілея: науковий вісник. ― 2016. ― Вип. 112. ― С. 322-326.

Македон І. Вплив політичної реклами на формування порядку денного засобів масової інформації / І. Македон // Гілея: науковий вісник. ― 2013. ― № 75. ― С. 462-465.

Rogers E., Diaring J. Agenda-setting research: Where has it been, where is it going ? // Communication Yearbook. − Newbury Park, CA: Sage. ― 1988. ― Vol. 10. ― P. 555-594.

Сибиряков С. Громадянський потенціал соціальних медіа як чинник раціоналізації державного управління в Україні в контексті архетипіки / С. Сибиряков, Г. Шапіро // Публічне управління : теорія та практика : збірник наукових праць Асоціації докторів наук з державного управління. ― Х. : Вид-во “ДокНаукДержУпр”. ― № 2(18) спеціальний випуск – Червень, 2014. ― С. 167-178.

Сибиряков С. Гарвардский проект: Создатели региональных интернет-проектов о ситуации в украинской блогосфере / С. Сибиряков, А. Шапиро. ― Режим доступу : http://www.іarex.ru/іntervіews/22040.html.

Краснякова А. О. Інтернет-комунікація як чинник становлення політичної суб’єктності особистості / А. О. Краснякова // Проблеми політичної психології. ― 2015. ― Вип. 2. ― С. 243-253.

Краснякова А. О. Політична суб’єктність: умови становлення та ознаки розвитку / А. О. Краснякова // Проблеми політичної психології : зб. наук. праць / Асоц. політ. психологів України, Ін-т соц. та політ. психології НАПН України. ― К. : Міленіум, 2014. ― Вип. 1 (15). ― С. 45–55.

Інтеграційні процеси в суспільстві та політичний вибір особистості: Монографія / За ред. В. П. Казміренка. ― К.: Міленіум, 2008. ― 360 с.

Походенко С. В. Політичний вибір особистості як предмет психологічного дослідження / С. В. Походенко // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 12 : Психологічні науки. ― 2012. ― Вип. 37. ― С. 28-32.

Лук᾽янова В. В. Політичний ризик у функціонуванні суб’єктів підприємницької діяльності / В. В. Лук’янова // Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. ― 2015. ― № 2(2). ― С. 226-230.

Свідерська О. Масова політична поведінка у індивідуалізованому суспільстві / О. Свідерська // Вісник Львівського університету. Серія філософсько-політологічні студії. ― 2013. ― Вип. 3. ― С. 286-294.

Пробийголова Н. В. Електоральна міфологія в структурі політичної діяльності / Н. В. Пробийголова // Політологічні записки. ― 2013. ― № 7. ― Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Polzap_2013_7_14

Біденко Ю. М. Ідеологічні детермінанти політичного процесу (державний та глобальний виміри) : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. політ. наук : спец. 23.00.02 «Політичні інститути та процеси» / Ю.М. Біденко. ― Х., 2009. ― 18 с.

Дьоміна О. С. Політико-правові цінності як детермінанти політичного процесу: структурно-функціональний аналіз / О. С. Дьоміна // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 22 : Політичні науки та методика викладання соціально-політичних дисциплін. ― 2015. ― Вип. 18. ― С. 98-102.

Павлова Л. І. Електоральні уподобання громадян як основний чинник формування стратегій виборчих кампаній в сучасній Україні / Л. І. Павлова. // Політологічні записки. ― 2012. ― № 6. ― Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Polzap_2012_6_15

Лясота А. Політичні традиції у забезпеченні динамічної рівноваги політичної системи / А. Є. Лясота. // Грані: наук.-теорет. і громадсько-політ. альманах. ― 2005. ― № 2(40). ― С. 133–138.

Хоменко В. Теоретико-методологічні засади дослідження політичної традиції як соціокультурного феномену / В. Хоменко // Вісник Львівського університету. Серія філософсько-політологічні студії. ― 2015. ― Вип. 7. ― С. 373-380.

Усаченко Л. Історичний розвиток поняття «громадянське суспільство» як свідчення сутнісної еволюції його взаємовідносин з державною владою / Л. М. Усаченко // Стратегічні пріоритети. ― 2008. ― №3. ― С. 28-33.

Кириченко В. В. Політичний вибір студентської молоді: формування позиції “за” і “проти” / В. В. Кириченко // Проблеми політичної психології: зб. наук. праць. ― К. : Міленіум, 2015. ― Вип. 2 (16). ― С. 349-360.




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.1300259

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.