ТРАНСФОРМАЦІЇ АМЕРИКАНСЬКОЇ КРИТИЧНОЇ ПЕДАГОГІКИ: ЕВРИСТИЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ І ПЕРСПЕКТИВИ ЙОГО ЗАСТОСУВАННЯ

І. О. Радіонова

Анотація


Стаття  присвячена  розгляду  трансформацій  американської  критичної  педагогіки  у контекстах  глобалізації  та  світової  кризи,  що  має  значення  для  визначення  актуальних завдань  освіти  й  виховання  на  початку  ХХІ  ст.  Аналізується  запропонована  критичною педагогікою ре-концептуалізація молоді як каталізатору соціальних змін. Доводиться, що поняття perpetual pedagogy відповідає існуванню молоді в ускладнених соціокультурних  ландшафтах початку ХХІ ст.

Ключові  слова:  філософія  освіти,  критична  педагогіка,  глобалізація,  ре-концептуалізація молоді

The  article  deals  with  transformations  in  American  critical  pedagogy  in  the  context  of globalization and the global crisis, which are important issues for determining the relevant tasks for education at the beginning of the 21 st century. It analyses the reconceptualising of youth as the  catalyst  for  social  change.  The  article  determines  that  the  concept  of  perpetual  pedagogy reflects  the  existence  of  youth  in  complex  sociocultural  landscapes  at  the  beginning  of  21  st century.

Key words: educational philosophy, critical pedagogy, globalization, re-conceptualization of the youth.

Статья  посвящена  рассмотрению  трансформаций  американской  критической педагогики  в  контекстах  глобализации  и  мирового  кризиса,  что  имеет  значение  для определения  актуальных  задач  образования  и  воспитания  в  начале  ХХІ  века. Анализируется  предложенная  критической  педагогикой  ре-концептуализация  молодежи как катализатора социальных изменений. Подтверждается, что понятие  perpetual pedagogy отвечает существованию молодежи в усложненных социокультурных ландшафтах начала ХХI века.

Ключевые  слова:  философия  образования,  критическая  педагогика,  глобализация, ре-концептуализация молодежи.

Повний текст:

PDF

Посилання


Гайденко В. Філософія освіти в Бразілії: критична педагогіка Пауло Фрейре / Вікторія Гайденко // Філософія освіти. – 2006. -№ 2 (4). – С. 91 – 99.

Залізняк Н. Нео-прагматизм і критична педагогіка у підготовці майбутнього вчителя до освітньо-виховної діяльності у громаді в США / Наталія Залізняк // Вісник львівського університету. Серія педагогічна. – 2007. – Вип. 22. – С. 268 – 273.

Клепко С.Ф. Філософія освіти в європейському контексті / С.Ф. Клепко. – Полтава: ПОІППО, 2006. – 328 с.

Прокопеко А.Л. Зміна парадигми освіти: від традиційної до особистісно-орієнтованої (соціально-філософський аспект) / А.Л. Прокопеко // Мультиверсум. Філософський альманах. – К. : Центр духовної культури, 2006. - №56. – С. 193-204.

Фрейре П. Формування критичної свідомості/ Пауло Фрейре: пер. с англ. О. Демянчук. – К.: Юніверс, 2003. – 176 с.

Bishop E. An Ethic og Engagement: Qualitive Learning in the 21 st Century / Elizabeth Bishop // International Journal of Critical Pedagogy. – 2010. - Vol. 3 (2). – Pp. 47 - 58.

Breuing M. Problematizing Critical Pedagogy / M. Breuing // International Journal of Critical Pedagogy. – 2011.- Vol. 3. – N 3. – Pp. 2 - 23.

Dewey J. The child and the curriculum / J. Dewey // Dewey J. The school and society; and, The child and curriculum. — Chicago: University of Chicago Press, 1990. — P. 179–209.

Giroux H. Rethinking the promise of critical education under an Obama regime [Електронний ресурс] / Henry Giroux – Режим доступу: // http://www.truthout.org/article/henry-giroux-rethinking-promise-critical-education .

McLaren P. Critical Pedagogy and Predatory Culture: oppositional politics in a postmodern era / Peter McLaren. – London, N.Y.: Routledge, 1995. – 294 p.

McLaren P. Life in schools: An introduction to critical pedagogy in the foundation of education/ P. McLaren. – Boston, MA: Allyn&Bacon, 2003. – 287 p.

Muro A. Pedagogies of Change: From Theory to Practice / A. Muro // International Journal of Critical Pedagogy. – 2012.- Vol. 4. – N 1. - Pp. 2 – 17


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.