ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ЯК НАСЛІДОК ЕВОЛЮЦІЇ ТРАДИЦІЙНОЇ СИСТЕМИ ОСВІТИ

Ю. І. Опанасюк

Анотація


Дистанційне навчання в Україні є надзвичайно актуальним з огляду не тільки на велику кількість бажаючих здобути вищу освіту, але й підвищити кваліфікацію, пройти перепідготовку тощо. Сьогодні вищими навчальними закладами країни пропонуються різні навчальні курси в режимі реального часу, які ґрунтуються на розбіжних освітніх платформах. Однак за ступенем використання систем віртуальної освіти їх можна розподілити на ті, робота яких будується виключно на інтернет-технологіях та ті, котрі поєднують традиційні форми з технологічними інтернет-нововведеннями. Сьогодні в Україні переважають вищі навчальні заклади, в яких наявні факультети дистанційної освіти та можливість отримати знання практично з усіх дисциплін або спеціальностей на окремих факультетах цих навчальних закладів. Отож, спостерігається своєрідна спадкоємність дистанційного навчання з традиційною системою освіти, що має не тільки позитивні, але й негативні наслідки для здобуття знань.

Ключові слова: дистанційна освіта, онлайн-освіта, платформа онлайн-освіти, онлайн-курс.

 

Дистанционное обучение в Украине является чрезвычайно актуальным, учитывая не только на большое количество желающих получить высшее образование, но и повысить квалификацию, пройти переподготовку и тому подобное. Сегодня высшими учебными заведениями страны предлагаются различные учебные курсы в режиме реального времени, основанные на расходящихся образовательных платформах. Однако по степени использования систем виртуального образования их можно разделить на те, работа которых строится исключительно на интернет-технологиях и те, которые сочетают традиционные формы с технологическими интернет-новшествами. Сегодня в Украине преобладают высшие учебные заведения, в которых имеются факультеты дистанционного образования и возможность получить знания практически по всем дисциплинам или специальностей на отдельных факультетах этих учебных заведений. Так, наблюдается своеобразная преемственность дистанционного обучения с традиционной системой образования, имеет не только положительные, но и отрицательные последствия для получения знаний.

Ключевые слова: дистанционное scZBVsLобразование, онлайн-образование, платформа онлайн-образования, онлайн-курс.

 

Distance Learning in Ukraine is extremely important not only because of the large number of people wishing to get higher education, but also to improve their skills or be retrained and so on. The interest in obtaining the specialty is increasing distantly and qualitative characteristics of experts differ only by positive aspects: confidence in their own strength, easy collective adaptation, the ability to self-educate. At the same time distance learning technologies can be seen as a natural stage in the evolution of the traditional system of education from chalkboards to electronic boards and computer training systems, from books library to e-library, from ordinary classroom to a virtual classroom. The effectiveness of distance learning is based on the fact that those who are being taught feel the need for further study, and don’t feel pressure from the outside. They have the opportunity to work with educational materials in the mode and volume that suits them directly. The effect is largely dependent on how regularly a student is studying. Consistent implementation of control and diagnostic tasks as well as final work, and also a support in all questions from the coordinating teacher ensures the systematic learning. Today the country's higher education institutions offer various courses in real time, based on divergent educational platforms. However, the degree of use of virtual education can be divided into those that work based entirely on web technologies and those that combine traditional forms of web technological innovations. In modern Ukraine we are able to see the domination of universities with faculties of distance education and the opportunity to gain knowledge from almost all disciplines or professions in some faculties of this educational institutions. So there is a kind of continuity of distance learning with traditional education system that got not only positive but also negative consequences for the acquisition of knowledge.

Key words: distance education, online education, online education platform, online course.


Повний текст:

PDF

Посилання


Університет онлайн [Електронний ресурс]. – Режим доступу до ресурсу: http://online.knu.ua/

Єрьоміна С. Українці кинулися здобувати безкоштовну онлайн-освіту [Електронний ресурс] / Світлана Єрьоміна. – Режим доступу до ресурсу: http://tsn.ua/ukrayina/ukrayincikinulisya-zdobuvati-bezkoshtovnu-onlayn-osvitu-289877.html

Цибульник Т. TOP 5 онлайн-університетів, де можна отримати безкоштовну освіту [Електронний ресурс] / Тетяна Цибульник. – Режим доступу до ресурсу: http://biggggidea.com/practices/967/

Цибульник Т. TOP 5 онлайн-університетів, де можна отримати безкоштовну освіту [Електронний ресурс] / Тетяна Цибульник. – Режим доступу до ресурсу: http://biggggidea.com/practices/967/

Про систему дистанційного навчання „Віртуальний Університет‖ [Електронний ресурс]. – Режим доступу до ресурсу: http://vu.net.ua/

Про систему дистанційного навчання „Віртуальний Університет‖ [Електронний ресурс]. – Режим доступу до ресурсу: http://vu.net.ua/

Інноваційні переваги дистанційної освіти [Електронний ресурс]. – Режим доступу до ресурсу: http://www.osvita.org.ua/articles/751.html

Переваги дистанційної освіти в Україні [Електронний ресурс]. – Режим доступу до ресурсу: http://www.osvita.org.ua/articles/522.html

Дистанційне навчання – від теорії до практики, актуальний мережевий семінар [Електронний ресурс]. – Режим доступу до ресурсу:

http://www.osvita.org.ua/distance/articles/15/

Дистанційне навчання – від теорії до практики, актуальний мережевий семінар [Електронний ресурс]. – Режим доступу до ресурсу: http://www.osvita.org.ua/distance/articles/15/

Дистанційна освіта: плюси та мінуси [Електронний ресурс]. – Режим доступу до ресурсу: http://www.osvita.org.ua/distance/articles/18/

Дистанційне навчання – від теорії до практики, актуальний мережевий семінар [Електронний ресурс]. – Режим доступу до ресурсу: http://www.osvita.org.ua/distance/articles/15/

Дистанційне навчання – від теорії до практики, актуальний мережевий семінар [Електронний ресурс]. – Режим доступу до ресурсу: http://www.osvita.org.ua/distance/articles/15/

Дистанційне навчання – від теорії до практики, актуальний мережевий семінар [Електронний ресурс]. – Режим доступу до ресурсу: http://www.osvita.org.ua/distance/articles/15/.




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.546416

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.