ОСВІТНІЙ ВИМІР ПРОБЛЕМИ «СВІТОГЛЯД І ПОЛІТИКА»
Анотація
В статті розглядаються особливості сучасного освітнього простору. Аналізуються стратегії формування політико-освітнього простору особистості. Окреслюються пошуки нової світоглядно-методологічної парадигми, спроможної не лише аналізувати минуле, а й адекватно осмислювати сучасну реальність, продукувати стратегії управління для нинішнього буття й конструювання майбутнього. У філософсько-освітній площині досліджено проблему співіснування світогляду та політики.
Ключові слова: освіта, філософія освіти, філософія політики, освітній вимір, світогляд, світоглядне виховання, політика
В статье рассматриваются особенности современного образовательного пространства. Анализируются стратегии формирования политико-образовательного пространства личности. Обозначены поиски новой мировоззренческо-методологической парадигмы, которая может анализировать не только прошлое, но и адекватно осмысливать современную реальность, продуктировать стратегию управления для нынешнего бытия и конструирования будущего. В философско-образовательной плоскости исследовано проблему сосуществования мировозрения и политики.
Ключевые слова: образование, философия образования, философия политики, образовательное измерение, мировоззрение, мировоззренческое воспитание, политика.
The article considers peculiarities of the modern educational scope. The strategies of forming political-educational scope of a personality are analyzed. The search of a new outlook-methodological paradigm, which is capable of analyzing the past and adequately comprehending present-day reality, producing management strategies for nowadays being and constructing of future, is circumscribed. In terms of philosophical-educational area, the problem of coexistence of outlook and politics is studied.
Key words: education, philosophy of education, philosophy of politics, educational scope, outlook, outlook upbringing, politicsПовний текст:
PDFПосилання
Кремень В. Г. Освіта і наука в Україні – інноваційні аспекти. Стратегія. Реалізація. Результати. − К.: Просвіта, 2005. – 448 c.
Кремень В. Г. Філософія національної ідеї. Людина. Освіта. Соціум. – К.: Грамота, 2007. – 576 с.
Бех В. П. Генезис соціального організму країни. – Запоріжжя: Просвіта, 2000. – 288 с.
Зязюн І. А. Гуманізм освіти ХХІ століття: філософський і психологічний аспект // Теорія і практика управління соціальними системами. – 2002. – № 2. – Харків: НТУ “ХПІ”. – С. 24-35.
Педагогічні технології у неперервній професійній освіті: монографія / За ред. С. О. Сисоєвої. – К.: ВІПОЛ, 2001. – 604 с.
Шендрик А. И. Теория культуры: Учебное пособие для вузов. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, Единство, 2002. – 519 с.
Єрмоленко Анатолій. Соціальна етика та екологія. Гідність людини – шанування природи. – К.: Лібра. 2010. - 406 с.
Apel Karl-Otto. Auseinandersetzungen. In Erprobung transzendal-hragmatischen Ansatzes. – Frankfurt am Main: Suhrkamp, 1998.
Апель Карл-Отто. Киевские лекции. / Пер. с нем. М. Култаева – Киев: Стилос. 2001. – 52 с.
Luhmann Niklas. Die Gesellschaft der Gesellschaft. – Zweiter Halbband. – Frankfurt am Main: Suhrkamp. 1998. – 1164 s.
Beyme Klaus Von. Die politischen Theоrien der Gegenwart. – Darmstadt: Westdeutscher Verlag. 2000. – 359 s.
Welsch Wolfgang. Unsere Postmoderne Moderne. – Berlin: Akad. Verlag, 1993. – 344 s.
Waldenfels Bernhard. In den Netzen der Lebenswelt. – Frankfurt am Mаin: Suhrkamp,1985. – 286 s.
Waldenfels Bernhard. Resultate und Potenyiale der Phдnomenologischer Forschung // Infоrmation Philosophie. – № 3/4. – 2012. – S. 56-61.
Jaspers Karl. Psychologie der Welanschauungen. – Mьnchen: Pieper, 1994. – 515 s.
Buschinger Wolfgang, Conradi Bettina, Rusch Hannes. Philomat. Apparat fьr weltanschauliche Diagnostik. – Stuttgart: S. Hiryel Verlag, 2009 – 232 s.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.