ГЕШТАЛЬТ ЯК ПОВСЯКДЕННІСТЬ

Т. В. Количева, В. О. Даніл‘ян

Анотація


В соціокультурному просторі людини повсякденність має особливе значення. Людина виробляє власні засоби спілкування зі світом. В такий взаємодії видно, що гештальт простору повсякденності особистості зберігає свою цілісність, незважаючи на самість, яка змінюється в сучасній повсякденності.  Особливе значення має міжособистісний гештальт. Участь кожної сторони в формуванні міжособистісного гештальту є одним із способів створення тієї  внутрішньоособистісної константи, що діє в гештальті повсякденності особистості. Індивідуальний простір особистості  забезпечує збереження рівноваги в біологічному житті,  і враховує первинні потреби у їжі, у власній території. Соціальний простір включає до себе соціальний статус людини, а також її систему соціальних відносин з іншими. Кожний з просторів людини є окремим гештальтом, який, з одного боку, розвивається за власними законами і «живе  своїм життям», а з іншого – нерозривно пов’язанний з іншими просторами. Всі вони в сукупності є внутрішньоособистісною константою у повсякденному світі людини, але в цій константі як гештальту відбуваються процеси зміни акцентів, які називаються «фігурами».Зміна гештальтів повсякденності відбувається завдяки участі рівня когнітивних репрезентацій – уявлень, мотивацій, очікувань особистості. Це приводить до більш яскравих відчуттів повноти буття.

Ключові слова: повсякденність, гештальт, наратив, когнітивні репрезентації, узагальнений інший.

 

В социокультурном пространстве человека повседневность имеет особое значение. Человек вырабатывает собственные средства общения с миром. В такой взаимодействия видно, что гештальт пространства повседневности личности сохраняет свою целостность, несмотря на изменчивую самость личности в современной повседневности. Особое значение имеет межличностный гештальт. Участие каждой стороны в формировании межличностного гештальта является одним из способов создания той внутриличностной константы, которая действует в гештальте повседневности личности. Индивидуальное пространство личности обеспечивает сохранение равновесия в биологической жизни, и учитывает потребности в пище и собственной территории. Социальное пространство включает в себя социальный статус человека, а также систему социальных отношений с другими. Каждое из пространств человека является отдельным гештальтом, который, с одной стороны, развивается по своим законам и «живет своей жизнью», а с другой – неразрывно связанным с другими пространствами. Все они в совокупности являются внутриличностной константой в повседневном мире человека, но в этой константе как гештальте, происходят процессы смены акцентов, которые называются «фигурами». Смена гештальтов повседневности происходит  благодаря участию уровня когнитивных репрезентаций - представлений, мотиваций, ожиданий личности. Это приводит к более ярким ощущениям полноты бытия.

Ключевые слова: Повседневность, гештальт, нарратив, когнитивные репрезентации, обобщенный другой.

 

In the sociocultural space of man, everyday life has special significance. Man develops his own means of communication with the world. In such an interaction, it can be seen that the gestalt of the everyday space of a person retains its integrity, in spite of the self-changing personality in today's everyday life. Of particular importance is the interpersonal gestalt. The participation of each side in the formation of an interpersonal gestalt is one of the ways to create that intrapersonal constant that acts in the gestalt of a person's everyday life. The individual personality space ensures the preservation of equilibrium in biological life, and takes into account the needs for food and its own territory. Social space includes a person's social status, as well as a system of social relations with others. Each of the human spaces is a separate gestalt, which, on the one hand, develops according to its laws and "lives its own life," and on the other, is inextricably linked to other spaces. All of them together are an intrapersonal constant in the everyday world of a person, but in this constant as a gestalt, there are processes of changing accents, which are called "figures." The change of everyday gestalt is due to the participation of the level of cognitive representations - representations, motivations, expectations of the individual. This leads to a more vivid sense of the fullness of being.

Keywords: Everyday, gestalt, narrative, cognitive representations, generalized another.

 


Повний текст:

PDF

Посилання


Булюбаш Д. Руководство гештальт-терапии. / . Булюбаш Д. - М. : Психотератия, 2011-168 с.

Гингер С. Гештальт: искусство контакта./ Гингер С. – М.: Академический проект, 2010. – 191с.

Кроссли М. Наративна психология. Самость, психологическая травма и конструктирование смыслов / Кроссли М..- Х.: «Гуманитарный центр», 2013.-204 с.

Старак Я, Кий Т., Олдманд Д. Гештальт техники на каждый день. Рискни быть живым./ Старак Я, Кий Т., Олдманд Д. М.: Психотерапия – 176 с

Титаренко Т.Т. Життєвий світ особистості: у межах і за межами буденності./ Титаренко Т.Т. – К.Лібедь, 2005 – 376 с.




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.1064699

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.