ТЕОРІЯ ТРЬОХ ОДЯГІВ Р. БАРТА: ФІЛОСОФСЬКИЙ ВИМІР

О. В. Скалацька

Анотація


Стаття  присвячена  розгляду  теоретичної  концепції  Р.  Барта трьох  видів  одягу  та  їх  структур  (іконічної,  технологічної, вербальної).  Простежено  вплив  різноманітних  форм  віртуального простору  на  феномен  моди.  Обґрунтовано  домінування  іконічної структури  одягу  у  сучасних засобах  масової  інформації. Проаналізовано  стан  та  особливості  співвідношення  іконічної  та вербальної  структур  одягу  у  сучасних  модних  журналах. Простежена  репрезентація  семіотичної  концепції  Р.  Барта  у сучасному просторі моди. 

Ключові слова: мода, фотографія, журнал, одяг, структура одягу, іконічна структура, вербальна структура, семіологія

Статья посвящена рассмотрению теоретической концепции Р. Барта трех видов одежды  и  их  структур  (иконической,  технологической,  вербальной). Прослежено  влияние  разнообразных  форм  виртуального  пространства  на феномен моды. Обосновано доминирование иконической структуры одежды в современных средствах массовой информации. Проанализировано состояние и особенности  соотношения  ионической  и  вербальной  структур  одежды  в современных  модных  журналах.  Прослежена  репрезентация  семиотической концепции Р. Барта в современном пространстве моды.

Ключевые слова: мода, фотография, журнал, одежды, структура одежды, ионическая структура, вербальная структура, семиология.

The article is devoted to the theoretical concept of R. Barthes` three  kinds of garments and their structures (iconic, technological, and verbal). The impact of various  forms  of  virtual  space  on  the  phenomenon  of  fashion  is  traced. Dominance of iconic structure of garments in modern media is grounded. The condition and features of iconic value and verbal structures in modern clothing fashion  magazines  is  analyzed.  Representation  of  semiotic  concept  of  R. Barthes in modern space of fashion is tracked. It is affirmed that development of mass  media  expands  space  of  a  fashion  and  transitions  in  its  structures;  in modern fashionable magazines, unlike middle ХХ century, verbal structure of clothes  yields  visual  the  image;  in  the  majority,  the  clothes-description  arise exclusively the message constructed on principles of advertising and РR. It is offered further researches in given direction to concentrate on specification of elements of a problem field of a fashion. 

Key  words:  fashion,  photography,  magazine,  garments,  clothing  structure, iconic structure, verbal structure, semiology

Повний текст:

PDF

Посилання


Барт Р. Система моды. Статьи по семиотике культуры / Ролан Барт ; [пер. с фр. С.Н. Зенина]. – М. : Издательство им. Сабашниковых, 2003. – 512 с.

Гудова М.Ю., Ракипова И.Д. Женские глянцевые журналы: хронотоп воображаемой повседневности : монография / М.Ю Гудова., И.Д. Ракиповаю. – Екатеринбург : Изд-во Урал. ун-та, 2010. – 242 с.

Зомбарт В. Народное хозяйство и мода. К вопросу о современных формах / Вернер Зомбарт ; [пер. с нем. Э.М. Зиновьевой] : Избранные работы. – М. : Издательский дом «Территория будущего», 2005. – С. 321 – 343. – ( Серия «Университетская библиотека Александра Погорельского»).

На вкус и цвет // Elle Украина. – Киев : «Новий Друк», 2014. – Декабрь. – С. 150-159.

Офіційний сайт компанії Dior/ Колеція осінь-зима 2014. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: [http://www.dior.com/couture/en_int/womens-fashion/shoes/autumn-winter-2014-ready-to-wear –show ].

Офіційний сайт Domanoff. Press [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://domanoff.com.ua/ru/collections/fall-winter-14-15/f-w-14-15-press.html

Попова І.В. Лексико-семантичні та стилістичні особливості мови індустрії моди (на матеріалі журналів про моду). Спеціальність 10.02.19 – теорія мови. Автореф. На здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук. Москва 2007. – 24с.

Graham A. Roland Barthes / Graham Allen [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://faculty.georgetown.edu/irvinem/theory/Allen-Barthes-excerpt.pdf

Manolache E., Păun S., Bratu S., Iodănescu M. Towards a geopolitics of consumers‘ interpretive uses of fashion discourses / Elena Manolache, Stefan Păun, Sofia Bratu, Marius Iodănescu [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.certex.ro/Certex/IndustriaTextila/Textila%20nr%202_2014.pdf

Must-have. Сумка Va Va Voom и туфли Pada // Elle Украина. – Киев : «Новий Друк», 2014. – Февраль. – С.46-47


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.