ПРОТИДІЯ МІФОЛОГІЗАЦІЇ ІСТОРИЧНОЇ ПАМ’ЯТІ В КОНТЕКСТІ НАЦІОНАЛЬНОЇ І ДЕРЖАВНОЇ ІДЕНТИФІКАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ
Анотація
Національна ідентифікація є складним явищем. Ніколи раніше в іншій час криза ідентичності не була така глибока та гостра, ніж зараз. Міф – елемент історичної пам’яті. Сучасна міфологія має міцний фундамент, який виник в результаті дії різних факторів: гносеологічних, соціальних, які включають також зусилля влади зі створення та трансляції міфів в масовій свідомості.
Ключові слова: національна ідентичність, криза ідентичності, міфи, символи, історична пам’ять, історична освіта.
Национальная идентификация является сложным явлением. Никогда ранее в другой время кризис идентичности не был так глубок и остр, как сейчас. Миф - элемент исторической памяти. Современная мифология имеет прочный фундамент, который возник в результате действия различных факторов: гносеологических, социальных, включающих также усилия власти по созданию и трансляции мифов в массовом сознании.
Ключевые слова: национальная идентичность, кризис идентичности, мифы, символы, историческая память, историческое образование.
National identity is a complex phenomenon. The «identity crisis» has never been so profound and urgent than nowadays. Myth is the unit of historical memory. Modern mythology «is based on" solid foundation that appeared due to influence of different aspects: epistemological, social which also include government efforts to create and broadcast myths in the public mind.
Key words: national identity, an identity crisis, myths, symbols, historical memory, historical education.Повний текст:
PDFПосилання
Гаджиев К.С. Национальная идентичнсоть / К.С.Гаджиев // Вопросы философии. – 2011. – №10. – Режим доступа: http://vphil.ru/
Баханов К.О. Специфіка методики навчання історії у вищий школі // Режим доступу: http://vuzlib.com/content/view/239/84/
Грушевський М. На порозі нової України. Статті і джерельні матеріали. – Нью-Йорк – Львів – Київ – Торонто – Мюнхен, 1992. – 278 с.
Історична міфологія в сучасній українській культурі: – К.,1998.
Калакура Я. Безперервність та наступність національної історичної освіти: українознавчий зміст / Я. Калакура // Українознавство. – 2006. – № 4 // Режим доступу: http://
Кессиди Ф. От мифа к логосу. Становление греческой философии / Ф. Кессиди // Вопросы философии. – 2004. – №9.
Кундера М. Невыносимая легкость бытия: роман: пер. с чешск. / М.Кундера. – СПб. : Азбука-классика, 2002. – 288 с.
Леви-Стросс К. Структурная антропология. – М., 1983, с.186.
Малиновский Б. Магия, наука и релігія / Б. Малиновский // Режим доступа: http://www.gumer.info/bogoslov_Buks/Relig/malin/index.php.
Нарада Міністерства освіти і науки України «Проблеми змісту сучасної історичної освіти та шляхи їх вирішення» // Режим доступу: http://tkuma.dp.ua/content/view/209/2/
Похлёбкин В.В. Словарь международной символики и эмблематики / В.В. Похлебкин. – М.: Междунар.отношения, 2001. – 560 с.
Чупрій Л.В. Історична освіта як складова державної політики пам’яті / Л.В. Чупрій // Режим доступу: http://sd.net.ua/2011/06/20/istorichna-osvita-politika-pamyaty.html
Энциклопедия символов, знаков, эмблем. – М.: «Эксмо»; СПб.: «Мидгард», 2008. – 608 с.
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.46946
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.