ФЕНОМЕН МУЛЬТИКУЛЬТУРАЛІЗМУ В ПОСТМОДЕРНІ

С. В. Бережна

Анотація


Встановлено місце історичного порівняння у формуванні концепцій сучасних мультикультурних суспільств. Визначено, що інтеркультурна комунікація поглиблює взаєморозуміння між представниками різних регіональних культур і сприяє конституюванню пізньомодерної форми європейського життя з національною домінантою у багатоголоссі культурного розмаїття.

 Установлено, що історичне порівняння в сучасному мультикультурному полі має бути спрямоване на те, щоб допомогти зрозуміти наслідки впливу однієї культури на іншу, їх становлення й розвитку у часі та просторі. За допомогою історичної компаративістики можна виявити глибинну укоріненість і конструктивний потенціал етнічного компонента в культурному бутті людини.

З’ясовано, що на відміну від опцій розрізнення культур на «Свою» і «Чужу» оптика плюралізованих світових суспільств значно збільшує можливості встановлення комунікативних взаємозв’язків на основі власних і чужих регулятивів, внаслідок чого формується нова культура поведінки на основі консенсусу. 

 Визначено, що розрізнення між концептом та фактичністю мультикультурності є важливим моментом розробки дієвої політики мультикультуралізму в українському суспільстві.  Установлено, що  звернення до мультикультурних ресурсів сприяє модернізації українського суспільства у цілому та подоланню наслідків посттоталітарного і патерналістського минулого країни. Зазначено, що при здійсненні державної політики необхідно враховувати  регіональні особливості в освітніх і виховних практиках учнівської та студентської молоді.  Зроблено висновок щодо необхідності звернення до  історичної освіти у подоланні мультикультурних викликів глобалізації.

 

Ключові слова: мультикультуралізм, освіта, виховання, суспільство.

 


    Определено место исторического сравнения в формировании концепций современных мультикультурных обществ. Установлено, что интеркультурная коммуникация углубляет взаимопонимание между представителями различных региональных культур и способствует определению позднемодерной формы европейской жизни с национальной доминантой в многоголосии культурного разнообразия. Сделан вывод о необходимости обращения к историческому образованию в преодолении мультикультурных вызовов глобализации.

 

Ключевые слова: мультикультурализм, образование, воспитание, общество.

 

The historical comparison in the formation of concepts in modern multicultural societies. Determined that intercultura communication deepens mutual understanding between representatives of different regional cultures and contributes to constituyan PSRemoting forms of European life with the national dominant in the polyphony of cultural diversity.

 It is established that historical comparison in contemporary multicultural field must be intended to help understand the effects of one culture on another, their formation and development in time and space. Using historical comparative studies can be used to detect deep-rooted and constructive potential of the ethnic component in the cultural existence of man.

It is found that in contrast to the options of cultural differences on "Their" and "Foreign" optics pluralising world societies significantly increases the possibility of establishing communicative relationships on the basis of their own and other regulators, resulting in a new culture on the basis of consensus.

 It is determined that the differences between the concept and facticity of multiculturalism is an important aspect of developing effective policy of multiculturalism in the Ukrainian society. Set that appeal to multicultural resources contributes to the modernization of the Ukrainian society and overcoming the consequences of post-totalitarian and paternalistic past of the country. Indicated that the implementation of the state policy it is necessary to consider regional features of educational practices of student youth. The conclusion is made about necessity of the reference to historical education in overcoming the challenges of globalization, multicultural.

 

Key words: multiculturalism, education, upbringing, society.


Повний текст:

PDF

Посилання


Електронний ресурс. Режим доступу: http://www.niss.gov.ua/articles/500

Хюбнер К. Прогресс от мифа, через логос, к науке?/ К. Хюбнер [Електронний ресурс]. – Режим доступу: lib.rus.es/a/38087

Habermas J. Theorie und Praxis. Sozialphilosophische Studien/ J.Habermas-Neuwied am Rhein etc.: Luchterhand,1965. –S.1921

Krenberger Verena. Anthropologie der menschenrechte. Hermeneutische Untersuchungen rechtlicher Quellen / VerenaKrenberger // Studien zur Phänomenologie und praktischer Philosophie. –Bd. 7. –Würzburg: Ergon Verlag.– 2008- S.241

Luhmann Niklas. Die Gesellschaft der Gesellschaft. Zweiter Teilband / Niklas Luhmann. – Frankfurt am Main: Suhrkamp. – 2006. –S.954.




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.345305

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.