ПРОБЛЕМИ ГУМАНІТАРИЗАЦІЇ ГЛОБАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ТА СВІТОГЛЯДНІ «МОВНО-РАЦІОНАЛЬНІ» ЗАСАДИ СТРАТЕГІЙ ПРОСВІТНИЦТВА І СУСПІЛЬНОГО ВИХОВАННЯ

Н. В. Готько

Анотація


Розглядається  модель «критичної  мовно-раціоналістичної  соціальної філософії  освіти»,  втілена  в  програми  суспільного  розвитку  і просвітництва,  які  перш  за  все  покликані  навчити  людей  провадити самостійне  і  оригінальне  дослідження  себе,  соціуму  і  системи  знань. Водночас  обґрунтовується,  що  ці  моделі  і  програми  не  мають  бути відірвані  ані  від  індивідуально-колективної  системи  моральних  і соціальних  цінностей,  теоретико-прикладного  навчання,  а  ні  від подальшого  застосування  набутих  цінностей,  норм  і  навичок  в повсякденному житті, науці чи на виробництві, у сфері усіх соціальних інститутів. 

Ключові  слова:  критична  мовно-раціоналістична  соціальна філософія  освіти,  просвітництво,  критична  свідомість, глобалізація,  мораль,  природа  людини,  ідеологія,  демократична педагогіка

Рассматривается  модель «критической  социальной  философии образования», воплощенная в программы общественного развития и просвещения, которые прежде всего призваны научить людей вести самостоятельное  и  оригинальное  исследование  себя,  социума  и системы  знаний.  Вместе  с  тем  обосновывается,  что  эти  модели  и программы  не  должны  быть  оторваны  ни  от  индивидуально-коллективной  системы  нравственных  и  социальных  ценностей, теоретико-прикладного  обучения,  ни  от  дальнейшего  применения приобретенных ценностей, норм и навыков в повседневной жизни, науке или на производстве, в сфере всех социальных институтов. 

Ключевые  слова:  критическая  языково-рационалистическая социальная  философия  образования,  просвещение,  критическое сознание,  глобализация,  мораль,  природа  человека,  идеология, демократическая педагогика.

Consider a model of «critical linguistic-rationalist social philosophy of education», as embodied in the programs of social development and learning, which are primarily designed to teach people how to lead an independent and original research themselves, society and knowledge systems. However, it is proved that the models and programs should not be cut off from any individual and the collective system of moral and social values, theoretical and applied training, nor from further use of the acquired values, norms and skills in everyday life, science, or in production, sphere of all social institutions.

Key words: critical linguistic-rationalist social philosophy of education, education, critical consciousness, globalization, morality, human nature, ideology, and democratic pedagogy.


Повний текст:

PDF

Посилання


Валлерстайн И. Конец знакомого мира: Социология XXI века. – М.: Логос, 2004. – 368 с.

Habermas J. Faktizitдt und Geltung. Beitrage zur Diskurstheorie des Rechts und des demokratischen Rechtsstaat, – Frankfurt a.M.: Suhrkamp, 2003. – 704 s.

Habermas J. Legitimationsprobleme im Spдtkapitalismus. – Frankfurt am Main:Suhrkamp Verlag,2002. – 195 s.

Habermas J. Technik und Wissenschaft als «Ideologie». – Frankfurt am Main: Suhrkamp, 1999. – 170 s.

Habermas J. Vergangenheit als Zukunft. Das alte Deutschland in neuen Europa. – Zьrich: Pendo Verlag, 1993 – 158 s.

Kellner D. Marcuse's Challenge to Education.-Rowman & Littlefield Publishers, Inc., 2008. – 257 p.

Laclau Ernesto and Chantal Mouffe.Hegemony and Socialist Strategy: Towards a Radical Democratic Politics. – London:Verso, 2001. – 240 p.

Lafontane O. Die Gesellschaft der Zukunft: Reformpolitik in einer veranderten Welt. – Hamburg: SPD, 2008. – 341 s.

Marcuse H. Das Ende der Utopie. – Berlin: Verlag Neue Kritik, 1995. – 190 s.




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.46957

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.