ІДЕНТИЧНІСТЬ ЯК ЦІННІСНА ОСНОВА СВІТОГЛЯДУ СУЧАСНОЇ ВІТЧИЗНЯНОЇ ВИЩОЇ ШКОЛИ
Анотація
Функціональна ефективність сучасної вітчизняної вищої школи залежить від багатьох детермінативних факторів. Їх сукупність та ієрархія зазнають змін відповідно до соціокультурних пріоритетів конкретно-історичного суспільства. Єдиний фактор, який не зазнає перегляду і щоразу здійснює успішну ротацію – це світоглядний рівень, який покликана забезпечувати вища освіта. Оскільки ціннісно-критеріальну основу світогляду сучасної вітчизняної вищої школи утворюють уявлення про ідентичність, то цей аспект набуває ознак актуального дослідницького завдання.
Ключові слова: ідентичність, світоглядний рівень, функціональна ефективність, сучасна вітчизняна вища школа, соціокультурні пріоритети, ціннісно-критеріальна основа.
Функциональная эффективность современной отечественной высшей школы зависит от многих детерминативних факторов. Их совокупность и иерархия изменяются в соответствии с социокультурными приоритетами конкретно-исторического общества. Единственный фактор, не претерпевающий пересмотра и каждый раз осуществляющий успешную ротацию, – это мировоззренческий уровень, который призвано обеспечивать высшее образование. Поскольку ценностно-критериальную основу мировоззрения современной отечественной высшей школы образуют представления об идентичности, то этот аспект обретает признаки актуальной исследовательской задачи.
Ключевые слова: идентичность, мировоззренческий уровень,функциональная эффективность, современная отечественная высшая школа, социокультурные приоритеты, ценностно-исходная основа.
The functional efficiency of modern national higher school depends on many determinative factors. Their number and hierarchy of them are changing according to social and cultural priorities of the concrete historical society. The only factor that does not undergo revision and each time has a successful rotation is a worldview level, which is designed to ensure higher education. Since the value-criteria basis of worldview in the modern national higher school is formed by the ideas of identity, this aspect acquires distinctive attributes of a study.
Keywords: identity, worldview level, functional efficiency, modern national higher education, socio-cultural priorities, value-criteria basis
Повний текст:
PDFПосилання
Бауман З. Индивидуализированное общество / Зигмунт Бауман. – М.: Логос, 2002. – 390 с.
Бауман З. Идентичность в глобализирующемся мире // [15 сентября 2008]
Гофман И. Представление себя другим в повседневной жизни. – М.: КАНОН-пресс-Ц, Кучково поле, 2000. – 304 с.
Гречко П.К. Идентичность – современные перспективы // http://www.litera.inst-et.ru/admin/pdf/20110221154540file.pdf .
Губолго М.Н. Идентификация идентичности. Текст. этносоциологические очерки / М.Н. Губолго. – М. : Наука, 2003. – 764 с.
Зиммель Г. Избранное. – В 2 т. – Т. 2. Созерцание жизни. – М.: Юрист, 1995. – 586 с.
Кессиди Ф. X. Глобализация и культурная идентичность / Ф. X. Кессиди // Вопросы философии. –2003. – №1. – С. 76–79.
Лэйнг Р. Д. Я и Другие / Р. Д. Лэйнг. – М.: Независимая фирма «Класс», 2002. – 192 с.
Липовецки Ж. Эра пустоты. Эссе о современном индивидуализме / Жиль Липовецки. – СПб.: «Владимир Даль», 2001. – 330 с.
Марійко С. Пошуки ідентичності homo virtualis в умовах сучасного суспільства http://kulturolog.org.ua/i-conference/2012/109-infconf2012/550-mariyko.html.
Нагорна Л. Соціокультурна ідентичність: пастки ціннісних розмежувань / Л.П. Нагорна. – К. : ІПіЕНД ім. І.Ф. Кураса НАН України, 2011. – 272 с.
Хайнц А. Интеракция, идентичность, презентация. Введение в интерпретативную социологию / Абельс Хайпц / Пер. с нем. яз. под общей ред. Н. А. Головина и В. В. Козловского. – Спб.: Издательство «Алетейя», 1999.– 272 с.
Хесле В. Кризис индивидуальной и коллективной идентичности / В. Хесле //Вопросы философии. –1994. – №10. – С. 112–123.
Яровицька Н. А. Ідентисність суб’єкта як прояв множинності в просторі екранних агонів // Гуманітарний часопис. – 2011. – №1. – С. 52–56.
http://i-medic.com.ua/index.php?newsid=27115
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.22412
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.