ДІАЛЕКТИКА ІННОВАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ В ОСВІТЯНСЬКІЙ ГАЛУЗІ УКРАЇНИ
Анотація
У статті розкрито зміст понять «інновація», «освітня інновація». Доведено, що нагальною вимогою часу для представників освітнього загалу стає широке використання інноваційних технологій та методик, оскільки успішною може бути лише активна особистість, здатна сприймати новації та виклики сучасності, швидко реагувати на зміну соціального середовища, орієнтуватися у величезному обсязі різноманітних джерел та наявної інформації. Обґрунтовано тезу про те, що затребуваною стає мисленнево-діяльнісна педагогіка, яка має за мету максимізацію креативного потенціалу особистості заради самовдосконалення та саморозвитку.
Ключові слова: педагогіка, виховання, інформація, інформаційні технології, інновації, мисленнево-діяльнісна педагогіка.
Negative phenomena, observed in the national educational landscape, are the disindividuation of personality, the loss of ideological and value landmarks, cruelty, manifestations of bulling, maladaptation, inertia, manifestations of national, ethnic, religious, non-religious intolerance, and spread of the atmosphere of soullessness. Impersonal information, communication transformation, information technologies, «network education», innovative general education networks, the need to generate new educational communities, based on the creative approach of teachers (educators) to their subject, combined with active use of the Internet, erosion the proliferation of meaningless and 10 unnecessary interactivity, which becomes a must in the educational process, the loss of orientation in the information flows is far from a complete list of challenges that need to be addressed by the National Institute of Education. In such circumstances, cognitive and acting pedagogy, which aims at maximizing the creative potential of the individual for the sake of self-improvement and self-development, as well as for overcoming the crisis phenomena, generated by globalization and informatization, becomes relevant and demanded. Due to the introduction of a model for cognitive and acting pedagogy, the innovative potential of personality development and transformation of the society is elaborated, the personality is integrated into the socio-cultural being and social communication.
Keywords: pedagogy, education, information, information technologies, innovations, cognitive and acting pedagogy.
Повний текст:
PDFПосилання
Kravchenko A.A. Kreatyv suchasnoho myslennia v dynamitsi sotsiokulturnoi realnosti6: metodolohichnyi kontekst // Humanitarnyi visnyk ZDIA. - 2016. - № 66. - S.135-143.
Dieniezhnikov S. Innovatsiini zapyty suchasnoho suspilstva // Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii - 2015. - № 4 (48). – S.230-239.
Entsyklopediia osvity / Akad. ped. nauk Ukrain ; holov. red. V. H. Kremen. — K. : Yurinkom Inter, 2008. — S. 338—340.
Oleksenko R. I. Osoblyvosti formuvannia svitohliadnykh tsinnostei kreatyvnykh pidpryiemtsiv v umovakh hlobalnykh vyklykiv ta trendiv rozvytku suchasnoho svitu : [monohrafiia] / R.I. Oleksenko – Melitopol : FOP Odnoroh T.V., 2017. – 228 s.
Polishchuk I.Ie. Filosofska osvita yak pidgruntia metodolohichnoi ta svitohliadnoi pidhotovky bakalavriv ta mahistriv v ukrainskomu universyteti // Pedahohichni nauky: Zbirnyk naukovykh prats. - Vypusk LXVIII. - 2015. - S.174-179.
Bekh Yu. Smyslohenez yak systemoutvoriuiuchyi chynnyk morfolohii merezhevoho suspilstva / Yu.Bekh // Nova paradyhma. – Vyp. 132. - 2017. – S.3-14.
Lukianets V. S. Naukoёmkoe budushchee : Fylosofyia nanotekhnolohyy / V. S. Lukianets // Praktychna filosofiia. — 2003. — № 3. — S. 10—27.
Turenko V.Ie., Sobol T.V., Yarmolytska N.V. Do pytannia pro sutnist i znachennia innovatsii v konteksti modernizatsii vitchyznianoi filosofskoi osvity // «Young Scientist» - № 9 (36) – 2016. – S.207-211.
Tsykyn V. A. Systema obrazovanyia v noosfernom yzmerenyy / V. A. Tsykyn // Filosofiia nauky: tradytsiia ta innovatsii. — Sumy : SumDPU im. A.S. Makarenka, 2008. — Vyp. 1. — S. 89—97.
Korolova I.I. Osoblyvosti profesiinoi pidhotovky maibutnikh menedzheriv osvitnoi haluzi // Pedahohichni nauky: Zbirnyk naukovykh prats. - Vypusk LXVIII. - 2015. - S.165-169.
Syladii I. Pedahohichna tvorchist yak osnova demokratyzatsii osvity / I.Syladii // Nova paradyhma. – Vyp. 132. - 2017. – S.65-72.
Ylynskyi Y. M. Obrazovatelnaia revoliutsyia / Y. M. Ylynskyi. — M. : Yzd-vo Mosk. humanyt.-sots. akad., 2002. — 592 s.
DOI: https://doi.org/10.34142/23131675.2019.52.2.01
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.