ПСИХОЛОГІЧНІ КОРЕЛЯТИ САМОРЕГУЛЯЦІЇ НАВЧАЛЬНО-ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ КУРСАНТІВ

Іван Лозовий, Микола Краснокутський

Анотація


Актуальність дослдіження. Проблема дослідження саморегуляції навчально-професійної діяльності курсантів залишається маловивченою, адже фокус науковців традиційно звернений на вивчення цього феномену у студентів, проте військова підготовка, в яку включені курсанти накладає істотний відбиток на специфіці їх навчання.

Мета дослідження – проаналізувати вплив психологічного капіталу, академічної саморегуляції, вимог та ресурсів навчання та суб’єктивного сприйняття стресорів навчання на переживання психічних станів в умовах навчально-професійної діяльності курсантів.

Висновки. Емпірично визначено, що за умови «Слабкого академічного регулювання курсантів» безвідносно рівня психологічного капіталу позитивний афект протягом навчання у курсантів дещо спадає. Рівень вимог та ресурсів навчання та тип академічної саморегуляції студентів позначаються на переживанні негативного афекту у навчально-професійній діяльності курсантів: за умови «Слабкого академічного регулювання курсантів» та профілю, що утворений низькими показниками усіх показників вимог та ресурсів навчально-професійної діяльності показники негативного афекту є найвищими. Рівень психологічного капіталу є більш значущим фактором у переживанні позитивного афекту у навчально-професійній діяльності курсантів, ніж рівень пресингів навчальної діяльності. За умови середнього рівня дії пресингів навчальної діяльності та «Слабкого академічного регулювання курсантів» переживання позитивних емоцій у курсантів знижується.


Ключові слова


саморегуляція навчально-професійної діяльності, курсанти, академічна саморегуляція, психологічний капітал студента, стресори навчання, вимоги та ресурси навчання.

Повний текст:

PDF

Посилання


Кузнєцов М.А. (2017). Опитувальник пресингів, пов’язаних з навчальною діяльністю студентів. Харківський осінній марафон психотехнологій: матеріали науково-практичної конференції, (Харків, 28 жовтня 2017 року). Харків: Вид-во «Діса плюс», 58.

Яцюк М.В. (2008). Адаптація опитувальника Академічної Саморегуляції Р.М. Райана и Д.Р. Коннелла (Causal dimension Scale II SRQ-A). Практична психологія та соціальна робота. 4. 45-47.

Astin A. (1984). Student Involvement: a Developmental Theory for Higher Education. Journal of College Student Development. 25. 4. 518–529.

Luthans B. C., Luthans K. W., Jensen S. (2012). The impact of business school students’ psychological capital on academic performance. Journal of Education for Business. 87 (5). 253–259.

Watson D., Clark L. A., Tellegen A. (1998). Development and validation of brief measures of positive and negative affect: The PANAS scales. Journal of Personality and Social Psychology. 54. 6. –1063-1070.




DOI: https://doi.org/10.34142/23129387.2023.68.13

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.