ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ПСИХОКОРЕКЦІЙНОЇ РОБОТИ З АУТИЧНИМИ ДІТЬМИ: ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД
Анотація
Актуальність дослідження: Специфіка афективної дезадаптації аутичних дітей висуває певні вимоги до організації та проведення психокорекційної роботи.Враховуючи специфіку викривленого розвитку, необхідний комплексний підхід до психологічної корекції дітей з аутизмом. Так, необхідне залучення до психокорекції фахівців різного профілю: дитячих психіатрів, невропатологів, логопедів, психологів, педагогів-вихователів тощо. Розширення спектру психокореційних технологій вимагає урахування особливостей організації психокорекційної роботи з аутичними дітьми. Значний досвід в організації та проведенні психокорекційних заходів з аутичними дітьми накопичений та презентований в працях зарубіжних науковців. Втім, часто цей досвід нівелюється у зв’язку з тяжінням до традиційної схеми організації психокорекційного процесу.
Мета дослідження: теоретичне аналізування зарубіжного досвіду особливостей організації психокорекційної роботи з аутичними дітьми.
Методи дослідження: теоретичні (аналіз наукових літературних джерел, узагальнення теоретичних даних з проблеми особливостей організації психокорекційної роботи з аутичними дітьми у зарубіжному досвіді).
Результати дослідження: у статті представлені результати теоретичного аналізування зарубіжних праць, в яких описано особливості організації та проведення психокорекційних заходів з аутичними дітьми.
Висновки: У результаті теоретичного аналізування зарубіжного досвіду у організації психокорекційної роботи з аутичними дітьми було узагальнено, що специфіка психічного дизонтогенезу у дітей з аутизмом потребує системного підходу до розробки психокорекційних заходів, що вміщують сукупність знань про способи та засоби проведення психокорекційного процесу. Підкреслено, що вся діяльність психолога має бути спрямована як на дитину з аутизмом, так і на її близьке оточення. Визначено, що цілеспрямований психокорекційний вплив на дитину з аутизмом здійснюється через психокорекційний комплекс, що складається з взаємозалежних блоків, які обов'язково припускають визначену послідовність кроків.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Асяева Е. В. (2016) Особенности установления контакта и взаимодействия с ребенком с РАС через игровую деятельность. Сборник материалов I Всероссийской научно-практической конференции, 14-16 декабря 2016 г. М, С. 23-27.
Беткер Л. М. (2013) Психолого-педагогическое сопровождение детей с расстройством аутистического спектра: учебно-методическое пособие для учителей и специалистов образовательных организаций. Ханты-Мансийск : РИО ИРО, 82 с.
Данилкина М. Ю., Кобрина Л. М. (2014) Инновационные подходы к обучению детей с аутизмом. АУТИЗМ: медико-психолого-педагогическая, социально-экономическая и правовая проблема: сб. ст. Междунар. конф. «XII Мнухинские чтения». СПб, С. 60-64.
Мамайчук И. И. (2007) Помощь психолога детям с аутизмом. Санкт-Петербург : Речь.
Пашковский В. Э. (2014) Ранний детский аутизм: дорожная карта. АУТИЗМ: медико-психолого-педагогическая, социально-экономическая и правовая проблема: сб. ст. Междунар. конф. «XII Мнухинские чтения». СПб, С. 171-177.
Рудик О. С. (2015) Коррекционная работа с аутичным ребенком: метод. пособие. Москва: Гуманитарный изд. центр ВЛАДОС, 189 с.
Хаустов А. В. (2012) Организация коррекционной работы по формированию навыков социальной игры у детей с расстройствами аутистического спектра. Аутизм и нарушения развития. №1, С. 1-16.
Шоплер Э., Ланзинд М., Ватерс Л. (1997) Поддержка аутичных и отстающих в развитии детей (0-6 лет). Сборник упражнений для специалистов и родителей по прогграмме TEACH. Минск : БелАПДИ «Открытые двери», 250 с.
Янушко Е. А. (2004) Игры с аутичным ребенком. Установление контакта, способы взаимодействия, развитие речи, психотерапия. Москва : Теревинф, 136 с.
Baron-Cohen S. (2009). Autism: The empathising-systemising (E-S) theory. Annals of the New York Academy Sciences, 1156, 68-80.
Beyer J., Gammeltoft L. (2000) Autizm and play. London: Jessica Kingsley.
Lovaas O. I. (1987). Behavioral treatment and normal educational and intellectual functioning in young autistic children. Journal of Consulting and Clinical Psychology. 55 (1): 3-9.
DOI: https://doi.org/10.34142/23129387.2021.65.15
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.