ЦІННІСНО-СМИСЛОВІ КОРЕЛЯТИ ЖИТТЄВИХ ЗАВДАНЬ ОСОБИСТОСТІ У СТУДЕНТСЬКОМУ ВІЦІ

Ірина Панок

Анотація


Актуальність дослідження.Ціннісно-смислова сфера особистості може розглядатись як чинник життєвого ціле покладання, утім проблема зв’язку ціннісних та смисловжиттєвих орієнтацій із особливостями постановки життєвих завдань залишається маловивченою.

Методи і вибірка:   У дослідженні було застосовано методику «Життєві завдання особистості», опитувальник ціннісних орієнтацій М. Рокіч, методика дослідження смисложиттєвих орієнтацій Д. Леонтьєва. Вибірку досліджуваних склали 96 студентів.

Результати дослідження. Визначено низку зв’язків між ціннісними та смисложиттєвими орієнтаціями та особливостями постановки життєвих завдань у студентівю

Висновки. У результаті кореляційного аналізу ціннісних та смисложиттєвих орієнтацій із життєвими завданнями було показано низку зв’язків між ними, найбільш значущими серед яких є зв'язок між термінальною цінністю щастя та стійкістю життєвих завдань, високими запитами та цілісністю у постановці життєвих завдань, цілями життя, локусом контролю-Я та ставленням до майбутнього, процесом життя та стратегіями. Найбільш розгалужену систему зв’язків утворюють інструментальні цінності та особливості життєвих завдань студентів.


Ключові слова


ціннісно-смислова сфера особистості, термінальні цінності, інструментальні цінності, смисложиттєві орієнтації, життєві завдання, студенти.

Повний текст:

PDF

Посилання


Антоненко Т.Л. (2017). Ціннісно-смислова сфера особистості – фундаментальна основа її духовної безпеки. Духовність особистості: методологія, теорія і практика. 3(78). 25-34.

Галян І.М. (2017). Психологія ціннісно-смислової саморегуляції майбутніх педагогів. Дис…д.психол.н….19.00.01. Київ.

Гусаківська С.С. (2014). Психологічні особливості формування ціннісносмислової сфери майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів. Дис…к.психол.н….19.00.07. Луцьк.

Леонтьев Д.А. (2000). Тест смысложизненных ориентации (СЖО). 2-е изд. М.: Смысл.

Самыкина Н. Ю., Серебрякова М.Е. (2007). Динамика ценностносмысловой сферы личности в процессе наркотизации: монографія. Самара: Универсгрупп.

Северіна Т. (2013). Становлення аксіосфери майбутніх фахівців у вищому педагогічному навчальному закладі. Проблеми підготовки сучасного вчителя, 7. 198-204.

Помиткін Е. О. (2009) Психологічні закономірності та механізми духовного розвитку дітей та молоді : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора психол. наук : спец. „Педагогічна та вікова психологіяˮ. Київ.

Почтарева Е.Ю. (2017). Ценностно-смысловая сфера личности: сущность, детерминанты, механизмы развития. Вестник Пермского университета. Филосовия. Психология. Социология, 4. 563 – 575.

Шамионов Р. М (2006). Субъектное благополучие и ценностносмысловые образования личности в профессиональной сфере. Известия Саратовского университета. Т. 6. Сер. Философия. Психология. Педагогика, вып.1/2. 106.

Шапенкова И. П. (2010). Особенности ценностно-смысловой сферы личности учащихся школы искусств: автореф. диссертации на соиск. уч. степени канд. психол. наук : спец. 19.00.13 „Психология развития, акмеология”. Санкт-Петербург. Як будувати власне майбутнє: життєві завдання особистості : [наук. моногр.] / [Т. М. Титаренко, О. Г. Злобіна, Л. А. Лєпіхова та ін.] ; за наук. ред. Т. М. Титаренко ; Національна академія педагогічних наук України, Інститут соціальної та політичної психології. Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2012. 512 c.




DOI: https://doi.org/10.34142/23129387.2021.65.13

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.