КОМУНІКАТИВНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК ПСИХОЛОГІЧНИЙ СКЛАДНИК АДАПТАЦІЇ СТУДЕНТІВ ДО ОНЛАЙН-ОСВІТИ В УМОВАХ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ
Анотація
Актуальність дослідження полягає у вивченні теоретичних основ психологічної адаптації студентів, комунікативної компетентності як складника професійної та особистісної компетентності та її роль у подоланні труднощів адаптації до онлайн-освіти.
Мета дослідження: теоретичне обґрунтування ролі комунікативних здібностей як психологічного ресурсу адаптації студентів до онлайн-освіти в умовах невизначеності, а також систематизація наукових підходів до вивчення взаємозв’язку між розвитком комунікативної компетентності та ефективністю адаптаційних процесів в умовах цифрової трансформації освітнього середовища.
Результатом є теоретичний аналіз того, що студентська адаптація до онлайн-освіти – це складний психологічний процес, який потребує технічної та пізнавальної готовності, особистого ресурсного джерела, де комунікативні компетентності відіграють важливу роль у забезпеченні соціальної інтеграції, емоційної стабільності, мовної компетентності та навчальної ефективності в умовах віддаленої дискусії.
Висновки: у статті представлений теоретичний аналіз завдання спілкування як важливого психологічного джерела для адаптації студентів онлайн-освіти в умовах соціальної невизначеності. На основі сучасних наукових джерел, специфічність психологічної адаптації у віддаленому форматі, що включає створення нових моделей саморегуляції, педагогічної самовпевненості та соціальних взаємодій. Особлива увага приділяється впливу комунікативних навичок на підтримку емоційної стабільності, мотивації освіти та професійної ідентичності студентів, особливо майбутніх психологів. Наголошувалося, що комунікативна компетентність серед цифрової освіти виконують стрес-функцію буфера та допомагають ефективно подолати проблеми через соціальну ізоляцію. Стаття містить перспективи для подальших досліджень розвитку освітніх програм для розвитку комунікативної компетентності для студентів.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Колесова С. В. (2025), Комунікативна компетентність як складова успішного професійного розвитку психолога: магістерська кваліфікаційна робота Запорізького нац. у-нт, спец. 053 Психологія. Запоріжжя.
Кравченко О., Міщенко М. (2021). Соціально-психологічна підтримка учасників освітнього процесу в умовах дистанційного навчання. Вісник Львівського університету. Серія: Психологічні науки. 8. 90–99.
Кузіна С. В. (2021). Психологічні умови адаптації студентів до змішаного навчання. Психологічний журнал. 2. 47–56.
Степаненко О. Ю. (2022). Психологічні ресурси подолання емоційного напруження студентів у процесі дистанційного навчання. Вісник післядипломної освіти. 1 (50). 39–45.
Ясенова О. В. (2020). Дистанційна освіта: переваги та недоліки. Актуальні проблеми юриспруденції та психології: матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (ВНПЗ ДГУ, 11.12.2020). Дніпро, ВНПЗ ДГУ, 225–229.
Aristovnik, A., Keržič, D., Ravšelj, D., Tomaževič, N., &Umek, L. (2020). Impacts of the COVID-19 pandemic on life of higher education students: A global perspective. Sustainability, 12(20), 8438. URL: https://doi.org/10.3390/su12208438.
Besser A., Flett G. L., Zeigler-Hill V. (2020). Adaptability to a Sudden Transition to Online Learning During the COVID-19 Pandemic: Understanding the Challenges for Students // Scholarship of Teaching and Learning in Psychology. Advance online publication. DOI: 10.1037/stl0000198. URL: https://www.researchgate.net/publication/346280766_Adaptability_to_a_sudden_transition_to_online_learning_during_the_COVID-19_pandemic_Understanding_the_challenges_for_students.
Koshelya W. (1974). The Conception Of Ahimsa In Indian Thought. Varanasi, India: Bharat Manisha. pp. 11–12, 113–145. URL: https://archive.org/details/in.ernet.dli.2015.546899/page/113/mode/2up
Cenzon A. Psicologia Della Comunicazione. Verso una competenza comunicativa nelle relazioni interpersonali. Istituto Universitario Salesiano Venezia. // Studocu. 2020/2021. P. 21. URL: https://www.studocu.com/it/document/istituto-universitario-salesiano-venezia/psicologia-della-comunicazione/psicologia-della-comunicazione-verso-una-competenza-comunicativa-nelle-relazioni-interpersonali/26661054
Parson V. (2012). Study and Communication Skills for Psychology. Oxford: Oxford University Press.
DOI: https://doi.org/10.34142/23129387.2025.73.05
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.