ОСОБИСТІСТЬ ЯК ОСНОВНИЙ ЦІЛЬОВИЙ ОРІЄНТИР ГУМАНІТАРНОЇ СФЕРИ
Анотація
Абсолютним пріоритетом гуманітарної сфери загалом і освіти зокрема є реалізація творчого потенціалу особистості. Людина має статус ключової цінності тому, що саме її сутнісний потенціал постає безальтернативною основою суспільного розвитку. Основним цільовим орієнтиром сучасної освіти є особистість, яка мислить вільно і толерантно, спроможна до усвідомленого етичного вибору з-поміж різних альтернатив духовного і творчого розвитку.
Ключові слова: особистість, гуманітарна сфера, цільовий орієнтир, світоглядна культура, креативність, інновації, діалог.
Абсолютным приоритетом гуманитарной сферы в целом и образования в частности является реализация творческого потенциала личности. Человек имеет статус ключевой ценности потому, что именно ее сущностный потенциал оказывается безальтернативной основой общественного развития. Основным целевым ориентиром современного образования является личность, которая мыслит свободно и толерантно, способна к осознанному нравственному выбору между различными альтернативами духовного и творческого развития.
Ключевые слова: личность, гуманитарная сфера, целевой ориентир, мировоззренческая культура, креативность, инновации, диалог.
An absolute priority for humanitarian sector in general and education in particular, is the realization of creative potential. A man has the status of core value because only human intrinsic potential appears to be a sole basis for social development. A key landmark of modern education is the person who thinks freely and tolerantly, able to make an ethical choice between different alternatives spiritual and creative development.
Keywords: personality, humanitarian sphere, landmark, worldview culture, creativity, innovation, dialogueПовний текст:
PDFПосилання
Альберт Х. Трактат о критическом разуме / Пер с нем., вступ. ст. и примеч. И. З. Шишкова. – М.: Едиториал УРСС, 2003. – 264 с.
Білодід Ю. М. Структура духовності особистості / Ю. М. Білодід // Вчені зап. Харків. гуманіт. ін-ту «Народна українська академія». – Т. 6 / голов. ред В. І. Астахова. – Х. : Око, 2000. – С. 239–248.
Брегадзе А.А. Проблема сущности личности. // Отчуждение человека в перспективе глобализации мира. – СПб. : Издательство «Петрополис», 2001. – С. 22–31.
Киселѐв Г. С. «Кризис нашего времени» как проблема человека // Вопросы философии. – 1999. – № 1. – С. 40–52.
Кремень В. Освіта в контексті сучасних соціокультурних змін / Василь Кремень // Філософія освіти. – 2008. – № 1-2. – С. 15–21.
Кумбс Ф. Г. Кризис образования в современном мире. Системный анализ / Пер. с англ.; под ред. Г.Е. Скорова. – М. : Прогресс, 1970. – 286 с.
Люрья Н.А. Образование как феномен культуры и фактор развития личности: Автореф. дис. д-ра философ, наук. – Томск, 1997. – 39 с.
Матяш Т.П. Сознание как целостность и рефлексия. Текст. / Т.П. Матяш. – Ростов-на Дону, Издательство Ростовского университета, 1988. – 184 с.
Патнем Х. Реализм с человеческим лицом // Аналитическая философия: становление и развитие. Антология. – М.: Прогресс-Традиция, 1998. – С. 468–494.
Пролеєв С. Обдарованість як чинник та виклик освітній системі // Філософсько-методологічні засади підвищення якості вищої освіти України: європейський вимір. Колективна моногр. – К. : 2012. – С. 220 с.
Скотна Н. Особа в розколотій цивілізації: освіта, світогляд, дії / Надія Скотна. – Л. : Укр. технології, 2005. – 384 с.
Турен А. Возвращение человека действующего: очерк социологии / Пер. с фр. – М. : Научный мир, 1998. – 204 с.
Уайт Дж. Цілі соціального виховання особистості / Дж. Уайт // Філос. і соціол. думка. – 1995. – № 9. – С. 42–54.
Феномен інновацій: освіта, суспільство, культура. – К. : Педагогічна думка, 2008. – 324 с.
Хайдеггер М. Письмо о гуманизме / М. Хайдеггер // Проблема человека в западной философии. – М. : Прогресс, 1988. – С. 314–356.
Холл К. С. Теория личности / Кэлвин С. Холл, Гарднер Линдсней. – М. : Изд-во ЭКСМО-Пресс, 2000. – 592 с
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.