ТРЕНІНГ КРЕАТИВНОСТІ ДЛЯ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ
Анотація
Актуальність дослідження. Проблема розвитку креативності учителів та викладачів сьогодні виявляється вкрай важливою, оскільки вимоги сучасного суспільства до освітян передбачають актуалізацію у них якостей інноваційності та творчих здібностей у професійній діяльності. Професійна діяльність викладача закладу вищої освіти є складним, багатовимірним процесом, що поєднує навчальний, науковий, виховний, організаційний та методичний компоненти. У сучасній психології вивчення цієї діяльності набуває особливої актуальності у зв’язку з постійною трансформацією освітнього середовища, підвищеними вимогами до компетентності, інноваційності та особистісної зрілості педагога. Феномен креативності не може зводитись цілком до "творчих здібностей", і виступає як професійна творча індивідуальність, професійно-творча самореалізація, творчий стиль професійної діяльності, творчо-конструктивна функція особистості професіонала, професійно-творчий саморозвиток; науково-дослідна активність фахівця-освітянина.
Сьогодні існує чимало тренінгів креативності, утім не усі вони передбачають фахову специфіку професійної діяльності педагога. У представленій статті викладено зміст тренінгу креативності саме для педагогів, що має компактну структуру та зручний формат.
Мета – розробити тренінгові програму з розвитку креативності для майбутніх педагогів закладів середньої та вищої освіти.
Висновки. Представлений тренінг розвитку креативності містив десять занять загальною тривалістю тридцять годин і був спрямований на розвиток оригінальності, гнучкості, швидкості, точності, релятивності, дискретності, інверсивності, альтернативності, інноваційності, системності та критичності у структурі креативності. Група вправ, технік та методів розвитку креативності, описана у даній статті є готовим комплексом для сприяння розвитку креативності здобувачів вищої освіти.
Ключові слова
Повний текст:
PDF (English)Посилання
Antoshkiv A., Kolisnyk M. (2021). Komunikatyvna kreatyvnist osobystosti: psykholohichnyi zmist ta determinanty rozvytku [Communicative creativity of personality: psychological content and determinants of development] Visnyk KhNPU imeni H.S. Skovorody - Bulletin of KhNPU. Psychology. Psykholohiia. Kharkiv: KhNPU,65, 8-24. [in Ukrainain].
Fomenko K. I., Bolshakova A. M. (2020). Psykholohichna T-hra «Kreatyvnist» [Psychological T-game "Creativity"] Visnyk KhNPU imeni H.S. Skovorody. Psykholohiia - Bulletin of KhNPU. Psychology, 63. 164-180. [in Ukrainain].
Fomenko K.I., Savrasov M.V. (2021). Psykhotekhnolohii rozvytku kreatyvnosti: maisternia trenera [Psychotechnology of creativity development: coach workshop]. Kh.: Disa-plius. [in Ukrainain].
Shafranskyi V., Kolisnyk M. (2022). Treninh rozvytku neverbalnoi kreatyvnosti [Training of development of non -verbal creativity]. Visnyk KhNPU imeni H.S. Skovorody. Psykholohiia Bulletin of KhNPU. Psychology, 66. 366-278. [in Ukrainain].
Bono, Edward de. (1971). Practical Thinking. 4 ways to be right. 5 ways to be wring. 5 ways to understand. Penguin Book. London.
DOI: https://doi.org/10.34142/23129387.2025.72.17
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.