ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ СОЦІАЛЬНОЇ КРЕАТИВНОСТІ ЕКОНОМІСТІВ

Тамара Ковтун, Богдан Чернець

Анотація


Актуальність дослідження. Феномен соціальної креативності стає популярним предметом наукових розвідок, що обумовлюється ускладненням соціальних стосунків, проте недостатньо досліджений на прикладі професійно важливих якостей економістів.

Мета дослідження – визначити структуру та рівень розвитку соціальної креативності студентів психологічного та економічного фахів.

Методи та вибірка дослідження. Задля реалізації поставленої мети дослідження використано наступний комплекс діагностичних методик-опитувальників: тест-опитувальник комунікативної креативності О. П. Саннікової і Р. В. Белоусової (2001), методику визначення соціальної креативності особистості А.В. Батаршева (2005), методику діагностики комунікативних і організаторських схильностей (КОС-2) В. В. Синявського і Б. О. Федоришина (Фетискин та ін., 2002).

Результати. Визначено рівень розвитку та структуру соціальної креативності студентів-економістів.

Висновки. Серед студентів-психологів та студентів-економістів не виявлено значимих відмінностей у розвитку комунікативно, соціальної креативності, комунікативних та організаційних схильностей. На основі проведення факторного аналізу було встановлено, що соціальна креативність студентів соціономічних фахів проявляється передусім у легкості у спілкуванні, у комунікативній виразності, у норовливості у спілкуванні та використанні спілкування як інструменту досягнення мети.


Ключові слова


соціальна креативність, економісти, студенти, комунікативні та організаторські схильності, комунікативна креативність.

Повний текст:

PDF

Посилання


Антошків А., Колісник М. Комунікативна креативність особистості : психологічний зміст та детермінанти розвитку. Вісник ХНПУ імені Г. С. Сковороди «Психологія». 2021. № 65. С. 8-23.

Батаршев А. В. Психодиагностика в управлении : практическое руководство. Москва, 2005. 496 с.

Поєзднік О., Башкір О. Соціальна креативність у структурі соціальних здатностей майбутніх фахівців. Вісник ХНПУ імені Г. С. Сковороди «Психологія». 2022. № 66. С. 243-252.

Санникова О. П., Белоусова Р. В. Оценка показателей коммуникативной креативности с помощью оригинальной методики. Наука i освiта. 2001. № 6. С. 52-54.

Фетискин Н. П., Козлов В. В., Мануйлов Г. М. Социально-психологическая диагностика развития личности и малых групп. М., 2002. 339 с.




DOI: https://doi.org/10.34142/23129387.2022.67.03

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.