ПОНЯТТЯ ТА СУТНІСТЬ ДОЗВІЛЛЄВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЯК ФАКТОРУ ВСЕБІЧНОГО РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ ВОЛОНТЕРА
Анотація
Анотація: у статті розкрито поняття «дозвілля», «дозвіллєва діяльність»; виявлена сутність специфічних ознак дозвіллєвої діяльності; проаналізовані головні соціальні функції дозвілля, які відбивають основний зміст та сутність дозвіллєвої діяльності волонтерів; описані головні види дозвіллєвої діяльності волонтерів, які сприяють всебічному розвитку особистості.
Ключові слова: дозвілля, вільний час, волонтер, дозвіллєва діяльність, культурно дозвіллєві центри.
Аннотация: в статье раскрыто понятие «досуг», «досуговая деятельность»; выявлена сущность специфических признаков досуговой деятельности; проанализированы главные социальные функции досуга, которые отображают основное содержание и сущность досуговой деятельности волонтеров; описаны главные виды досуговой деятельности волонтеров, которые содействуют всестороннему развитию личности.
Ключевые слова: досуг, свободное время, волонтер, досуговая деятельность, культурно-досуговые центры.
The article deals with the role of leisure activities in the comprehensive development of the personality of the volunteer. The characteristic of the main categories, such as leisure, free time and leisure activities, are analyzed in the article. In order to determine the common and distinctive features of leisure, free time and leisure activities carry out a comparative analysis is performed. The authors define leisure as a specific space for the realization of what is unusual in regulated life, that is, something new, creative, non-standard can be made. Special attention is given to the main functions of leisure activities, such as the recreational, communicative, social, creative, value-orientation, educational and so on, which display the main content and the essence of leisure activities of volunteers. The leisure is characterized by the following specific features: freedom of choice leisure activities, voluntary participation in leisure activities; desire get joy and pleasure; self-sufficiency and self-development; leisure compensations. The research focuses on the main types of leisure activities of volunteers, which promote to the comprehensive development of their personality.
Key words: leisure, free time, volunteer, leisure activities, cultural and leisure centers.
Повний текст:
PDFПосилання
Аванесова Г.А. Культурно-досуговая деятельность. Теория и практика организации: учебное пособие для студентов вузов / Г. А. Аванесов. – М.: Аспект Пресс, 2006. – 236 с.
Азарова Р. Н. Социально-педагогическая организация досуга учащейся молодежи. Теория, методика и организация социально-культурной деятельности / Р. Н. Азарова. – М.: МГУ, 2005. – 373с.
Бойко О. П. Дозвілля в суспільстві ризику / О. П. Бойко // Філософський альманах. Інститут філософії імені Г. С. Сковороди НАН України. – 2011. – Вип. 1 (99). – С. 31–44.
Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / С. У. Гончаренко. – К.: Либідь, 1997. – 376 с.
Исаева И.Ю. Досуговая педагогика: учебное пособие / И. Ю. Исаева. – М.: Флинта: НОУ ВПО «МПСИ», 2010. – 200 с.
Кірсанов В. В. До визначення предмета рекреації в контексті педагогічних проблем дозвілля / В. В. Кірсанов // Вісник книжкової палати. – 2004. – № 9. – С. 33–39.
Ковальчук Т. І. Організаторська робота у сфері дозвілля: тлумачний словник –довідник соціального педагога / Т. І. Ковальчук. – К.: НАКККіМ, 2012. – 360 с.
Максимовська Н. О. Соціально-педагогічна експлікація поняття «сфера дозвілля» / Н. О. Максимовська // Вісник Харківської державної академії культури. – 2012. – № 38. – С. 268–276.
Петрова І. В. Дозвілля в зарубіжних країнах: навчальний посібник / І. В. Петрова. – К.: Кондор, 2005. – 408 с.
Сидор І. П. Організаційно-педагогічні умови дозвіллєвої діяльності студентів у педагогічних коледжах Великої Британії / І. П. Сидор: дис. …канд. пед. наук : 13.00.01 / Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка. – Тернопіль, 2010. – 313 с.
Трегубов Б. А. Свободное время молодежи: сущность, типология, управление / Б. А. Трегубов. – Санкт-Петербург: Изд-во Санкт-Петербургского университета. – 1991. – 152 с.
Цимбалюк Н. М. Соціологія дозвілля: навчальний посібник / Н. М. Цимбалюк. – К.: ДАКККіМ, 2002. – 214 с.
Яременко Н. В. Дозвіллєзнавство: навчальний посібник / Н. Яременко. – Фастів: Поліфаст, 2007. – 458 с.
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.1294957
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.