СОЦІАЛЬНА КРЕАТИВНІСТЬ ЯК ФАКТОР КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ
Анотація
Актуальність дослідження. Проблема соціальної креативності привертає увагу багатьох науковців, утім її значення у розвитку комунікативної компетентності майбутніх фахівців різних галузей є маловивченою. Крім того, недостатньо вивченим є питання впливу соціальної креативності на комунікативну компетентність майбутнього фахівця.
Мета - визначення ролі рівня соціальної креативності у розвитку комунікативної компетентності майбутніх фахівців.
З метою вивчення комунікативної компетентності ми використовували опитувальник С. Братченка, згідно з якою діалогічна орієнтація визначається нами як показник компетентності у спілкуванні. Соціальну креативність діагностували за допомогою анкети А. Барташова. У дослідженні взяли участь 137 студентів спеціальностей "інформаційні технології", "економіка" та "психологія".
Висновки. Порівняльний аналіз комунікативних особливостей майбутніх фахівців показав, що вони слабко залежать від майбутнього фаху. Діалогічна спрямованість у спілкуванні як показник комунікативної компетентності фахівця загалом є вищою у майбутніх психологів. Високий рівень соціальної креативності позитивно позначається на комунікативній компетентності, зумовлюючи вищі показники діалогічності у спілкуванні. Цей ефект є більш вираженим у майбутніх психологів.
Ключові слова
Повний текст:
PDF (English)Посилання
Demchenko O.P.(2018). Teoretyzatsiya sotsialʹnoyi obdarovanosti cherez naukovu retseptsiyu psykholohichnykh kontseptsiy [Theorization of social giftedness through the scientific reception of psychological concepts]. Aktualʹni problemy psykholohiyi: Zbirnyk naukovykh pratsʹ Instytutu psykholohiyi imeni H.S. Kostyuka NAPN Ukrayiny. –T.VI : Psykholohiya obdarovanosti. – Current problems of psychology: Collection of scientific papers of the Institute of Psychology named after G.S. Kostyuk of the National Academy of Sciences of Ukraine, 14. Kyyiv-Zhytomyr: Vyd-vo ZHDU im. I.Franka, 36-48. [in Ukrainian].
Nykonenko YU.V. (2013). Kryteriyi diahnostyky sotsialʹnykh zdibnostey [Criteria for the diagnosis of social abilities]. Narodna osvita - National education. №3 (21) [in Ukrainian].
Poyezdnik O.V. (2021). Fenomen sotsialʹnoyi kreatyvnosti u psykholohiyi: kontseptualizatsiya ponyattya i metody psykhodiahnostyky [The phenomenon of social creativity in psychology: conceptualization of the concept and methods of psychodiagnostics]. Visnyk KHNPU imeni H.S. Skovorody. Psykholohiya. - Bulletin of the KhNPU named after G.S. Skovoroda. Psychology. 65. 266-267 [in Ukrainian].
Gu, C. (2011). Social creativity psychology. Peking: China Social Science Press.
Fischer, G., P. Ehn, et al. (2002). Symmetry of Ignorance and Informed Participation. Proceedings of the Participatory Design Conference (PDC’02), Malmö University, Sweden, CPSR.
Mouchiroud, C., & Lubart, T. I. (2002). Social creativity:A cross-sectional study of 6- to 11-year-old children. International Journal of Behavioral Development, 26, 60-69.
DOI: https://doi.org/10.34142/23129387.2025.72.18
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.