ПСИХОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ДО ВИЗНАЧЕННЯ СУТНОСТІ ЗАВЗЯТОСТІ В СТРУКТУРІ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Анотація
У статті розглянуто та охарактеризовано основні підходи до вивчення завзятості різними науковцями. Обґрунтована необхідність дослідження завзятості у структурі регуляції навчальної діяльності у школярів та студентів. Представлений категоріальний апарат майбутнього дослідження.
Ключові слова: завзятість, завзята навчальна дія, навчальна діяльність, наполегливість, воля, вольовий контроль за діями, вольова регуляція.
В статье рассмотрены и охарактеризованы основные подходы к изучению упорства различными учеными. Обоснована необходимость исследования упорства в структуре регуляции учебной деятельности у школьников и студентов. Представлен категориальный аппарат будущего исследования.
Ключевые слова: упорство, упорное учебное действие, учебная деятельность, настойчивость, воля, волевой контроль над действиями, волевая регуляция.
The main approaches to the study of persistence by various scientists are considered and characterized in the article. The necessity of research persistence in the structure of regulation of educational activity among schoolchildren and students is substantiated. The categorical apparatus of the future research is represented.
Key words: persistence, persistent educational action, educational activity, perseverance, will, strong-will control of actions, strong-will regulationПовний текст:
PDFПосилання
Большой психологический словарь / Под ред. Б.Г. Мещерякова, В.П. Зинченко] 4-е изд., расшир. М.:Прайм-Еврознак, 2003. 672 с.
Гижицкий В.В. Внутренние и внешние мотивы учебной деятельности как факторы академической успешности старшеклассников: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. псих. наук : спец. 19.00.07 – педагог. психол. (психологические науки). Москва, 2016. 34 с.
Гордеева Т.О., Сычев А.О. Внутренние источники настойчивости и ее роль в успешности учебной деятельности // Психология обучения. 2012. №1. С. 33-48.
Гордеева Т.О., Осин Е.Н., Сучков Д.Д., Иванова Т.Ю., Сычев О.А., Бобров В.В. Самоконтроль как ресурс личности: диагностика и связи с успешностью, настойчивостью и благополучием // Культурно-историческая психология. 2016. № 2. С. 46-58.
Дем’яненко Н.Б. Фразеологічні одиниці на позначення вольових рис характеру у польській, українській та російській мовах // Мовні і концептуальні картини світу. 2013. Вип. 43(1). С. 299-305.
Зейгарник Б.В. Патопсихология. М.:Изд-во Моск. ун-та, 1986. 275 с.
Иванников В.А. Психологические механизмы волевой регуляции: Учебное пособие. 3-е изд. СПб.: Питер, 2006. 208 с.
Ильин Е.П. Психология воли. СПб.: Питер, 2009. 368 с.
Кузнєцов М.А. Вольова регуляції діяльності: основні закономірності, етапи і механізми // Вісник Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Психологія. 2012. Вип. 43(1). С. 110-128.
МакКлелланд Д. Мотивация человека; пер. с англ. СПб.: Питер, 2007. 672 с.
Мартенс Й.-У., Куль Ю. Самомотивация. Искусство мотивировать себя; пер. с нем. Х.: Изд-во «Гуманитарный центр», 2017. 320 с.
Нуркова В.В., Березанская Н.Б. Психология: учебник. М.: Издательство Юрайт; ИД Юрайт, 2011. 575 с.
Олефір В.О. Психологія саморегуляції суб’єкта діяльності: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня докт. псих. наук : спец. 19.00.01 – заг. псих., істор. псих. Одеса, 2016. 42 с.
Психологический словарь / Под ред. А.В. Петровского, М.Г. Ярошевского. М.: Политиздат, 1990. 494 с.
Современная психология: Справочное руководство / Под ред. В.Н. Дружинина. М.: ИНФРА-М, 1999. 688 с.
Хекхаузен Х. Мотивация и деятельность. СПб.: Питер; М.: Смысл, 2003. 860 с.
Duckworth A.L., Peterson C., Matthews M.D., Kelly D.R. Grit: Perseverance and passion for long-term goals // Personality Processes and Individual Differences. 2007. Vol. 92, Issue 6.
REFERENCES:
Bol'shoj psihologicheskij slovar' / Pod red. B.G. Meshherjakova, V.P. Zinchenko] 4-e izd., rasshir. M.:Prajm-Evroznak, 2003. 672 s.
Gizhickij V.V. Vnutrennie i vneshnie motivy uchebnoj dejatel'nosti kak faktory akademicheskoj uspeshnosti starsheklassnikov: avtoref. dis. na zdobuttja nauk. stupenja kand. psih. nauk : spec. 19.00.07 – pedagog. psihol. (psihologicheskie nauki). Moskva, 2016. 34 s.
Gordeeva T.O., Sychev A.O. Vnutrennie istochniki nastojchivosti i ee rol' v uspeshnosti uchebnoj dejatel'nosti // Psihologija obuchenija. 2012. №1. S. 33-48.
Gordeeva T.O., Osin E.N., Suchkov D.D., Ivanova T.Ju., Sychev O.A., Bob-rov V.V. Samokontrol' kak resurs lichnosti: diagnostika i svjazi s uspeshnost'ju, nastojchivost'ju i blagopoluchiem // Kul'turno-istoricheskaja psihologija. 2016. № 2. S. 46-58.
Dem’janenko N.B. Frazeologіchnі odinicі na poznachennja vol'ovih ris harakteru u pol's'kіj, ukraїns'kіj ta rosіjs'kіj movah // Movnі і konceptual'nі kartini svіtu. 2013. Vip. 43(1). S. 299-305.
Zejgarnik B.V. Patopsihologija. M.:Izd-vo Mosk. un-ta, 1986. 275 s.
Ivannikov V.A. Psihologicheskie mehanizmy volevoj reguljacii: Uchebnoe posobie. 3-e izd. SPb.: Piter, 2006. 208 s.
Il'in E.P. Psihologija voli. SPb.: Piter, 2009. 368 s.
Kuznєcov M.A. Vol'ova reguljacії dіjal'nostі: osnovnі zakonomіrnostі, etapi і mehanіzmi // Vіsnik Harkіvs'kogo nacіonal'nogo pedagogіchnogo unіversitetu іmenі G.
Skovorodi. Psihologіja. 2012. Vip. 43(1). S. 110-128.
MakKlelland D. Motivacija cheloveka; per. s angl. SPb.: Piter, 2007. 672 s.
Martens J.-U., Kul' Ju. Samomotivacija. Iskusstvo motivirovat' sebja; per. s nem. H.: Izd-vo «Gumanitarnyj centr», 2017. 320 s.
Nurkova V.V., Berezanskaja N.B. Psihologija: uchebnik. M.: Izdatel'stvo Jurajt; ID Jurajt, 2011. 575 s.
Olefіr V.O. Psihologіja samoreguljacії sub’єkta dіjal'nostі: avtoref. dis. na zdobuttja nauk. stupenja dokt. psih. nauk : spec. 19.00.01 – zag. psih., іstor. psih. Odesa, 2016. 42 s.
Psihologicheskij slovar' / Pod red. A.V. Petrovskogo, M.G. Jaroshevskogo. M.: Politizdat, 1990. 494 s.
Sovremennaja psihologija: Spravochnoe rukovodstvo / Pod red. V.N. Druzhinina. M.: INFRA-M, 1999. 688 s.
Hekhauzen H. Motivacija i dejatel'nost'. SPb.: Piter; M.: Smysl, 2003. 860 s.
Duckworth A.L., Peterson C., Matthews M.D., Kelly D.R. Grit: Perseverance and passion for long-term goals // Personality Processes and Individual Differences. 2007. Vol. 92, Issue 6.
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.888747
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.