РОЗВИТОК МОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ НА ОСНОВІ РЕАЛЬНИХ ДІЙ, СПРЯМОВАНИХ НА СТРИЙНЯТТЯ ТА ПОРОДЖЕННЯ МОВНОГО ВИСЛОВЛЮВАННЯ
Анотація
Проведено аналіз відповідності існуючих лінгвістичних вправ цілям розвитку практичних мовленнєвих дій, які реально здійснює учень при сприйнятті і породженні мовленнєвих висловлювань в рамках різних мовних методик. Розглянуто універсальну структуру граматики на основі аналізу психологічної природи мислення-мовлення-мови в їх нерозривному екзистенціальному зв'язку. Вироблено формат граматичної задачі, що дозволяє екстеріоризувати внутрішні дії учнів і контролювати їх виконання.
Ключові слова: мовна компетентність, сприйняття мовленнєвого висловлювання, породження мовленнєвого висловлювання, мовленнєві дії, метакогнітивний підхід, граматична задача.
Проведен анализ соответствия существующих лингвистических упражнений целям развития практических речевых действий, которые реально осуществляет обучаемый при восприятии и порождении речевых высказываний в рамках различных языковых методик. Рассмотрена универсальная структура грамматики на основе анализа психологической природы мышления-речи-языка в их неразрывной экзистенциальной связи. Выработан формат грамматической задачи, позволяющий экстериоризировать внутренние действия обучаемых и контролировать их выполнение.
Ключевые слова: языковая компетентность, восприятие речевого высказывания, порождение речевого высказывания, речевые действия, метакогнитивный подход, грамматическая задача.
The article analyses the adequacy of existing linguistic exercises to targets of the development of practical speech actions that are actually performed by a student at speech perception and generation within the various linguistic techniques. It is considered the universal grammar structure based on the analysis of the psychological nature of thought- speech-language in their inseparable existential connection. The format of grammar tasks is developed, it allows students to externalize internal actions and monitor their performance.
Keywords: language competence, speech perception, speech production, speech actions, metacognitive approach, grammar problem.
Повний текст:
PDFПосилання
Сергеева Т.В. Эко-гуманистическое саморазвитие: монография / Т.В. Сергеева. — Х.: АП «Блок», 2010. —560 с.
Сергеева Т.В. Эко-Гуманистическая технология саморазвития: монография / Т.В. Сергеева. — Х.: Блок, 2010. —215 с.
Давыдов В.В. Теория развивающего обучения / В.В. Давыдов. — М.: ОПЦ «ИНТОР», 1996. —541 c.
Заика Е.В. Харьковская психологическая школа: 80 лет исследования психологии памяти / Е.В. Заика, М.А. Кузнецов // Вісник Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди. Психологія. Випуск 50. — Х.: ХНПУ, 2015. —С. 80-100.
Переклад англомовної психологічної літератури: навч. посіб. для студ. вищих заклад. освіти / За ред. Л.М. Черноватого, В.І, Карабан, Т.Б. Хомуленко. — Вінниця: Нова Книга, 2012. —512 с.
Середа Г.К. Организация учебно-познавательной деятельности и организации материала (опыт экспериментального обучения иностранному языку в техническом вузе) / Г.К. Середа, Т.В. Сергеева // Вестник ХГУ. Серия «Психология памяти и обучения». — Х., 1981. —№ 209. — С. 15-18.
Сергеева Т.В. Решение грамматических задач в технике смысловой интерпретации, моделирующей речевое мышление человека / Т.В. Сергеева // Вестник ХГУ. Серия «Психология», № 432. —Х., 1999. —С. 297-301.
Хомуленко Т.Б. Психологія іншомовної текстової діяльності / Т.Б. Хомуленко, О.О. Євдокимова. — Х.: Нове слово, 2004. —289 с.
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.400678
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.