СУСПІЛЬНЕ ПОКЛИКАННЯ ФІЛОСОФІЇ ОСВІТИ У СУЧАСНИХ СОЦІОКУЛЬТУРНИХ КОНТЕКСТАХ

М. Д. Култаєва

Анотація


У статті розглядаються виклики,  які адресовані філософії виховання  і походять із сучасних  соціокультурних  контекстів.  Аналізується    гідність  як  виховний    орієнтир  та соціальна  цінність  у  вимірах  негативної  та  позитивної  свободи.    Розкриваються перспективи взаємодоповнення філософії освіти, соціальної філософії та філософії політики у  визначенні  стратегічних  завдань  духовного  оновлення  сучасних  суспільств.  Виявляється потенціал  філософії  освіти  у  становленні  культури  свободи,    необхідної  для  розбудови демократії  та  ствердження  демократичних  цінностей.  Обгрунтовується,  що  філософія освіти в усіх її напрямках і відгалуженнях накладає світоглядне і методологічну заборону на антигуманізм, на практики саморуйнації людини і самознищення людства.

Ключові  слова:  філософія  освіти,  суспільство,  орієнтація,  гідність,  культура, свобода, демократія, цінності, політика, відповідальність

В  статье  рассматриваются  вызовы,  адресованные  философии  образования современными  социокультурными  контекстами.  Анализируется  человеческое  достоинство как  ориентир  воспитания  и  социальная  ценностьиы  измерениях  позитивной  и  негативной свободы.  Раскрываются  перспективы  взаимодополняемости  философии  образования, социальной  философии  и  философии  политики  в  определении  стратегических  заданийдуховного  обновления  современных  обществ.  Пределяется  потенциал  философии образования  во  всех  ее    направлениях  и  ответвлениях  налагает  мировоззренческий  и методологический запрет на антигуманизм и практики самоуничтожения человечества. 

Ключевые  слова:    философия  образования,  общество,  ориентация,  человеческое достоинство, культура, свобода, демократия, ценности, политика, ответственность.

In the article are  regarding  the   social   appeals  of   educational philosophy, which are constituted by present social  and cultural contexts   and addressed  to  . Is analyzed the dignity as an educational orientation sign and social value in the dimensions of negative and positive freedom. Are showed the perspectives of complementary coexistence of   such philosophical disciplines,  as philosophy of education, social and political philosophy for destination of strategy tasks of spiritual reviving,  which  are  needing  contemporary    societies.  Is  explicated  a  potential  hided  in  the philosophy of education needed for appearance of freedom culture as  condition for development of democracy and its values. Is proved that philosophy of education in all its directions and branches is able  to  draw  a  methodological  and  outlook  prohibition  for  anti-Humanism      and  destruction practices threating  human being.

Key  words:  philosophy  of  education,  society,  orientation,  dignity,  culture,  freedom, democracy, values, politics, responsibility

Повний текст:

PDF

Посилання


Kann Menschenwьrde die Menschenrechte begrьnden? Stellungsnahmen // Information Philosophie N3, Oktober 2013. – S. 30-38.

Sloterdijk Peter. Zorn und Zeit. Politisch-psychologischer Versuch/ - Frankfurt am Main: Suhrkamp. 2006. - 356 S.

Stoecker Ralf. Die philosophischen Schwierigkeiten mit der Menschenwьrde// Information Philosophie N 1. Mдrz 2011. – S. 8-19


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.