КОМУНІКАТИВНА КРЕАТИВНІСТЬ У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНО ВАЖЛИВИХ ЯКОСТЕЙ ОСОБИСТОСТІ СОЦІОНОМІСТА

Марина Колісник, Вадим Шишов

Анотація


Актуальність дослідження. Феномен комунікативної креативності привертає все більшу увагу науковців-психологів, що обумовлюється ускладненням соціальної взаємодії, підвищенням вимог до продуктивності спілкування, виникненням все більшої кількості нестандартних комунікативних ситуацій, тощо. Недостатній рівень розвитку комунікативних вмінь, неспроможність встановлювати конструктивні стосунки з іншими і повноцінно інтегруватися у соціумі, конфліктність тощо, зумовлюють виникнення низки особистісних психологічних проблем і можуть призводити до недостатнього рівня розвитку комунікативної креативності.

Мета дослідження – виявити особливості комунікативної креативності як професійно важливої якості фахівців соціономічного профілю (на прикладі психологів та учителів).

Методи і вибірка дослідження. Задля реалізації поставленої мети дослідження використано тест-опитувальник комунікативної креативності О. П. Саннікової і Р. В. Белоусової (2001).

Вибірку досліджуваних склали фахівці соціономічного профілю: 51 психолог та 82 учителі основної школи.

Результати. Охарактеризовано феномен комунікативної креативності, визначено її відмінності у психологів та учителів.

Висновки.  Комунікативна креативність є однією з провідних професійно значимих якостей та невід’ємною складовою у системі соціальних здібностей фахівців соціономічного профілю.

Серед студентів соціономічних фахів виявлено наступні фахові відмінності у розвитку комунікативної креативності: учителі у порівнянні з психологами в більшій мірі схильні вдаватися до маніпулятивної поведінки, є більш експресивними, виразними у комунікації.


Ключові слова


комунікативна креативність, учителі, психологи,соціономісти, професійно важливі якості.

Повний текст:

PDF

Посилання


Виноградська М. П. (2012). Тренінг розвитку креативності як метод роботи практичного психолога. Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій Університету «Україна». 6, 35-38.

Власкина И. В., Лысуенко С. А. (2015). Особенности психологического сопровождения формирования профессионально важных качеств будущих специалистов социономических профессий. Психолого-педагогические проблемы образования. 1. 112-118.

Исаев В. П. (2013). Психологические особенности будущей профессиональной деятельности специалистов социономического профиля. Мир науки, культуры, образования. 4 (41). 203-206.

Москальова А. С., Власенко А. А. (2018). Психологічні особливості професійної діяльності психолога – представника допомагаючої професії соціономічного типу. Науковий огляд. 4 (47). URL : https://naukajournal.org/index.php/naukajournal/article/view/1553

Пришляк О. (2021). Професіограма фахівця соціономічної професії в контексті між культурності. Соціальна робота та соціальна освіта. 1(6). 220-227.

Роджерс К. (1994). Взгляд на психотерапию. Становление человека. Москва, 1994. 256 с.

Санникова О. П., Белоусова Р. В. (2001). Оценка показателей коммуникативной креативности с помощью оригинальной методики. Наука i освiта. 6. 52-54.

Серебровская Н. Е., Кочергина И. С. (2020). Креативность как компетенция специалистов социономических профессий. Международный научно-исследовательский журнал. 6 (96). 146-151.




DOI: https://doi.org/10.34142/23129387.2022.67.04

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.