ФІЛОСОФІЯ ОСВІТИ: ФОРМИКУЛЬТУРОТВОРЧОСТІ В ІСТОРИЧНОМУ ТА ІНДИВІДУАЛЬНОМУ БУТТІ ЛЮДИНИ
Анотація
У статті з позицій філософії освіти розглянуто форми культуротворчості в історичному (ритуал, міф) та індивідуальному (гра, казка) людському бутті. Духовне становлення людини передбачає здатність відрізняти міфи від стереотипів. Свідомість має здійснювати прорив до історичної реальності, а не визрівати на міфах чи віртуальних світах. Поліморфізм міфу, гри, казки, поєднуючи філософію, мораль, мистецтво, спонукають людину до самоусвідомлення самої себе. Екзистенціально-ціннісний сенс міфу, казки, гри відкривається радше стільки, скільки людина спроможна знаходити й відкривати у собі. Відповідно мотивація дій, учинків, духовні орієнтири, культуротворчість людини набувають онтологічно-персоніфікованого смислу.
В статье с позиций философии образования рассмотрены формы культуротворчества, характерные для исторического (ритуал, миф) и индивидуального (игра, сказка) человеческого бытия. Духовное становление человека предполагает способность отличать мифы от стереотипов. Сознанию важно осуществлять прорыв к исторической реальности, а не вызревать на мифах или виртуальных мирах. Полиморфизм мифа, игры, сказки единство философии, морали, искусства, активизируют человека к самоосознанию самого себя. Соответственно мотивация действий, поступков, духовные ориентиры, культуротворчество приобретают для человека онтологически-персонифицированный смысл.
Ключевые слова: философия образования, культуротворчество, бытие человека, язык, миф, ритуал, “языковые игры”, духовность сказки, универсальность игры, розвивающие игры, виртуальный мир, техносреда
The article deals with the historical forms of cultural creativity in historical (ritual, myth) and individual (game, fairy tale) human life from the standpoint of philosophy of education. The spiritual formation of a person involves the ability to distinguish myths from stereotypes. Theconsciousness must implement breakthrough to historical reality, notmature on myths or virtual worlds. The polymorphism of myths, games,and fairy tales, combining philosophy, morality, and art, encouragespeople to self-consciousness. Existential and value meaning of a myth, afairy tale, and a game is revealed rather as much as a person can find anddiscover them in himself or herself. Accordingly motivation of actions,deeds, spiritual guidance, and human cultural creativity getsontologically-personalized meaning.
Key words: philosophy of education, cultural creativity, human life,language, myth, ritual, "language games", fairy tale spirituality,universality of games, educational games, virtual world, techno-environmentПовний текст:
PDFDOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.22416
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.