ОСВІТНІЙ ВИМІР ПРОБЛЕМИ «СВІТОГЛЯД І ПОЛІТИКА»

Б. Б. Буяк

Анотація


В статті розглядаються особливості сучасного освітнього простору. Аналізуються стратегії формування політико-освітнього простору особистості. Окреслюються пошуки нової світоглядно-методологічної парадигми, спроможної не лише аналізувати минуле, а й адекватно  осмислювати  сучасну  реальність,  продукувати  стратегії  управління  для нинішнього  буття  й  конструювання  майбутнього.  У  філософсько-освітній  площині досліджено проблему співіснування світогляду та політики. 

Ключові  слова:  освіта,  філософія  освіти,  філософія  політики,  освітній  вимір, світогляд, світоглядне виховання, політика

В статье рассматриваются особенности современного образовательного пространства. Анализируются стратегии формирования политико-образовательного пространства личности. Обозначены  поиски  новой  мировоззренческо-методологической  парадигмы,  которая  может анализировать  не  только  прошлое,  но  и  адекватно  осмысливать  современную  реальность, продуктировать стратегию управления для нынешнего бытия и конструирования будущего. В философско-образовательной  плоскости  исследовано  проблему  сосуществования мировозрения и политики. 

Ключевые  слова:  образование,  философия  образования,  философия  политики, образовательное измерение, мировоззрение, мировоззренческое воспитание, политика.

The article considers peculiarities of the modern educational scope. The strategies of forming political-educational  scope  of  a  personality  are  analyzed.  The  search  of  a  new  outlook-methodological  paradigm,  which  is  capable  of  analyzing  the  past  and  adequately  comprehending present-day  reality,  producing  management  strategies  for  nowadays  being  and  constructing  of future, is circumscribed. In terms of philosophical-educational area, the problem of coexistence of outlook and politics is studied. 

Key words: education, philosophy of education, philosophy of politics, educational scope, outlook, outlook upbringing, politics

Повний текст:

PDF

Посилання


Кремень В. Г. Освіта і наука в Україні – інноваційні аспекти. Стратегія. Реалізація. Результати. − К.: Просвіта, 2005. – 448 c.

Кремень В. Г. Філософія національної ідеї. Людина. Освіта. Соціум. – К.: Грамота, 2007. – 576 с.

Бех В. П. Генезис соціального організму країни. – Запоріжжя: Просвіта, 2000. – 288 с.

Зязюн І. А. Гуманізм освіти ХХІ століття: філософський і психологічний аспект // Теорія і практика управління соціальними системами. – 2002. – № 2. – Харків: НТУ “ХПІ”. – С. 24-35.

Педагогічні технології у неперервній професійній освіті: монографія / За ред. С. О. Сисоєвої. – К.: ВІПОЛ, 2001. – 604 с.

Шендрик А. И. Теория культуры: Учебное пособие для вузов. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, Единство, 2002. – 519 с.

Єрмоленко Анатолій. Соціальна етика та екологія. Гідність людини – шанування природи. – К.: Лібра. 2010. - 406 с.

Apel Karl-Otto. Auseinandersetzungen. In Erprobung transzendal-hragmatischen Ansatzes. – Frankfurt am Main: Suhrkamp, 1998.

Апель Карл-Отто. Киевские лекции. / Пер. с нем. М. Култаева – Киев: Стилос. 2001. – 52 с.

Luhmann Niklas. Die Gesellschaft der Gesellschaft. – Zweiter Halbband. – Frankfurt am Main: Suhrkamp. 1998. – 1164 s.

Beyme Klaus Von. Die politischen Theоrien der Gegenwart. – Darmstadt: Westdeutscher Verlag. 2000. – 359 s.

Welsch Wolfgang. Unsere Postmoderne Moderne. – Berlin: Akad. Verlag, 1993. – 344 s.

Waldenfels Bernhard. In den Netzen der Lebenswelt. – Frankfurt am Mаin: Suhrkamp,1985. – 286 s.

Waldenfels Bernhard. Resultate und Potenyiale der Phдnomenologischer Forschung // Infоrmation Philosophie. – № 3/4. – 2012. – S. 56-61.

Jaspers Karl. Psychologie der Welanschauungen. – Mьnchen: Pieper, 1994. – 515 s.

Buschinger Wolfgang, Conradi Bettina, Rusch Hannes. Philomat. Apparat fьr weltanschauliche Diagnostik. – Stuttgart: S. Hiryel Verlag, 2009 – 232 s.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.