УНІВЕРСИТЕТСЬКА ОСВІТА В КОНТЕКСТІ ТРАНСФОРМАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ

Л. М. Панченко

Анотація


Вирішальною  детермінантою  генезису  університетської  освіти  є  конкретно-історичний  формат  соціуму,  тому  ефективне  виконання  освітою  своїх  функцій  і поступальний  розвиток  виявляються  апріорі  неможливими  за  умов  ігнорування визначальних  тенденцій  суспільного  буття  –  тих  мегатрендів,  котрі  справляють вирішальний,  імперативний  вплив  на  становлення  соціуму  в  цілому  і  освіти  як  його невід’ємної складової частини зокрема.

Ключові  слова:  університет,  університетська  освіта,  європейський  простір, Глобалізація

Решающей  детерминантой  генезиса  образования  есть  конкретно  исторический формат  социума,  потому  эффективное  выполнение  образованием  своих  функций  и поступательное  развитие  оказываются  априори  невозможными  при  условии игнорирования  определяющих  тенденций  общественного  развития  –  тех  мегатрендов, которые оказывают решающее, императивное влияние на становление социума в целом и образования как его неотъемлемой составной части в частности.

Ключевые  слова:  университет,  университетское  образование,  европейское пространство, глобализация..

It  was  found  that  the  decisive  determinant  of  the  genesis  of  education  is  the  concrete historical format of society, so the effectively accomplished functions of education and ongoing development are a priori impossible when ignoring the defining trends of social entity – those megatrends which have decisive, imperative influence on the society formation in general and education as its integral compound part in particular.

Keywords: university, university education, European space, globalization

Повний текст:

PDF

Посилання


Губерський Л., Андрущенко В. Філософія як теорія та методологія розвитку освіти. / Л. Губерський, В. Андрущенко. – К. : «МП Леся», 2008. – 516 с.

Долженко О.В. Очерки по философии образования. / О.В. Долженко. – М. : Наука, 1995. – 312 с.

Кайку М. Візії: як наука змінить ХХІ сторіччя. / М. Кайку. – Львів : Літопис, 2004. – 214 с.

Крапивенский С.Э. Социокультурная детерминанта исторического процесса / С.Э. Крапивенский // Общественные науки и современность. – 1997. – №4. – С. 136–144.

Ліпман М. Критичне мислення: чим воно може бути? / М. Ліпман // Постметодика, 2005. – №2 (60). – С. 33–41.

Мамардашвили М.К. Как я понимаю философию / М.К.Мамардашвили. – М. : Прогресс, 1990. – 365 с.

Образование в конце ХХ века (Материалы «круглого стола») // Вопросы философии. – 1992. – №9. – С. 9–10.

Рижак Л. Університетська освіта в ХХІ сторіччі: філософсько-синергетичний аспект / Л. Рижак // Вісник Львівського університету. – Серія філос. – 2009. – Вип.12. – С.31.

Фрейре П. Формування критичної свідомості. [Текст] / П. Фрейре; Пер. з англ. О. Дем’янчук.– К. : Юніверс, 2003. – 176 с.

Ясперс К. Ідея університету / К. Ясперс // Ідея університету. Антологія. – Львів, 2002. – С. 109 –167.

The National Interest. – February, 12. 2000. – Р. 44–52.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.