ФІЛОСОФІЯ ОСВІТИ: ДУХОВНІСТЬ РОДОВОГО САМОПІЗНАННЯ

С. О. Черепанова

Анотація


У статті вперше у вітчизняній суспільній думці вирізнено родове самопізнання як проблему  філософії  освіти.  Це  уможливлює  осмислення  історії  й  духовних  вартостей роду  цілісним  духовним  утворенням  у  площині  родознавчого  підходу,  діалогіки міжпоколінного буття-у-культурі. Через культурні форми духовності людина опановує буття  в  його  ціннісному,  інтерсуб’єктивному,  екзистенційному  сенсі.  Створюються об’єктивні передумови світоглядно-праксеологічної адаптації родознавства до системи національного виховання в Україні

Ключові  слова:  філософія  освіти,  родове  самопізнання,  родознавство, культуротворчість, інтерсуб’єктивна комунікація

 

В  статье  впервые  в  отечественной  общественной  мысли  выделено  родовое самопознание  как  проблему  философии  образования.  Это  дает  возможность  целостно осмыслить  историю,  духовные  ценности  рода  в  плоскости  родоведческого  подхода, диалогики  межпоколенного  бытия-в-культуре.  Через  культурные  формы  духовности человек познает бытие в его ценностном, интерсубъективном, экзистенциальном смысле. Создаются  объективные  предпосылки  мировоззренчески-праксеологической  адаптации родоведения к системе национального воспитания в Украине.      

Ключевые  слова:  философия  образования,  родовое  самопознание,  родоведение, культуротворчество, интерсубъективная коммуникация

The  article  for  the  first  time  highlights  the  notion  of  ancestry  self-knowledge  as  the problem  of  education  philosophy.  It  makes  possible  the  understanding  of  history  and  mental values  of  line  as  a  spiritual  notion  in  the  concept  of  ancestry  approach,  communication  of generation existence in culture. The person understands life in its sense of values, existence and inter subjectivness through cultural forms of the mankind. Objective foundation for the world outlook adaptation of the ancestry self-knowledge to national bringing up system in Ukraine is made. 

Key words: education philosophy, ancestry self-knowledge, genealogy, cultural creation, inter -subjective communication.

Повний текст:

PDF

Посилання


Больнов О.Ф. Новая укрытость. Проблема преодоления экзистенциализма: пер. с нем. А.Р.Абдуллина /О.Ф.Больнов // Философская мысль. – 2001. – № 2. – C. 137–145.

Гегель Г.В.Ф. Философия права : пер. с нем.; [ред. и сост. Д.А.Керимов и В.С.Нерсесянц] / Г.В.Ф.Гегель. – М. : Мысль, 1990. – 524 с.

Діалог культур: Україна в звичаях и традиціях: Родознавство: Наук.-метод. зб. ; [автор наук. проекту С.О.Черепанова. Передмова – проф. В.Г.Скотний]. – Дрогобич: Коло, 2003. – Вип. 1. – 192 с

Литвинюк А. Теория поколений как HR инструмент [Электронный ресурс] /А.Литвинюк. – Электрон. дан. (1 файл). – Режим доступа: (//http:www.podborkadrov.ru/articles/detail.php?ID=22659 ).– Название с экрана.

Полани М. Личностное знание: на пути к посткритической философии /М.Полани : пер. с англ. М.Б.Гнедовского, Н.М.Смирновой. – М.,1995. – 340 с.

Смирнова Т. Национально-педагогические аспекты курса “Украинская и зарубежная культура” (из опыта организации родоведческих исследований студентов, Севастопольский национальный технический университет) // Діалог культур: Україна в звичаях и традиціях: Родознавство: наук.-метод.зб. – Дрогобич: Коло, 2003. – Вип. 1. – С.135 – 142.

Толстоухов А.В., Мелков Ю.А. Антифукуяма или демократия, доверие и культурные ценности /А.В.Толстоухов, Ю.А.Мелков //Практична філософія. – 2005. – № 2. – С. 3–14.

Флоренский П.А. Соч.: в 4 т. ; [сост.: игумен Андроник (А.С.Трубачев)] /П.А.Флоренский, М.С.Трубачева; под ред. игумена Андроника (А.С.Трубачева)]. – М.: Мысль, 1999. – Т. 3(2). – 480 с.

Флоренский П.А., священник. Статьи и исследования по истории и философии искусства и археологии ; [сост. и ред.: игумен Андроник (А.С.Трубачев)] /П.А.Флоренский. – М.: Мысль, 2000. – 446 с.

Черепанова С. Родовід – духовний діалог поколінь. – Л.: Каменяр, 1998. – 150 с.

Czerepanowa S. Aspekt filozoficzno-pedagogiczny rodzinnego wychowania studentуw w warunkach wspуłczesnych (Doświadczenie badania rodowodu) /S. Czerepanowa // Pedagogika opiekuńcza wobec wspуłczesnej orientacji filоzoficznej i praktyki pedagogicznej. – Wyźsza Szkoła Pedagogiczna w Rzeszowie. – Rzeszόw, 1998. – Т.2. – S. 39 – 43.

Черепанова С.О. Філософія родознавства: навч. посіб. ; [передмова – проф. В.Г.Скотного] / С.О.Черепанова. – К.: Т-во “Знання”, КОО, 2008. – 460 с.

Черепанова С.О. Філософія освіти. Світоглядно-гуманітарний вимір: людина – наука – культура – мистецтво – стиль мислення: монографія /С.О.Черепанова. – Львів: Світ, 2011. – 408 с


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.