СПЕЦИФІКА МОТИВАЦІЙНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ ОСОБИСТОСТІ СТУДЕНТСЬКОГО ВІКУ НА ПІДПРИЄМНИЦЬКУ ДІЯЛЬНІСТЬ

Наталія Вєтрова

Анотація


Актуальність дослідження обумовлена наявністю потреби в молодих людей реалізуватися професійно, досягаючи прагнення бути фінансово незалежним. Підприємництво в нашій країні на сьогодні в активній фазі розвитку, і при мотивованості молодої людини до підприємницької діяльності вона може виразити себе як висококваліфікований фахівець, задовольняючи потяг до морального та матеріального благополуччя.

Мета дослідження: вивчення специфіки мотиваційної спрямованості особистості студентського віку на підприємницьку діяльність.

Методи дослідження: метод теоретичного аналізу; метод емпіричного дослідження (опитувальники К. І. Фоменко «Мотиваційно-ціннісні орієнтації на підприємницьку діяльність», М. Кубишкіної «МАС», методика Е. Шейна «Якорі кар'єри», методика  діагностики спрямованості особистості Б. Басса). Для математично статистичної обробки використано коефіцієнт лінійної кореляції (критерій Пірсона). Вибірку склали 212 осіб студентського віку 17-26 років.

Результати дослідження. Визначено взаємозв’язок спрямованостей особистостей студентського віку, їх прагнень та кар’єрних уподобань із показниками мотиваційних орієнтацій підприємницької діяльності, виявлено провідні мотиви підприємницької діяльності особистостей студентського віку. 

Висновки. Мотиваційна спрямованість осіб студентського віку на підприємницьку діяльність має свою специфіку. Наявний взаємозв’язок між мотиваційно-ціннісними орієнтаціями на підприємницьку діяльність й спрямованостями особистості на себе, спілкування, справу та її прагненнями до соціального престижу, суперництва, досягнення цілей є позитивним. Найбільшу схильність до підприємницької діяльності має студентська молодь, яка в побудові професійного шляху орієнтована на різнобічну управлінську компетентність, на успіх через подолання нездоланних перешкод у створенні нового, яка прагне винаходити, діяти нестандартно, креативно, що виражено в переважанні якорів кар’єри «Менеджмент», «Виклик», «Підприємництво». Перевагу мають особистості з прагненням до соціального престижу та спрямованістю на себе.

Ключові слова: особистість студентського віку, підприємницька діяльність, мотиваційно-ціннісні орієнтації, кар’єрні орієнтації, спрямованість особистості, прагнення.


Повний текст:

PDF

Посилання


Верещагина Л. А., Карелина И. М. (2005). Психология потребностей и мотивация персонала. — Харьков: Гуманитар. Центр.

Вєтрова Н. В. (2020). Наукові підходи до дослідження мотивації підприємницької діяльності у студентському віці. Теорія і практика сучасної психології, вип. 1, т. 1, 150-154.

Жданович А. А. (2007). Реадаптация опросника «Карьерные ориентации» Э. Г. Шейна и его стандартизация на студенческой выборке. Психологический журнал, 4, 4-22.

Карамушка Л. М., Худякова Н. Ю. (2011). Мотивація підприємницької діяльності. Київ-Львів: Сполом, 208.

Фоменко К. І. (2020). Опитувальник мотиваційних орієнтацій підприємницької діяльності. Вісник ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Психологія, 62, 276-292.

Malieiev D., Lantukh I. (2020). Psychological structure of personal reliability of subjects of entrepreneurial activity. Наукові записки Національного уні верситету «Острозька академія». Серія «Психологія» : науковий журнал. Острог : Вид-во НаУОА, 10. С. 37–45.




DOI: https://doi.org/10.34142/23129387.2021.64.06

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.