ФІЛОСОФІЯ ОСВІТИ: ФОРМИКУЛЬТУРОТВОРЧОСТІ В ІСТОРИЧНОМУ ТА ІНДИВІДУАЛЬНОМУ БУТТІ ЛЮДИНИ

С. О. Черепанова

Анотація


У  статті  з  позицій  філософії  освіти  розглянуто  форми культуротворчості в історичному (ритуал, міф) та індивідуальному (гра, казка) людському бутті. Духовне становлення людини  передбачає  здатність  відрізняти  міфи  від  стереотипів. Свідомість має здійснювати прорив до історичної реальності, а не визрівати на міфах чи віртуальних світах. Поліморфізм міфу, гри, казки,  поєднуючи  філософію,  мораль,  мистецтво,  спонукають людину до самоусвідомлення самої себе. Екзистенціально-ціннісний сенс міфу, казки, гри відкривається радше стільки, скільки людина спроможна  знаходити  й  відкривати  у  собі.  Відповідно  мотивація  дій,  учинків,  духовні  орієнтири,  культуротворчість  людини набувають онтологічно-персоніфікованого смислу.

В  статье  с  позиций  философии  образования  рассмотрены  формы культуротворчества, характерные для исторического (ритуал, миф) и индивидуального (игра,  сказка)  человеческого  бытия.  Духовное становление  человека  предполагает  способность  отличать  мифы  от стереотипов. Сознанию важно осуществлять прорыв к исторической реальности,  а  не  вызревать  на  мифах  или  виртуальных  мирах. Полиморфизм  мифа,  игры,  сказки  единство  философии,  морали, искусства,  активизируют  человека  к  самоосознанию  самого  себя. Соответственно  мотивация  действий,  поступков,  духовные ориентиры,  культуротворчество  приобретают  для  человека онтологически-персонифицированный смысл.

Ключевые  слова:  философия  образования,  культуротворчество, бытие  человека,  язык,  миф,  ритуал, “языковые  игры”,  духовность сказки, универсальность игры, розвивающие игры, виртуальный мир, техносреда

The article deals with the historical forms of cultural creativity in historical (ritual, myth) and individual (game, fairy tale) human life from the standpoint of philosophy of education. The spiritual formation of a person involves the ability to distinguish myths from stereotypes. Theconsciousness  must  implement  breakthrough  to  historical  reality,  notmature on myths or virtual worlds. The polymorphism of myths, games,and  fairy  tales,  combining  philosophy,  morality,  and  art,  encouragespeople to self-consciousness. Existential and value meaning of a myth, afairy tale, and a game is revealed rather as much as a person can find anddiscover them in himself or herself. Accordingly motivation of actions,deeds,  spiritual  guidance,  and  human  cultural  creativity  getsontologically-personalized meaning.

Key  words:  philosophy  of  education,  cultural  creativity,  human  life,language,  myth,  ritual,  "language  games",  fairy  tale  spirituality,universality  of  games,  educational  games,  virtual  world,  techno-environment

Повний текст:

PDF


DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.22416

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.