СТАН, СУПЕРЕЧНОСТІ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ПОЛІТИЧНОЇ ОСВІТИ В СУЧАСНОМУ УКРАЇНСЬКОМУ СУСПІЛЬСТВІ

В. О. Береза

Анотація


Політична  освіта  -  важлива  галузь  життєдіяльності  суспільства,  від ефективного  функціонування  якої  залежить  стабільність  політичної системи,  доцільність  рішень,  що  ухвалюються,  якість  життя  кожної людини.  Завдяки  програмам  політичної  освіти  виховується  громадянин демократичного зразка, який усвідомлює власне місце і роль у суспільстві, дотримується  загальнолюдських  цінностей,  обізнаний  з  політичною реальністю  держави  та  має  необхідні  вміння  і  навички  для  участі  в прийнятті політичних рішень; для забезпечення максимального ефекту й користі  від  проведення  просвітницьких  заходів  в  масштабах  країни необхідно  реалізовувати  освітні  програми  серед  усіх  верств  населення; процес  політичного  навчання  має  проводитися  не  тільки  закладами освіти, але й неформальними освітніми структурами.

Ключові  слова:  людина,  освіта,  культура,  демократичне  суспільство, громадянське суспільство, політична освіта, політичне просвітництво.

Политическое  образование  -  важная  отрасль  жизнедеятельности общества,  от  эффективного  функционирования  которого  зависит стабильность  политической  системы,  целесообразность  решений, принимаемых,  качество  жизни  каждого  человека.  Благодаря программам  политического  образования  воспитывается  гражданин демократического  образца,  осознает  свое  место  и  роль  в  обществе, придерживается  общечеловеческих  ценностей,  знаком  с  политической реальностью  государства  и  имеет  необходимые  умения  и  навыки  для участия  в  принятии  политических  решений;  для  обеспечения максимального  эффекта  и  пользы  от  проведения  просветительских мероприятий  в  масштабах  страны  необходимо  реализовывать образовательные  программы  всех  слоев  населения;  процесс политического  обучение  должно  проводиться  не  только  учебными заведениями, но и неформальными образовательными структурами.

Ключевые слова: человек, образование, культура, демократическое общество,  гражданское  общество,  политическое  образование, политическое просвещение.

Political education is an important sector of society, from effective functioning of which depends the stability of the political system, the appropriateness of decisions that are adopted, the quality of life for everyone. Through programs of political education, citizen of a democratic model is educated that realizes its own place and role in the society, upholds human values, aware of the political reality of the state and has necessary skills to participate in political decision-making; for maximum effect and benefit of educational activities across the country it is necessary to implement educational programs for all sectors of the population; political learning process should be conducted not only by educational, but also informal educational institutions. In modern Ukraine as a result of changes in the political system, the destruction of the old value system of the society faces complex issues. These include questions about the system of values that can be the basis of consensus of different social groups. The old model of political behavior and participation are learned by the older generation, do not reflect the new political realities and disorient a person. New models are formed and absorbed very slowly. This is why the issue of political education shall outstanding relevance. After all, it is provided by means of introduction and assimilation on an objective scientific basis of domestic and foreign policy experience. Political education enables the individual to comprehend the functioning of the political system and armed with knowledge of ways to influence it to implement its own and group interests.

Key words:  human being, education, culture, democratic society,  civil society, political education, political education

Повний текст:

PDF

Посилання


Кострюков С.В. Демократична освіта в ринково-орієнтовному суспільстві // Нова парадигма. Журнал наукових праць. Випуск 38. К.: Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2004. С. 89-96.

Кострюков С.В. Демократична освіта студентської молоді // Мультиверсум. Філософський альманах. Випуск 42. К.: Український центр духовної культури, 2004. С. 166-175.

Кострюков С.В. Демократична освіта студентської молоді // Мультиверсум. Філософський альманах. Випуск 42. К.: Український центр духовної культури, 2004. С. 166-175.

Іванов М. С. Політична освіта в контексті політичних трансформацій суспільства: монографія / М. С. Іванов. – Миколаїв: МДГУ ім. П. Могили, 2004. – 280 с.

Кремень В., Ткаченко В. Україна: шлях до себе. Проблеми суспільної трансформації. Монографія. Навч. посіб. К.: Вид.центр „ДрУк”, 1998. – 446 с.

Рябов С.Г. Політичнаосвіта в Україні: проблеми та перспективи розвитку / С. Г. Рябов, 2005, 44 с.

Кострюков С.В. Демократична освіта в ринково-орієнтовному суспільстві // Нова парадигма. Журнал наукових праць. Випуск 38. К.: Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2004, С. 89-96.

Кострюков С.В. Демократична освіта в ринково-орієнтовному суспільстві // Нова парадигма. Журнал наукових праць. Випуск 38. К.: Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2004. С. 89-96.

Жадан І. Політична культура та проблеми громадянської освіти в Україні / І. Жадан.,С. Кисельов, О.Кисельова, С. Рябов. К.: Тандем, 2004. – 79 с.

Петрова Г.И. Коммуникативная онтология и современное образование /Г.И. Петрова // Философия образования. – 2004. – № 2. – С. 3-8.

Мазак А. Управління освітою в умовах демократизації суспільних процесів /А. Мазак // Освіта і управління. – 2004. – Том 6. – № 4. – С. 49-52.

Горлач М.І. Політологія: наука про політику: підручник / М.І. Горлач, В.Г. Кремень К.: Центр учбової літератури, 2009. 840 с.

Нестерко Г.Роль системи освіти у становленні української політичної нації / Г. Нестеренко // Філософія освіти:Науковий часопис. – 07/2006 . – N2 . – С. 177-187.

Іванов М. Що таке “громадянська” і, що таке “політична” освіта? / М. Іванов // Політичний менеджмент. – 2003. – №2. – С.41-49




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.58723

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.